GALA BM TINERI MANAGERI DE TOP 2023. AI Manager: Tânărul manager faţă în faţă cu inteligenţa artificială
An de an, noi lideri se afirmă pe scena locală de business. Misiunea noastră e una cât se poate de simplă: de a-i prezenta şi de a-i încuraja să ajungă, cât de repede cu putinţă, să influenţeze în bine mediul de afaceri şi economia României. Credem, fără lipsă de modestie, că am avut o contribuţie importantă până acum – odată cu ediţia de anul acesta a anuarului 100 TINERI MANAGERI DE TOP, v-am adus faţă în faţă 1.800 de feţe din elita businessului românesc. Anul acesta am mutat conversaţia de pe scena galei înspre AI – ChatGPT, pe modul în care liderii trebuie să se dezvolte şi să facă faţă schimbărilor. Cei cu care am vorbit pare că au înţeles beneficiile aduse de noile tehnologii şi că deja au planurile făcute şi pentru anii ce urmează, după cum s-a văzut şi în discuţiile cu cei 12 premianţi ai promoţiei curente. Ne-am amintit însă şi de anii ce au trecut - iar doi tineri manageri din prima ediţie a catalagolui ne-au povestit despre felul în care vedeau businessul şi leadershipul atunci şi acum.
În cadrul galei dedicate tinerilor manageri de top am vorbit de AI, eficienţă şi optimizare, dar ne-am amintit şi de latura umană alături de partenerii noştri de la Tazz, într-o iniţiativă pe care vrem să o ducem mai departe.
#NoiFacemUnSpital înseamnă spitalul de copii construit de Dăruieşte Viaţă cu sprijinul a peste 350.000 de români. Acum avem posibilitatea să-l echipăm cu o comandă de grup pe Tazz.
#PoftaDeFapteBune se face simplu. Scanaţi codul QR, adăugaţi produsele, le plătiţi şi echipăm un spital. Vedem în ediţiile următoare ale revistei cât am reuşit să donăm împreună pentru echiparea spitalului.
În cadrul evenimentului, am oferit 12 premi i(în ordine aleatorie) reprezentanţilor promoţiei 100 TINERI MANAGERI DE TOP, 2023
Ionuţ Bindea, CEO, Roca Industry Holdingrock1
39 de ani
Cu o experienţă de peste 12 ani în valorificarea potenţialului companiilor şi tranzacţii pe piaţa de capital, Ionuţ Bindea a preluat poziţia de CEO al ROCA Industry în 2021, contribuind la înfiinţarea primului holding în domeniul materialelor de construcţii, listarea sa pe piaţa AeRO a BVB şi transferul pe piaţa principală, fiind obiectivul anului 2023. Înainte, s-a remarcat în poziţia de investment manager în echipa ROCA Investments.
Vă felicit pentru această iniţiativă, aţi dovedit încă o dată că sunteţi avangardişti prin ideea de a promova inteligenţa artificială, este ceva ce şi noi în holdingul nostru facem la nivel de industrie pentru că în contextul digitalizării şi al tehnologizării ne uităm cu foarte multă atenţie la inteligenţa artificială şi este foarte interesant să vedeţi cum se poate extrage aceasta din birourile de aici, din Pipera, şi cum o putem muta în fabrici în ţară pe linia de producţie.
În 2030, rolul meu presupun că va fi în aceeaşi zonă de de leadership, într-un holding cu campioni regionali, cu cel puţin cincisprezece-douăzeci de fabrici antreprenoriale româneşti care să ne pună pe harta Europei cu adevărat.
Cum îşi văd tinerii noştri manageri de top cariera la 18 ani distanţă de la apariţia în anuar?
La 18 ani de la lansarea primului catalog 100 TINERI MANAGERI DE TOP, în cadrul evenimentului „AI Manager – Tânărul manager faţă în faţă cu inteligenţa artificială” i-am avut ca invitaţi pe doi dintre primii reprezentanţi ai catalogului apărut în 2006: Octavian Pantiş, trainer, antreprenor şi autor de succes, fondator al companiei de consultanţă Qualians, şi Bogdan Georgescu, care, de-a lungul timpului, a fost lider în mai multe industrii: a fost manager al companiei de consultanţă imobiliară Colliers, a fondat Bookster şi, nu de mult, SOLO Fintech.
