Acesta este trucul prin care companiile vă conving să cumpăraţi mai multe decât vreţi
Multe cafenele oferă clienţilor trei opţiuni pentru paharul de cafea: mic, mediu sau mare. De cele mai multe ori, preţul celui mediu este similar cu cel al paharului mare; în aceste condiţii, cei mai mulţi dintre noi alegem varianta superioară.
Acesta este aşa-numitul "efect al capcanei", prin care comerciantul oferă o opţiune mai puţin convenabilă, convingându-şi clienţii să plătească mai mult decât ar fi făcut-o în mod normal."Dacă îţi «îmbraci» produsele într-un anume fel, poţi direcţiona oamenii către produsele mai scumpe", a explicat celor de la BBC Linda Chang, psiholog la Harvard.
"Efectul capcanei" a fost iniţial studiat ca o potenţială strategie de marketing pentru a influenţa alegerile consumatorilor, dar cercetări recente arată că ar putea fi util în recrutare sau chiar politică. Mai exact, acesta arată cât de uşor e să influenţezi judecata umană prin prezentarea unor fapte într-un anume fel.
Studiile realizate de cercatători arată că "efectul capcanei" poate creşte şansele de a vinde un anumit produs cu până la 40%, mai scriu cei de la BBC.