Afacerea care în doar într-un an şi jumătate a ajuns la venituri de milioane de euro în România
Premium Store Bosch, un business de distribuţie de electrocasnice marca Bosch, fondat de un antreprenor din Republica Moldova, se îndreaptă spre venituri de 2 milioane de euro în România după aproximativ un an şi jumătate de funcţionare. Businessul este format din patru magazine fizice şi prezenţă în online printr-un magazin propriu, dar şi prin intermediul platformelor tip marketplace. Dar ambiţiile fondatorilor afacerii merg mai departe de atât.
Ideea businessului Premium Store Bosch s-a născut în Republica Moldova, la finalul anului 2018. Fondatorul companiei, Mircea Baciu, deţinea deja în Republica Moldova un lanţ de magazine multibrand, care a ajuns la peste 20 de unităţi, printre care şi câteva magazine specializate pe brandul Bosch. El a vrut să se extindă la nivel internaţional, iar primul pas făcut în acest sens a fost deschiderea unui magazin în Bucureşti, în primăvara anului 2019 - au ajuns ulterior la patru magazine -, precum şi la prezenţa în mediul online. Pe piaţa locală au ales să se axeze exclusiv pe marca Bosch.
„Piaţa din Republica Moldova este foarte mică, ţinând cont că acolo avem o populaţie formată din 2,5 milioane de persoane - dacă e să ne raportăm la cea din România, care este prin comparaţie una foarte mare. În Republica Moldova, Mircea Baciu a dezvoltat aceste magazine care reprezintă şi o mândrie naţională, în timp ce în România suntem la început de drum; nu am ajuns la nivelul de acolo, dar timpul este de partea noastră”, a spus Adrian Modîrcă, administratorul afacerii, în cea mai recentă ediţie a emisiunii ZF ECOSISTEMUL MARKETPLACE.
Adrian Modîrcă anticipează ca la final de an, businessul Premium Store Bosch să genereze afaceri de 2 milioane de euro, însă planurile lor sunt şi mai ambiţioase: „Ne dorim să dezvoltăm foarte mult aceste magazine, iar începând cu 2021, odată cu oprirea pandemiei, să reuşim să ne dezvoltăm deja la nivel naţional aici în România, unde vrem să ajungem la 26 de unităţi fizice”.
În ceea ce priveşte efectele COVID-19 asupra afacerii, acestea s-au reflectat prin lipsa de activitate din mediul offline, care a fost compensată însă de vânzările din mediul online. Pe eMag Marketplace, Modîrcă spune că realizează între 7 şi 15% din cifra de afaceri, procent care variază de la lună la lună, în funcţie de campanie, de interesul clienţilor etc. Au avut două tipuri de contracte, unul iniţial în care gestionau ei înşişi comenzile, ulterior au trecut la un contract unde eMag se ocupă de facturare şi de trimiterea mărfii către clienţii finali.
Cât priveşte Black Friday, spune că anul trecut au înregistrat vânzări în creştere cu 50% în perioada acestui eveniment, iar aşteptările lor sunt mari şi pentru anul acesta, în contextul în care au pregătit, spune Modîrcă, „o ofertă agresivă”, unele produse fiind disponibile şi după terminarea stocului, prin comenzi.
Mircea Baciu, antreprenorul care dezvoltă afacerea în Republica Moldova, a lansat acolo o platformă tip marketplace unde oferă şi el posibilitatea unor antreprenori să se extindă mai mult în mediul online. Cât de diferite sunt cele două pieţe – cea din Republica Moldova cu cea din România?
„Consumatorii nu au foarte multă încredere în online în Republica Moldova, ei vor să meargă în magazine fizice să vadă produsul fiindcă pe partea de online nu se înţeleg anumite detalii - în România este puţin diferit. Republica Moldova merge pe paşii României, probabil şi în România înainte de dezvoltarea vânzărilor online, foarte mulţi clienţi mergeau în magazine - după care au început toţi să se axeze mai mult pe online.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro