Afacerea românească pentru copii care în al cincilea an de business se extinde la nivel naţional şi în Ungaria

Autor: Roxana Petrescu Postat la 25 decembrie 2021 1374 afişări

Lansat în 2018 de cuplul Adina şi Ture Foldager, Adinish a devenit una dintre cele mai cunoscute afaceri locale destinată comercializării produselor pentru copii, de la mobilă până la cărucioare şi altele necesare, toate cu o puternică influenţă scandinavă. Pentru 2022, în al cincilea an de business, Adinish se „face mare”, businessul antreprenorial având în plan deschiderea de showroomuri în Timişoara, Iaşi, Braşov şi Constanţa şi consolidarea prezenţei online pe piaţa din Ungaria.

„Atât eu, cât şi soţul meu, Ture, lucrăm în industria puericulturii de mai bine de 15 ani şi activăm într-un domeniu pe care l-am profesat şi unde avem o expertiză la nivel internaţional, aşadar experienţa noastră şi detectarea unei lipse şi nevoi în piaţa românească de profil au dat naştere conceptului Adinish, primul magazin de puericultură scandinavă din România, primul magazin de tip one-stop shop premium din România şi primul lanţ de magazine de acest fel”, spune Adina Foldager, fondatoarea Adinish. Pregătirile pentru lansarea Adinish au început din 2017, dar în mai, 2018, afacerea deja făcea primii paşi. Din acel moment însă, Adinish a deschis anul acesta prima franciză în Cluj, după showroomul din Bucureşti, şi are planuri de extindere naţională şi regională, Ungaria şi Republica Moldova fiind printre pieţele luate în considerare.

”Anul acesta, am deschis primul showroom Adinish în regim de franciză la Cluj-Napoca. Franciza Adinish nu este una standard, ci este un model de business gândit de noi şi are la bază investiţii atât din partea francizorului, cât şi a francizatului.” Tot anul acesta, spune Adina Foldager, Adinish şi-a mărit echipa pentru a pune bazele expansiunii internaţionale, primul punct fiind piaţa din Ungaria. „Am decis să ne schimbăm platforma online, să nu mai lucrăm cu versiuni pre-definite care ne limitează, să oferim o experienţă de shopping online mult mai complexă. Investiţiile au o valoare de peste 150.000 de euro.” Investiţiile vin cu estimări de rezultate în creştere pentru anul acesta. „Sperăm să încheiem anul cu cifra bugetată de noi la finalul lui 2020, adică 1,5 milioane de euro. Până în luna septembrie, situaţia arăta promiţător, însă implementarea certificatului verde şi accesul limitat în locaţii îşi pun amprenta pe economia totală a ţării şi implicit şi pe vânzările noastre. Plănuim o creştere de 50% faţă de anul anterior, şi cum în septembrie deja am atins pragul de un milion de euro, ştim clar că vom avea un rezultat mai mare decât în 2020, dar încă nu ne este sigur dacă va fi exact ceea ce am preconizat. În urma investiţiilor, dar şi a costurilor fixe şi variabile crescute, ne aşteptăm ca profitul acestui an să fie însă mai mic decât cel din 2020.”

Mai departe de anul acesta, planurile Adinish sunt de a creşte şi mai mare. „Pentru 2022 plănuim deschiderea showroomurilor Adinish în oraşele Timişoara, Iaşi, Braşov şi Constanţa în regim de francize. Chişinău, de asemenea, reprezintă un oraş de interes pentru noi. Din ianuarie 2022, ne extindem prezenţa online în Ungaria şi în funcţie de nivelul de acceptare, intenţionăm deschiderea unui showroom propriu în Budapesta. „Ultimii doi ani care au transformat complet dinamica vieţii sociale, statul acasă venind la pachet cu o doză mai mare de ataşament faţă de familie, şi-au pus la rândul lor amprenta asupra achiziţiilor din universul Adinish. „În perioada lockdownului a crescut numărul jucăriilor achiziţionate, a produselor de decor interior şi au scăzut investiţiile în hăinuţele de sezon şi sisteme de transport (cărucioare, scaune auto). A fost notabilă şi creşterea vânzărilor de corturi, pentru că famiiile sărbătoreau zilele de naştere ale celor mici acasă, în grădina proprie, din cauză că adunările la restaurante nu erau deloc permise. Pentru acea perioadă am putea să spunem că era un comportament normal al consumatorului.” Fondatoarea companiei mai precizează că a crescut foarte mult importanţa online-ului, dar în rest nu poate spune ca s-a schimbat ceva în mod radical.

„Industria puericulturii este mai ferită de crize financiare decât altă breaslă, pentru ca întotdeauna se vor naşte copii, iar părinţii vor avea mereu nevoie de produse pentru familia lor.” Dincolo de produse, compania a organizat suplimentar conferinte telefonice si video individuale cu famiile pentru a le răspunde la întrebări. „Deseori eram contactaţi de clienţi şi din alte părţi ale ţării, care nu aveau posibilitatea de a ne vizita la showroom, dar aveau nevoie de lămuriri mai clare pentru a putea decide.” Afacerea nu a fost scutită însă de provocări printre acestea numărându-se livrările întârziate, confirmările nerespectate şi amânate de nenumărate ori, lansările de produse sezoniere întârziate, lichidările de stocuri pe perioade foarte lungi, nenumărate majorări de preţuri, costuri de transport mărite sau disponibilităţi limitate. „Toate acestea au dus la lichidăţi blocate într-un stoc cât mai mare, pe o perioadă mai lungă de timp decât înainte de pandemie, tocmai pentru a putea face faţă cerinţelor pieţei.” Businessul a mers însă mai departe şi continuă să crească în ciuda datelor îngrijorătoare legate de natalitate, nu numai în România, ci la nivel european. Pentru a schimba această dinamică a demografiei, măsurile trebuie să vină din alte parte. „În toată lumea se vorbeşte despre scăderea natalităţii, din ce în ce mai multe femei îşi doresc să îşi clădească o carieră mai întâi, întemeiază familii la o vârstă mai înaintată, dar trebuie considerat şi că nu este necesară căsătoria pentru a clădi o familie şi a da naştere unui copil. Aici statul ar putea să intervină prin a pune la dispoziţie mai multe grădiniţe şi creşe, subvenţii, ajutoare pentru familii. Impactul acestei rate de natalitate nu are un efect atât de mare asupra afacerii noastre, ci mai degrabă ar trebui să conştientizăm că pe termen lung este unul foarte grav.”

Adina Foldager, fondatoarea Adinish: „În perioada lockdownului a crescut numărul jucăriilor achiziţionate, a produselor de decor interior şi au scăzut investiţiile în hăinuţele de sezon şi sisteme de transport (cărucioare, scaune auto). A fost notabilă şi creşterea vânzărilor de corturi, pentru că famiiile sărbătoreau zilele de naştere ale celor mici acasă, în grădina proprie, din cauzĂ că adunările la restaurante nu erau deloc permise.”

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.