Octavian Pantiş, Qualians
Cum era în 2006, când ai apărut în prima ediţie a acestui anuar?
În 2006, la prima ediţie a anuarului, ceremonia de aici a fost la Operă, totul era în sus, băncile angajau, deschideau sucursale pe bandă rulantă, companiile de consum creşteau exponenţial de la an la altul, imobiliarele nu o duceau rău.
În ceea ce mă priveşte, eu aveam doi copii, acum am trei, că am înţeles că e bine să investeşti în oameni. Nu mi-a venit să cred când am primit telefonul de la voi că au trecut deja optsprezece ani, aşa că felicitări vouă pentru că aţi păstrat tradiţia. Pe atunci conduceam, la fel ca acum, compania de training şi consultanţă care acum se numeşte Qualiance, pe atunci se numea TMI şi făcusem o conferinţă cu părintele marketingului, Philip Kotler. Acum facem în continuare cursuri şi consultanţă pentru companii din treizeci de ţări.
Ce ai ratat în toată această perioadă?
Am ratat oportunitatea de a vinde compania - nu că îmi pare rău de acest lucru, dar a fost o oportunitate pe care o puteam fructifica. Am mai cochetat cu ideea de a deveni parteneri într-o firmă multinaţională de consultanţă, ceea ce m-ar fi dus în alte ţări - dar şi asta a fost o mişcare de care nu îmi pare rău.
Care este sfatul tău pentru noua generaţie de tineri manageri?
Era un citat frumos care zicea că peste douăzeci de ani singurii care o să-şi amintească că ai stat la program foarte mult o să fie copiii tăi. Din păcate, prin natura muncii noastre, întâlnim foarte mulţi manageri care lucrează foarte mult, nu deleagă, obosesc, slăbesc foarte mult sau se îngraşă foarte mult, fie au alte probleme, îşi distrug relaţii şi este păcat pentru că viaţa merită trăită în fiecare săptămână şi în fiecare zi, nu doar după ce voi obţine o anumită poziţie sau după ce voi face o anumită sumă de bani peste trei, cinci, zece ani.
Cum ar trebui să ne pregătim pentru viitor, având în vedere tehnologiile disruptive precum ChatGP?
ChatGPT e doar un asistent pe care dacă îl vrem, îl avem la dispoziţie cu toţii şi pe care uşor-uşor trebuie să îl folosim şi din perspectiva leadershipului.
O recomandare de carte?
Aş recomanda una care nu e deloc nouă, a apărut în urmă cu treizeci şi ceva de ani – Steven Covey, „7 Habits of Highly Effective People“. Principiile de acolo nu sunt perisabile, sunt la fel de bune şi astăzi, cum erau în 1996, când a apărut.
Bogdan Georgescu, fondator Solo Fintech
Ce făceai în 2006,
când ai apărut
în prima ediţie a anuarului 100 TINERI MANAGERI DE TOP?
Eu conduceam compania de consultanţă imobiliară Colliers, chiar mă gândeam pe drumul spre eveniment că în promoţia de atunci majoritatea erau corporatişti, acum cred că sunt mai mult start-up-uri din tehnologie. Era o explozie în economia noastră - ca şi acum de altfel, cred că şi acum se simte o perioadă foarte bună. Şi pentru mine a fost un moment deosebit, îmi aduc aminte când ne-am dus la Operă şi era un cadru foarte frumos, acum s-a făcut o tranziţie înspre modern. Felicitări promoţiei actuale de tineri manageri şi celor 1.800 de până acum; pentru mine a fost un moment deosebit şi cred că şi pentru ei o să fie o rampă de lansare bună.
Ce visai atunci?
