Afaceri de la zero. Daniel Mărăşescu s-a întors în România după 13 ani petrecuţi în Spania ca să-şi facă business din amenajarea spaţiilor verzi

Autor: Florentina Niţu Postat la 21 noiembrie 2019 1013 afişări

„În primul an de funcţionare, 2019, estimez o cifră de afaceri de 120.000 euro.“

Afaceri de la zero. Daniel Mărăşescu s-a întors în România după 13 ani petrecuţi în Spania ca să-şi facă business din amenajarea spaţiilor verzi

„În primul an de funcţionare, 2019, estimez o cifră de afaceri de 120.000 euro.“

Daniel Mărăşescu, 33 de ani, a revenit definitiv în România în luna mai a anului 2018 du­pă ce a obţinut 44.000 de euro prin programul Start-Up Nation să-şi facă un business în domeniul ame­najărilor spaţiilor verzi. În primul an de ac­ti­vitate a realizat 30 de proiecte de ame­na­jări peisagistice şi aşteaptă venituri de 120.000 euro.

„Afacerea a pornit din dorinţa de a reveni în România şi de a demonstra că pot face business şi în ţara în care m-am născut. Cu 13 ani în urmă, părinţii mei au decis să se stabilească în Spania, dezvoltând o afacere în domeniul construcţiilor. (…) Spre deosebire de Spania, în România nu există o cultură în domeniul amenajărilor spaţiilor verzi. Puţini erau furnizorii de servicii peisagistice care puteau răspunde cerinţelor pieţei, iar eu am identificat această oportunitate şi mi-am propus să o fructific“, spune Daniel Mărăşes­cu, proprietarul El Jardin.

El afirmă că în timpul vizite­lor periodice din România a ob­servat efervescenţa cu care se con­struia în Bucureşti, atât în sec­torul rezidenţial, cât şi în cel de birouri, iar, la polul opus, a ob­servat lentoarea de pe piaţa amenajărilor peisagistice.

Astfel, în 2017 a hotărât să des­chidă o afacere în domeniul amenajărilor peisagistice în Ro­mânia şi a urmat un stagiu de spe­cializare în domeniu la uni­ver­sitatea San Jorge din Zaragoza. „În tot acest timp, am căutat informaţii despre piaţa din România şi eventualele surse de finan­ţare. Am aplicat pentru Start-Up Nation, iar în luna mai 2018 m-am mutat definitiv în România şi am început activitatea.“ Pe lângă finanţarea de 44.000 de euro, în etapa iniţială a mai investit aproximativ 20.000 de euro în achiziţionarea de echipamente.

În 18 luni de activitate, antreprenorul a realizat peste 30 de proiecte, businessul fiind sezonier. „Iniţial m-am gândit că proiectele vor fi amenajări de grădini private, în zonele aflate în plină dezvoltare imobiliară. Însă avem multe cereri din zona corporate. Vara aceasta am realizat un proiect complex, de 4.000 mp, pentru o multinaţională din domeniul FMCG, am început colaborarea cu un complex rezidenţial de case din Pipera şi suntem în etapa de proiectare pentru amenajarea spaţiului verde al unei rafinării“, explică Daniel Mărăşescu.

Antreprenorul spune că rea­li­zarea fiecărui proiect în­cepe cu o vizită la beneficiar, în cadrul căreia discută despre aşteptările acestuia şi locul unde urmează să fie realizată gră­dina, dar şi stilul arhitectural al construc­ţiei. Apoi urmează etapa de proiectare, în care foloseşte un program performant care generează inclusiv randări video. „Practic, clientul îşi poate previzualiza grădina înainte de a începe execuţia.“

„În funcţie de complexitatea proiectului şi de aşteptările clientului, un proiect poate dura de la 2-3 zile, până la 2-3 săptămâni pentru proiectele care presupun construcţia de piscine, iazuri, spaţii de joacă, alei. Costurile pornesc de la 20 euro/mp şi ajung chiar la câteva mii de euro/mp în funcţie de complexitatea proiectului, plantele şi mobilierul dorite de client“, a mai spus Daniel Mărăşescu.

Antreprenorul consideră că acest segment este în creştere, pentru că tot mai mulţi proprietari îşi doresc o grădină în armonie cu arhitectura casei, o grădină cu forme sau culori deosebite, un spaţiu care să îi reprezinte. Clienţii săi sunt în general familii de tineri care îşi doresc o experienţă de locuire cât mai plăcută şi care vor să valorifice inteligent spaţiul exterior casei. 

„Anul 2019 este primul în care am funcţionat de la începutul sezonului de amenajări şi sunt mulţumit de modul în care a avoluat businessul de la lună la lună. La finalul anului estimez o cifră de afaceri de 120.000 euro“.

Daniel Mărăşescu are deja lucrări contractate pentru anul 2020. Pentru următorii ani, antreprenorul şi-a propus să îşi extindă afacerea prin înfiinţarea propriei pepiniere şi a unei linii de producţie pentru decoraţiuni şi mobilier de grădină. „Îmi doresc să coordonez o echipă de arhitecţi peisagişti care să îmi împărtăşească viziunea de business şi să cresc numărul de proiecte la un minim de 20/lună. Până acum, am atins toate obiectivele pe care le-am stabilit în această afacere şi sunt optimist şi pentru viitor.“

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
afaceri,
romania,
business,
spania

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.