Afaceri de la Zero. Olivia şi Eduard Săvulescu au renunţat la profesorat şi au început acum aproape două decenii proiectul HandmadeArt, brand sub care au creat aproape 100.000 de produse lucrate manual

Autor: Alexandra Matei Postat la 06 februarie 2025 6 afişări

Olivia şi Eduard Săvulescu, soţ şi soţie, au renunţat la cariera didactică şi au ales calea antreprenoriatului. Acum aproape douăzeci de ani, ei au decis să investească banii strânşi pentru concediu într-o afacere cu produse lucrate manual, iar astfel a luat naştere, în 2007, HandmadeArt. În tot acest timp, ei au creat aproape 100.000 de produse în atelierul lor de lângă Ploieşti.

Produsele cu eticheta HandmadeArt pot fi cumpărate din magazinul online propriu, dar şi din magazine partenere sau direct de la târguri de profil  Preţurile încep de la 30 de lei şi pot ajunge până spre 100 de lei, în funcţie de complexitatea produselor şi de dorinţele clienţilor, în cazul produselor custom.

Olivia şi Eduard Săvulescu, soţ şi soţie, au renunţat la cariera didactică şi au ales calea antreprenoriatului. Acum aproape douăzeci de ani, ei au decis să investească banii strânşi pentru concediu într-o afacere cu produse lucrate manual, iar astfel a luat naştere, în 2007, HandmadeArt. În tot acest timp, ei au creat aproape 100.000 de produse în atelierul lor de lângă Ploieşti. 

„Eram profesori, în primul an de învăţământ şi căutam o variantă de a face nişte cadouri care să nu fie foarte costisitoare. Am făcut nişte căni, pe care le-am pictat şi le-am oferit cadou. De la acele căni, am început să ne jucăm şi să creăm nişte ghivece pentru noi, dar am ajuns să facem şi pentru prieteni şi colegi, iar uşor-uşor am ajuns cu produsele într-un magazin cu obiecte handmade din Ploieşti. Am decis să investim banii de concediu, circa 1.500 de lei, şi să pornim o afacere“, a povestit Eduard Săvulescu.

Soţii Săvulescu au terminat Filozofia şi au predat un an de zile. Înainte de a intra în antreprenoriat, ei urmau să susţină examenul de titularizare, însă au pariat pe businessul lor şi au decis să se dedice 100% proiectului pe care îl aveau în minte.  În atelierul lor, cei doi lucrează preponderent pe ceramică, pe lut şi creează căni, bomboniere, platouri, dar şi produse din lemn, cum ar fi rame de tablouri sau diverse cutii şi suporturi. Până acum, ei au în portofoliu peste 140 de modele de pictură şi mai bine de 100 de forme diferite făcute din ceramică.

Produsele lor pot fi cumpărate din magazinul online propriu, dar şi din magazine partenere sau direct de târguri de profil. Preţurile încep de la 30 de lei şi pot ajunge până spre 100 de lei, în funcţie de complexitatea produselor şi de dorinţele clienţilor, în cazul produselor custom.

Târgurile reprezintă una dintre cele mai importante direcţii. „Circa 30 de weekenduri pe an suntem la târguri prin ţară“, a mai adăugat Eduard Săvulescu.

Cele mai bune luni din perspectiva vânzărilor, spun cei doi antreprenori, sunt luna decembrie şi februarie-martie.

Anul 2024, afirmă Eduard Săvulescu, a fost unul dintre cei mai buni pentru business. Cifra de afaceri a ajuns anul trecut la circa 200.000 de lei.

Cei doi îşi doresc să dezvolte în continuare proiectul HandmadeArt şi să abordeze şi noi direcţii de business, cum ar fi ceramica utilitară şi recondiţionarea de mobilier.

„Avem în vedere să ne dezvoltăm pe partea de ceramică utilitară, ceea ce înseamnă că produsele trebuie arse de două ori. Olivia recondiţionează obiecte mai mari de mobilier pe care le pictează. Este o nouă direcţie a businessului, pornită în pandemie, pe care ne dorim să o dezvoltăm în viitor“, a mai adăugat el.

Cele mai mari provocări, spun ei, sunt legate de schimbările legislative care apar peste noapte. Însă, libertatea pe care le-o oferă antreprenoriatul este cu mult mai importantă decât greutăţile care vin odată cu acest domeniu.

„Antreprenoriatul a devenit un stil de viaţă şi ne aduce împlinire pe toate planurile. Munca şi seriozitatea sunt cele mai importante în business“, au mai adăugat fondatorii HandmadeArt.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.