Visul meu era să mă duc pe autostradă cu maşina până la Oradea, de unde sunt, se semnase contractul cu Bechtel pentru autostrada Transilvania şi planul era că în şapte ani, deci până în 2010, să fie gata Autostrada Transilvania, adică Bucureşti - Valea Prahovei - Braşov - Târgu-Mureş - Cluj - Oradea. Soţia mea spunea că nici în 2020 n-o să mergem pe autostradă cu maşina până la Oradea şi uite că are dreptate. Toate mergeau în sus şi ne doream să continue lucrurile în aceeaşi direcţie, dar a venit criza, am restrâns echipele - şi noi, şi clienţii noştri. Eu îmi doream să mă mut înspre antreprenoriat şi înspre start-up-uri, ceea ce s-a şi întâmplat câţiva ani mai târziu şi a fost o călătorie foarte faină din punctul ăsta de vedere. Ceea ce recomand în continuare oricărui tânăr cu care mă întâlnesc sunt start-up-urile din tehnologie, o lume foarte interesantă cu foarte multă libertate.
Ce faci acum?
Eu conduc un start-up care se numeşte SOLO Fintech facem contabilitate digitală pentru freelanceri, pentru PFA-uri.
Ce ai ratat în toată această perioadă?
Eu am vândut câteva businessuri, inclusiv Colliers, în 2008, şi pot să zic că la fiecare mi s-a rupt o bucăţică din mine; să construieşti ceva în business e ca un copil pe care îl faci, creşte mare, iar când am vândut, mi-a fost tot timpul foarte greu să îi dau drumul. Cumva am ratat să păstrez o companie, precum Octavian, pe care îl invidiez pentru asta – poate să lase compania Copiilor, e ceva foarte frumos.
Care este sfatul tău pentru noua generaţie de tineri manageri?
În 2007 am descoperit un profesor de la Harvard care a scris o carte şi un articol apropos de sfaturi de viitor: în viaţă sunt trei planuri importante ‒ personal, familie şi business ‒ şi am rămas cu ideea „Stay out of jail, ideea de a fi cinstit tot timpul şi de a face lucrurile sută la sută corect”. Cred că cele mai frumoase două momente pe care mi le amintesc în viaţa personală au fost în 2009, după criză (şi după terapia ce a urmat acesteia), şi în timpul pandemiei din 2020 - sunt momente care pentru mine au însemnat momente de relaxare, am hotărât că dacă totul merge prost în jur, să o las puţin mai moale şi să îmi iau o vacanţă cu acest prilej timp de un an de zile.
O recomandare de carte?
„Cum îţi vei măsura viaţa” de Clayton Christensen, precum şi „Middle England”, dacă vreţi să aveţi o citire relaxantă şi să vedeţi ce s-a întâmplat cu Brexitul şi ce se va întâmpla cu noi peste zece-cincisprezece ani.
Sabina Rugină, Head of Marketing, Mercedes-Benz Central-Eastern Europe (România, Slovacia, Ungaria, Polonia, Cehia) for Passenger Cars
33 de ani
Sabina Rugină, în prezent director de marketing autoturisme Mercedes-Benz în Europa Centrală şi de Est, şi-a început cariera în cadrul Mercedes-Benz România, în anul 2012. În acest timp, a ocupat diverse funcţii strategice, inclusiv director de marketing al diviziei de autoturisme pentru piaţa din România.
Timpul a devenit un lux chiar şi pentru generaţia tânără şi pentru generaţia de vârsta mea; eu am un rol regional, rmă ocup de cinci ţări în momentul acesta, aşa încât trebuie să călătoresc destul de mult, de aceea poate nu mai am suficient timp pentru astfel de evenimente, dar îmi place să particip la ele deoarece cred că acestea motivează şi echipa. Cred că suntem responsabili să fim nişte modele pentru persoanele din echipele noastre, e nevoie ca oamenii vadă cum poţi să te dezvolţi frumos, chiar şi la o vârstă fragedă, să poţi să ajungi să vii pe scenă alături de alţi tineri manageri de succes.
