Inspirată de lectură, Iulia Valeria Georgiu şi-a dat seama cât de mult îşi doreşte să dezvolte un proiect al său. Atrasă dintotdeauna de artă, nu i-a fost greu să-şi aleagă traseul şi a ales un business în care a investit deja 20.000 de euro
Povestea Geos Pottery a început să-şi urmeze cursul în 2021, sub impactul pandemiei, când, în cele trei luni de lockdown, inspirată de lectură, Iulia Valeria Georgiu şi-a dat seama cât de mult îşi doreşte să dezvolte un proiect al său. Atrasă dintotdeauna de artă, având de altfel şi studiile absolvite la un liceu de artă şi experienţa modelajului, nu i-a fost greu să-şi aleagă traseul. A fost începutul a ceea ce avea să devină Geos Pottery.
După ce am primit cadou un set de căni lucrate manual, am ştiut că vreau să mă dedic acestei pasiuni. În 2022 am cumpărat un cuptor, deşi timpul era limitat din cauza jobului meu în domeniul medical. În 2023, am rămas însărcinată şi, ştiind că voi intra în concediu de maternitate, am văzut o oportunitate de a dezvolta acest business. Cu sprijinul soţului meu, am reuşit să îmbin provocările de a fi mamă cu pasiunea pentru artă”, povesteşte fondatoarea Geos Pottery.
Azi în vârstă de 29 de ani, Iulia Valeria Georgiu a ales astfel să valorifice plăcerea de a crea obiecte durabile cu propriile mâini şi a revenit la pasiunea ei pentru artă. Cu o investiţie de aproximativ 20.000 de euro pentru a achiziţiona un cuptor, accesorii şi materiale, dar şi pentru a se dezvolta prin cursuri de mentorat, a făcut din Geos Pottery un atelier de ceramică în care se nasc obiecte de veselă sau decorative, realizate manual din lut. Spaţiul de lucru se află lângă Cluj-Napoca, iar majoritatea vânzărilor au loc prin magazinul online.
Ocazional, participă la târguri cu specific handmade. La începutul acestei călătorii, povesteşte artista pe site, a întâmpinat provocări. Multe obiecte nu ieşeau aşa cum îşi dorea, se deformau, iar glazura nu lua forma potrivită, obiectele nu erau ceea ce îşi imaginam ea că vor fi. Aşa că nu de puţine ori a fost pe punctul de a renunţa. Dar modelatul devenise o terapie şi acolo îşi găsea liniştea şi curajul. „Cea mai mare provocare cu care mă confrunt este promovarea pe social media şi extinderea bazei de clienţi. Am învăţat că este benefic şi necesar să fiu mereu deschisă la noi provocări şi într-o continuă schimbare pentru a atrage şi fideliza clienţii. O altă lecţie importantă este faptul că ceea ce contează este calitatea, nu cantitatea.”
Peste 6.000 de euro au fost veniturile pe care le-a încasat Geos Pottery în 2023, iar profitul a fost reinvestit. O noutate pentru Iulia anul trecut a fost organizarea atelierelor pentru copii şi a unor workshopuri dedicate adulţilor. „Pentru anul 2024, îmi propun să organizez ateliere pentru dezvoltarea creativităţii copiilor şi să continui susţinerea workshopurilor dedicate adulţilor. De asemenea, intenţionez să documentez procesul de producţie a obiectelor de ceramică şi să mă dezvolt în domeniul social media şi promovare.” Cei care cumpără obiectele făurite în atelierul Geos Pottery sunt, în general, persoanele care apreciază piesele unicat, lucrate manual, autenticitatea artei meşteşugăreşti. „Ei sunt cei care caută să aducă în viaţa lor şi în casele lor un strop de magie şi originalitate prin intermediul acestor creaţii.” Preţurile încep de la 12 lei pentru broşe şi accesorii. Pentru obiecte precum căni, farfurii şi boluri, preţurile variază între 60 şi 100 de lei, în funcţie de dimensiune şi capacitate. De exemplu, o cană cu o capacitate de 200 de mililitri costă 80 de lei.
Pentru obiecte precum căni, farfurii şi boluri, preţurile variază între 60 şi 100 de lei, în funcţie de dimensiune şi capacitate.
„Am învăţat că este benefic şi necesar să fiu mereu deschisă la noi provocări şi într-o continuă schimbare pentru a atrage şi fideliza clienţii.” - Iulia Valeria Georgiu, fondatoarea Geos Pottery
Cinci idei de afaceri de la zero
Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.
The Sisters Flower Studio – atelier floral (Bucureşti)
Fondatoare: Andreea Popa şi Lucia Sigmirean
Investiţie iniţială: 4.000 de euro
Prezenţă: pe strada Ion Câmpineanu, lângă Sala Palatului din Bucureşti
Coffeepedia – cafenea (Bucureşti)
Fondator: Sorin Vlad
Investiţii: 17.000 de euro
Cifră de afaceri: peste 8.000 de euro
Prezenţă: în sectorul 2 din Bucureşti
Jolly Corner – organizare de petreceri pentru copii (Crevedia)
Fondatoare: Ionela Rădescu
Investiţie iniţială: 20.000 de lei (4.000 de euro)
Prezenţă: Bucureşti
Sundazed Interiors – studio de design (Bucureşti)
Fondatoare: Adina Avramescu
Investiţie iniţială: 1.000 de euro
Cifră de afaceri în 2023: 65.000 de lei (13.000 de euro)
Prezenţă: în România şi în Franţa
Micul erou – cursuri de prim ajutor pentru copii (Bucureşti)
Fondatoare: Loredana Neghină
Prezenţă: Bucureşti
ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro