71% dintre tineri consideră că o meserie se învaţă cel mai bine la şcoală

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 24 noiembrie 2014 125 afişări

Programul „Meserii pentru România”, desfăşurat în perioada 15 septembrie - 9 noiembrie, şi-a desemnat câştigătorii. Trei licee cu clasa a 13-a din Bucureşti şi din ţară care pregătesc meseriaşi vor beneficia de finanţare în valoare de 97.500 de lei fiecare pentru implementarea proiectelor educaţionale. Suma va fi investită în dotarea laboratoarelor de practică în care sunt formaţi meseriaşii de mâine.

71% dintre tineri consideră că o meserie se învaţă cel mai bine la şcoală

 „Anul acesta, am făcut primul pas în programul Meserii pentru România. Pentru început,  campania s-a adresat şcolilor postliceale, aici ne-a îndreptat studiul Meserii pentru România, iniţiat de Bucegi, în vară. Am văzut atunci că peste jumătate dintre tineri ar opta pentru o meserie din categoria gulerelor albastre şi cred că şcoala este cel mai potrivit loc pentru deprinderea unei meserii. Cu toate acestea, meseriile nu primesc respectul cuvenit. Prin programul de dotări început acum, am vrut să ajutăm şi şcolile să pregătească mai bine viitorii meseriaşi, piatra de temelie a ţării, şi să îi facem şi pe români să îşi recâştige respectul în meseriile lor, să conştientizeze utilitatea lor”, a declarat Narcis Horhoianu, marketing director Heineken România.

Trei şcoli cu clase postliceale au fost premiate de juriul format din reprezentanţi Junior Achivement şi Heineken România:

I. Pe locul I s-a aflat singura şcoală din sudul şi estul ţării care pregăteşte specialişti în domeniul pielăriei: Colegiul Tehnic „Petru Rareş” din Bucureşti.

Aici funcţionează, începând din anul şcolar 2014-2015, o clasă cu profil unic în ţară: Creator proiectant de articole din piele şi înlocuitori. Şcoala va investi suma în crearea unui atelier modern, dotat cu utilaje, echipamente, calculatoare şi soft-uri specializate pentru crearea tiparelor pentru încălţăminte.

II. Locul II a fost luat de singura şcoală din judeţul Gorj care formează meseriaşi în domeniul veterinar: Liceul Tehnologic Bârseşti, Târgu Jiu.

Şcoala va investi banii primiţi în cadrul programului „Meserii pentru România” în renovarea şi dotarea laboratorului veterinar. Peste 130 de elevi sunt beneficiarii direcţi a programului.

III. Locul III i-a fost atribuit unei şcoli din domeniul alimentar, cu rezultate bune în ceea ce priveşte integrarea absolvenţilor pe piaţa muncii: Colegiul Agricol şi de Industrie Alimentară „Vasile Adamachi” din Iaşi. 

Investiţia va permite şcolii să modernizeze laboratorul de industrie alimentară. Peste 500 de elevi se pregătesc în unitatea şcolară pentru calificarea de tehnician controlul calităţii produselor agro-alimentare.

În competiţia „Meserii pentru România”, lansată de berea Bucegi în luna august, în colaborare cu organizaţia non-guvernamentală Junior Achievement, s-au înscris 101 şcoli postliceale şi licee cu clasa a 13-a. Şcolile înscrise în competiţie au profile între cele mai diverse, de la comerţ şi industrie alimentară, sudură, până la telecomunicaţii, silvicultură şi design vestimentar. Aplicaţiile au vizat în special modernizarea şi dotarea laboratoarelor, precum şi achiziţia de aparatură performantă.  Programul s-a adresat cadrelor didactice, managementului şcolilor şi tinerilor din clasa a 13-a şi şcolilor postliceale. Investiţiile în dotări şi echipamente nu vor contribui doar la îmbunătăţirea procesului educaţional, ci vor facilita şi parteneriatele cu mediul de afaceri şi dezvoltarea unor programe eficiente de formare profesională.

Şcolile postliceale, ajutate să pună în aplicare proiectele

Programul „Meserii pentru România” este implementat în şcoli cu ajutorul organizaţiei Junior Achievement.  Pe tot parcursul programului, reprezentanţii şcolilor participante au beneficiat de resurse educaţionale, webinarii şi consultanţă personalizată din partea experţilor Junior Achievement pentru scrierea şi îmbunătăţirea cererilor de finanţare.

Programul „Meserii pentru România” a fost lansat în cadrul platformei cu acelaşi nume, ca urmare a unui studiu efectuat de D&D Research, la iniţiativa Bucegi, care a arătat că cererea românilor pentru meserii este mare.

o          Peste 53% dintre tinerii cu vârste între 18 şi 24 de ani s-ar orienta către meserii

o          71% dintre ei consideră că o meserie se învaţă cel mai bine la şcoală

o          Muncitorii necalificaţi au o pondere mare în rândul populaţiei, fiind a 3-a cea mai frecventă ocupaţie, după agricultori şi vânzători, deşi cererea de muncitori calificaţi pe piaţa muncii este mare

Bucegi este în prezent cea mai consumată bere la sticlă de 2.5l din România (Nielsen România, RMS 2014). Produsă prima dată la Constanţa şi Craiova şi apoi în toate fabricile de stat, berea Bucegi este prima bere pasteurizată din România, cu distribuţie naţională.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
scoala,
tineri,
meserie,
heineken,
Bucegi
/actualitate/71-dintre-tineri-considera-ca-o-meserie-se-invata-cel-mai-bine-la-scoala-13632248
13632248
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.