A menţionat cineva mai devreme că într-adevăr resursele legate de artificial intelligence nu înlocuiesc omul şi contează cum acesta le foloseşte în mod optim - sunt total de acord cu această idee. Lucrând în marketing, evident că nouă ne place să fim creativi şi ne place să ne folosim cât mai mult de orice unealtă. Deşi încurajez inovaţia, îmi place totuşi să păstrăm şi latura umană, îmi place să văd că păstrăm creativitatea adusă de persoanele din echipe, dar, pe de altă parte, noi avem şansa să lucrăm pentru un brand care are în ADN cumva spiritul acesta de pionierat şi noi înţelegem foarte bine ce înseamnă procesul tehnologic, iar pentru clienţii noştri, care au aşteptări atât de mari, este foarte important să aduci permanent inovaţie, iar noi considerăm că în acest moment am reuşit să creăm o fundaţie foarte bună pentru viitor. Mercedes-Benz este primul brand care a obţinut anul acesta certificarea pentru condus autonom nivelul trei, care este o realizare uriaşă pentru viitor. De asemenea, noi am lansat propriul nou sistem de operare anul acesta, în parteneriat cu Google, vrem să facilităm cât mai mult experienţa clienţilor cu platformele noastre de comerţ online pentru că ei aşteaptă şi ca experienţa lor cu brandul în procesul de cumpărare să fie una la fel de calitativă ca atunci când se bucură de produs.
Ştefan Obreja, CEO, Life Dental Spa
36 de ani
Ştefan Obreja este unul dintre cei mai tineri CEO din domeniul stomatologic românesc. Sub conducerea sa, Life Dental Spa a înregistrat o dublare a cifrei de afaceri de la un an la altul, o creştere accelerată a numărului de clinici şi a personalului, precum şi plasarea brandului Life Dental Spa în topul preferinţelor românilor pentru servicii dentare.
Dacă îţi doreşti un zâmbet frumos, dacă îţi doreşti să ai succes atât în afaceri, cât şi în viaţă, tot ce înseamnă relaţii, ai nevoie de un zâmbet de calitate. Din punctul meu de vedere, partea aceasta ce ţine de stomatologie cumva a fost lăsată destul de mult deoparte de către români; chiar dacă vorbim acum foarte mult despre ChatGPT, inteligenţa artificială, România este cumva pe penultimul loc la tot ce înseamnă sănătate orală. Cumva eu cred că este o necesitate să avem o dantură sănătoasă, să zâmbim şi în primul rând să ne putem expune fiind mândri de ceea ce suntem pentru că atunci când vorbim, pe lângă contactul vizual, al doilea contact este cu zâmbetul.
Ceea ce am reuşit noi să facem în ultimii cinci ani a fost să aducem un aparat pe care noi îl considerăm foarte tehnologic şi anume laserul dentar. Dacă acum mulţi ani vizita la stomatolog însemna un bâzâit, o freză şi un miros foarte neplăcut, acum vizita la medicul stomatolog este transformată în ceva mult mai plăcut şi ceva mult mai atractiv pentru oameni pentru că ştim că cea mai mare problemă la tot ceea ce înseamnă stomatologie este acea frică pe care cu toţii o purtăm destul de mult în fiinţa noastră şi noi credem că am rezolvat asta prin introducerea laserului în tot ce înseamnă tratamente inovative.
Eu personal cred că oamenii au foarte mare nevoie de o sănătate reală şi ştim că tehnologia are un impact foarte mare asupra umanităţii, dar, din punctul meu de vedere, cred că sănătatea este elementul pe care oamenii şi în principal românii ar trebui să-l pună pe primul loc, iar ca viziune de viitor, îmi doresc să fim aproape de cei mai mulţi dintre românii care încă nu au fost la dentist.
Ana Paraschivoiu, Head of Digital Transformation, divizia Customer Operations, Vodafone România
35 de ani
Şi-a început cariera în Vodafone în urmă cu 15 ani, mare parte din experienţă fiind construită în roluri de automatizare şi simplificare, transformare agile şi digitalizare. În prezent, coordonează echipele care dezvoltă procesele digitale şi robotizate, din spatele interacţiunilor clienţilor cu compania.
Într-adevăr, eu sunt în Vodafone de cincisprezece ani şi Vodafone este recunoscut în piaţă ca lider în zona de inovaţie. Ce putem să spunem este că asistăm la un avans al tehnologiei accelerat, iar diferenţa pe care simt că eu şi echipa mea o putem face este pe zona de calitate a serviciilor digitale oferite clienţilor. Un exemplu concret: echipa mea a dezvoltat chatbotul Toby, care ştie să răspundă celor mai frecvente întrebări adresate de clienţi în canalele de front line. Acesta funcţionează pe o tehnologie avansată de machine learning - cu alte cuvinte, învaţă permanent, iar un exemplu concret este că ultima lui achiziţie este automatizarea serviciilor de roaming. În sezonul de vară, ştim cu toţii că avem nevoie rapidă să aflăm informaţii despre serviciile noastre şi atunci un tool care îţi oferă informaţii în timp real este mai mult decât folositor, astfel că în prezent Toby acoperă undeva la nouăzeci la sută din întrebările clienţilor şi învaţă continuu.
Într-adevăr, avansul tehnologic se întâmplă extrem de accelerat şi cumva perspectiva noastră este că ne obligă să ne oprim şi să regândim lucrurile despre care ştiam ieri că funcţionează, să ne menţinem fresh şi să ne reinventăm. O provocare pentru noi este aceea de a oferi clientului simplitate şi relevanţă şi de de a fi curajoşi să explorăm teritoriile necunoscute pentru noi, dar să le şi explorăm în spiritul de a aduce valoare clientului.
Ce am observat este că în ultima perioadă zona de inteligenţă emoţională şi socială au devenit din ce în ce mai importante în relaţiile dintre noi şi atunci viziunea mea este că în timp ce progresele din tehnologie ne permit ca aceste procese să funcţioneze poate singure şi noi doar să le supraveghem, noi să putem acorda mai multă atenţie conexiunii din cadrul echipelor profesionale şi să creăm acel mediu optim în care până la urmă să creştem şi să ne sprijinim în momentele dificile.
Alexandra Maier,Sustainability Manager, ING Bank
33 de ani
Alexandra Maier a preluat rolul curent în noiembrie 2021, după mai bine de 10 ani de experienţă în organizaţii nonguvernamentale, comunicare şi CSR. În prezent, conduce CoE Sustainability, o echipă responsabilă atât de implicarea socială a băncii ING, cât şi de cerinţele necesare de business pentru construcţia Băncii Sustenabilităţii.
Matei Ladea, Cofondator Omnia Capital, Preşedinte CA Dumagas Transport, Chief Evangelist SARTO bespoke
34 de ani
Antreprenor şi manager, şi-a început activitatea în mediul privat în urmă cu 10 ani ca junior manager Europa de Sud-Est la Lidl, după ce a activat în mediul ONG şi a lucrat în Parlamentul Germaniei. La 26 de ani a încheiat primul M&A independent, descoperindu-şi pasiunea de a investi în mediul antreprenorial prin structuri de tip private equity şi venture capital. În unele dintre businessuri a ocupat şi funcţii de coordonare şi conducere, proiectul său de suflet, după cum spune el, fiind SARTO Bespoke. Prioritatea sa sunt investiţiile în businessuri cu cifre de afaceri între 1 şi 50 milioane de euro, fiind convins că proiectele de succes au la bază sisteme care generează predictibilitate, sustenabilitate şi eficienţă. Cel mai recent proiect adăugat în portofoliul său este Dumagas Transport SA, în care prin Omnia Capital s-au pus bazele unei platforme de transport transeuropene cu cifra de afaceri de 100 milioane euro.
Sunt destul de norocos, iar ceea ce am descoperit este că, cu cât muncesc mai mult, cu atât devin mai norocos. Lucrăm în permanenţă, suntem implicaţi în foarte multe proiecte, ziua noastră are douăzeci şi patru de ore ca ziua tuturor, doar că din cele douăzeci şi patru de ore încercăm să alocăm douăzeci şi patru de ore pasiunii noastre, care este businessul. Agenda unui lider depinde foarte mult de lucrurile în care crede şi de ţelul său în viaţă; pentru ce îţi dedici timpul şi ce vrei să laşi în urma ta. Noi am crezut în permanenţă şi sunt ferm convins că şi toţi tinerii manageri din această seară cred acelaşi lucru, că este important să dai tot ce e mai bun şi să îţi dai silinţa să îţi atingi ţelurile, să-ţi setezi obiective foarte înalte şi să nu te opreşti din a încerca să performezi, să-ţi depăşeşti dacă vrei condiţia de manager cu care te-ai născut, cu cea cu care te-ai format în şcoală şi prin care în fiecare zi înveţi de la oamenii din jurul tău.
Sarto, proiectul meu de suflet, m-a învăţat să lucrez cu oameni în momentul în care nu ai resurse foarte multe la dispoziţie pentru că e un business de nişă. Am descoperit aici că lucrurile nu sunt deloc simple şi că uneori în corporaţie te îmbeţi cu apă rece - ai impresia că performanţa e a ta, dar de fapt, e a celor care au pus fundaţia acelui business şi tu pur şi simplu duci torţa mai departe, alergi şi tu ca la ştafetă o bucăţică din drum. Într-un business mic cum era Sarto, care a crescut de peste şase ori de la momentul achiziţiei, ai ocazia să-ţi laşi amprenta şi să formezi o piaţă şi cred că noi asta am făcut am format o piaţă, am adus piaţa bespoke în România – iar asta mi-am propus să fac şi cu celelalte investiţii de-a lungul timpului.
Dumitru Turcanu, Chief Financial Officer, OLX Real Estate Europe and Romania
38 de ani
Dumitru Turcanu este un profesionist cu peste 15 ani de experienţă în domeniul financiar, cu expertiză în mai multe arii: contabilitate, management financiar, fuziuni şi achiziţii, outsourcing, automatizare a proceselor digitale (RPA) precum şi managementul proiectelor. De-a lungul carierei, a lucrat pe aproape toate ramurile financiare: contabilitate, audit, consultanţă financiară şi M&A. În ceea ce priveşte modul de lucru, spune că este adeptul eficientizării proceselor financiare şi a celor operaţionale, „pentru că nu poţi să o faci pe una fără cealaltă”.
Una dintre principalele caracteristici care ne vor defini în raport cu inteligenţa artificială este capacitatea umană de a avea etica de a alege între bine şi rău şi de a corecta o decizie care ar putea să fie profitabilă din punct de vedere financiar, dar ar fi imorală sau mai puţin etică - aici intervine capacitatea umană de a raţionaliza la o decizie corectă.
O altă calitate pe care aţi menţionat-o este învăţarea continuă, iar ce putem învăţa de la tehnologie este probabil să ne adaptăm la fel cum am învăţat că un algoritm de machine learning poate să evolueze continuu şi la fel şi noi probabil ar trebui să facem acest lucru.
Alex Burghelia, cofondator, Flip.ro
24 de ani
Este unul dintre cei trei cofondatori ai Flip.rpo, start-up-ul românesc care încurajează economia circulară prin recondiţionarea telefoanelor mobile. S-a alăturat Flip.ro în 2019, anul lansării platformei, şi a susţinut încă de la început dezvoltarea afacerii pe alte planuri, precum recrutare, domeniile operaţional şi financiar, dar şi extinderea pe alte pieţe.
Premiul primit ne demonstrează că alegerile sustenabile sunt din ce în ce mai populare în rândul persoanelor şi, de fapt, şi al companiilor. Oamenii sunt din ce în ce în mai atenţi la mediu şi la cum îşi direcţionează bugetele pe care le au pentru gadgeturi de pildă.
Cred că vârsta este doar un număr şi experienţa vine de fapt cu muncă multă, cu seriozitate şi cu atenţie pentru cei din jur,. Când eşti tânăr, este ceva mai dificil să câştigi încrederea celor din jur, însă, odată cu seriozitatea, cu munca, cu ambiţia, reuşeşti să câştigi şi încrederea. Trebuie mereu să livrezi ceea ce ai promis şi când ai presiunea asta din partea clienţilor cred că devii automat responsabil - e cumva un lucru pe care toţi antreprenorii îl fac şi cred foarte mult că asta m-a responsabilizat.
Un sfat pentru cei care îşi doresc să înceapă ceva este să o facă, să îşi facă curaj, lucrurile se întâmplă atunci când aloci resurse, energie şi munca potrivită către un rezultat dorit.
În 2030 mă văd într-o Românie mai verde, care are din ce în ce mai multă atenţie la mediul înconjurător şi la modul în care facem alegeri sustenabile.
Alexandru Cucu, Road Transport Manager, Mol România
35 de ani
Din rolul de road transport manager, pe care îl are de şase ani, Alexandru Cucu este responsabil de transportul de carburant pe cale rutieră din MOL România. Face parte din echipa companiei de nouă ani şi a absolvit Universitatea Politehnica din Bucureşti, unde a studiat logistica şi transporturile.
Ne ocupăm de logistica carburanţilor, adică facem ca produsul pe care toată lumea îl foloseşte pentru mobilitate să fie la timp mereu accesibil tuturor celor care folosesc carburantul. E o muncă titanică în spate a unei echipe care uneori trebuie să fie douăzeci şi patru de ore din douăzeci şi patru de ore conectată.
Apreciem modul în care ne alegem oamenii - să fie prieteni cu sistemele este cel mai important lucru în businessul nostru.
Liderii au provocarea de a crea un mediu de lucru în care oamenii să se simtă apreciaţi şi relaxaţi. Avem trei piloni pe care ne bazăm: comunicare, colaborare şi integritate - cei care corespund acestor criterii vin foarte uşor în echipa noastră şi performează.
În 2030 sper să venim în continuare cu aceeaşi plăcere la lucru şi să facem lucrurile la fel de bine, iar dezvoltarea va veni automat pentru noi, pentru clienţii noştri şi pentru echipa noastră.
BOGDAN Balazs, head of cybersecurity products GDC Romania & Global Deputy CTO Cybersecurity Products, Eviden
26 de ani
În calitate de head of cybersecurity products GDC Romania şi global deputy CTO, Bogdan Balazs este responsabil pentru definirea strategiei globale în cadrul departamentului Cybersecurity Products al Eviden, o zonă cu un buget dedicat de mai multe milioane de euro pentru activităţile de R&D, reprezentând totodată un segment relevat din cota de încasări realizate anul trecut de Atos la nivel global.
Conjunctura m-a adus în urmă cu şase ani la Atos, unde împreună cu puţinii colegi care eram la vremea respectivă am început să punem bazele diviziei de big data în cybersecurity. În 2017 eram în jur de 10 – 20 de colegi în aceasta, iar astăzi vorbim de peste 800 de colegi în România - am reuşit în aceşti ultimi şase ani să acoperim tot ceea ce înseamnă portofoliu şi offering în legătură cu serviciile de cybersecurity şi consultanţă de business.
Acum, cu această echipă din Eviden se va realiza în luna iulie ceea ce noi numim un split, iar Atos business va reprezenta o companie cu resurse de multinaţională, dar cu mentalitate de start-up în aceste trei zone de focus.
Când vine vorba de colegii angajaţi, cel mai mult contează, din punctul meu de vedere, mentalitatea, personalitatea şi dorinţa candidaţilor de a intra în acest domeniu, care mereu prezintă noi oportunităţi, dar şi noi provocări. De aceea, când ne uităm la candidaţii noştri căutăm anumite trăsături de personalitate, precum curiozitatea, curajul - gata să sară cu capul înainte şi, bineînţeles, să ne susţină clienţii în tot ceea ce au nevoie.
Provocările mele au venit din două direcţii - atât tehnice, cât şi umane - aş putea spune că cele din zona de people management şi de crescut lideri noi reprezintă o provocare constantă - întotdeauna suntem în căutare de noi oameni, noi lideri pe care să îi putem forma în baza principiilor noastre pe viitor - la fel consider că tehnologia va reprezenta o unealtă în tot ceea ce facem, fie că e cybersecurity, fie că big data cloud ş.a.m.d., dar la baza tuturor acestor tehnologii vor sta oamenii.
Ana Maria Borlovan, Head of operations, Uber EuropA Centrală şi de Est
30 de ani
Aspiraţia Anei Maria Borlovan de a-şi construi o carieră într-o companie cu renume internaţional a făcut-o să se alăture Uber. Odată cu creşterea companiei, cariera ei a evoluat, iar în prezent ocupă funcţia de head of driver operations la Uber, la nivelul Europei Centrale şi de Est.
În momentul în care a venit Uber în România, a venit cu un manager internaţional, cu idei inovative la momentul respectiv, venind să schimbe practic modul în care oamenii se deplasează din punctul A în punctul B, atât în timpul liber, cât şi către muncă. Cred că România a fost o piaţă care a acceptat tehnologia extrem de repede, atât şoferii, cât şi partenerii, care au flote de maşini, precum şi utilizatorii – suntem early adopters ai tehnologiei - acum orice categorie de vârstă foloseşte platforma, deci cred că ne-am găsit locul şi mă bucur foarte mult că este aşa.
Mi-am luat angajamentul să continuăm să aducem servicii inovative, să continuăm să lansăm produse noi; vedem competiţia într-un mod extrem de productiv – competiţia întotdeauna ajută ca serviciile să crească, iar faptul că utilizatorii noştri devin din ce în ce mai critici, faptul că îşi doresc din ce în ce mai mult de la noi, că învaţă aplicaţia şi ne cer produse noi sunt unele dintre motivele principale pentru care am ales să stau atât de mult în companie, unde împlinesc aproape 7 ani.
În momentul în care angajăm e foarte important pentru noi să avem cei mai buni oameni, care să ne ajute să inovăm în continuare şi să găsim cele mai bune produse pentru piaţă. Căutăm oameni curioşi, căutăm oameni care vor să crească, care au idei, cărora nu le e frică de oportunităţi.
Cred că ce mă ajută pe mine în fiecare zi este faptul că am o atenţie distributivă - pot să lucrez pe mai multe proiecte în paralel, ştiu să prioritizez destul de bine, iar experienţa pe care o am mă ajută să văd lucruri similare care ar funcţiona pe alte pieţe - pe care le-am implementat în România.
Cred că am o echipă extrem de puternică, oamenii sunt deştepţi, sunt descurcăreţi, sunt curioşi şi pur şi simplu mă surprind şi pe mine tot timpul.
Ca sfat, aş spune să încerci să îţi găseşti propriii mentori - poate nu întotdeauna vei avea cea mai bună conexiune cu managerul direct, dar asta îi sfătuiesc şi pe cei din echipa mea – să-şi găsească mentori care să-i ajute să crească. Pentru mine a fost şi este un mentor Nicoleta Diaconu, fostul GM, care a lansat Uber în România, întotdeauna este prima persoană la care merg pentru un sfat.
Ionel Burtea, fondator şi CEO, Abund Berry
27 de ani
Ionel Burtea conduce o afacere în agricultură de peste 7 milioane de euro din vânzarea de fructe proaspete. Compania sa, Abund Berry, este în prezent unul dintre cei mai mari distribuitori de fructe proaspete la nivel naţional pentru marile supermarketuri din România.
Primii trei ani au fost şi cei mai grei, atunci şi plantaţiile noastre erau tinere şi a trebuit să crească - cel mai greu moment a fost acela de scalare, când am trecut din zona de start-up în zona de scale-up, unde clar echipele, resursele, nevoile şi efectiv piaţa au fost altele faţă de zona de start-up.
În prezent integrăm unităţi de sortare-ambalare unde avem tehnologie bine pusă la punct pentru a ne uşura forţa de muncă; partea de tehnologie în agribusiness este foarte prezentă şi vedem foarte multe start-up-uri care cresc frumos din acest punct de vedere.
Agricultura încă este o industrie de nişă mai ales când vine vorba de fructe de pădure şi tot ce înseamnă legătura locală a ajutat foarte mult demersul meu din timpul facultăţii, chiar din anul III de facultate, când am pornit businessul care a început step by step cu frici, emoţii, risc asumat şi lucrul acesta îl încurajez şi în cazul tinerilor care văd o oportunitate să înceapă antreprenoriatul în agricultură. Este o industrie în care nu ai cum să te plictiseşti, nu există o zi asemănătoare cu alta, în plus, ai şi resursele naturale şi clima care te ajută, dar şi, în acelaşi timp, putem să spunem că îţi pune şi beţe în roate.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro