Povestea unei românce care a renunţat să lucreze pentru alţii într-o corporaţie şi a decis să îşi deschidă propria afacere. Ce a ajuns ea să facă acum

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 10 octombrie 2023 430 afişări

Lumea corporatistă a fost cea în care şi-a parcurs până acum drumul Veronica Podariu, care a ales, nu cu mult timp în urmă, să schimbe macazul profesional. A mizat pe unul din lucrurile pe care le-a învăţat încă din copilărie, fabricarea săpunului, iar asta i-a adus statutul şi experienţa de antreprenor.

Povestea acestui business este, de fapt, aducerea pe lume a dorinţei mele de a împărtăşi cu ceilalţi ideea că adevărata noastră viaţă nu poate fi decât în armonie cu natura, cu plantele. Produsele codriidesapun.ro sunt 100% naturale, niciodată mediocre şi ele vor să aducă celor care le folosesc ieşirea din stresul cotidian şi conectarea la natură”, povesteşte Veronica Podariu. Şi-a început cariera în bancă, lucrând pentru Citi Bank, apoi a profesat ca actuar la două mari companii de asigurări – Generali şi Allianz Technology Services Romania. 

Odată cu venirea pe lume a celui mai mic dintre cei trei copii ai ei şi odată cu pandemia, a luat o decizie despre care nu bănuia ce mult avea să-i schimbe drumul: a ales să nu se întoarcă la viaţa corporatistă. „Asta fără să ştiu că va urma să înfiinţez o firmă şi că am să fac ceea ce, cu ceva timp în urmă, aş fi considerat a fi o glumă de ocupaţie. Ştiu cum se face un săpun de când sunt mică de la străbunica şi fac săpunuri pentru mine şi familie de mai bine de cincisprezece ani. Însă, cu timpul, tehnica şi priceperea mea au evoluat. Şi da, de-a lungul anilor, în paralel cu slujba mea, ca hobby şi terapie de destresare, am făcut multe (şi cele mai bune, zic eu) cursuri despre săpunuri, despre plante, despre colorarea săpunului cu plante, despre uleiuri esenţiale, despre cosmetică. Lucrul cu plantele, învăţarea despre puterea lor terapeutică a fost unul din hobby-urile mele.”

Atelierul codriidesapun se află în Sineşti, judeţul Ialomiţa, destul de aproape de Bucureşti. A pus la bătaie economiile strânse din salariile ei de fost angajat, iar acum investeşte din salariile de angajat ale soţului ei. Totuşi, cea mai importantă investiţie, crede Veronica, au fost cursurile pe care le-a urmat în trecut. „Firma este înfiinţată în 2023, undeva prin luna mai. Produsele sunt comercializate prin intermediul shopului online codriiidesapun.ro (care este funcţional din iulie-august şi încă lucrez la îmbunătăţirea lui) şi în magazinul Rafia Studio din Constanţa (de asemenea, un business la început de drum cu care împărtăşesc multe valori şi care este un susţinător al produselor româneşti, handmade şi al cumpărăturilor locale).”

Clienţii codriidesapun.ro sunt oameni preocupaţi de un mod de viaţă mai sustenabil şi cât mai natural. Pentru ei, Veronica Podariu face săpunuri şi produse de îngrijire pure şi zero-waste. „Pentru că eu cred că pielea nu are nevoie de chestii nebunesc de complicate, sintetice, realizate cu atât de mare consum de energie, atunci când răspunsul deja îl are natura.” Lucrează manual, foloseşte ingrediente pure şi încearcă să susţină cât şi când poate şi alte afaceri locale, devenindu-le client pentru materii prime. Prin urmare, costurile sunt diferite faţă de cele ale unui producător industrial de masă. Un săpun făcut de Veronica Podariu costă între 35 şi 50 lei. „Produc în atelierul codriidesapun.ro, momentan în loturi foarte mici. După cum sugerează şi numele businessului, săpunurile sunt centrul atenţiei şi motivul pentru care el a fost înfiinţat. Apoi, în completare, am câteva produse de wellbeing din ingrediente naturale, pure, simple.

Concret, doar săpunurile le produc fără comandă prealabilă pentru că ele au nevoie de o perioadă de uscare, însă celelalte produse le fac doar la comandă.” Veronica îşi doreşte ca, în viitor, să creeze şi să predea cursuri şi materiale despre plante, despre săpunuri, despre cosmetice şi produse de îngrijire naturale, pe care oricine le poate face singur pentru sine sau pentru a deschide o afacere. Cu cât se lărgeşte această piaţă a produselor naturale de îngrijire, spune ea, cu atât orice consumator va avea numai de câştigat. „Sunt abia la începutul drumului de antreprenoriat, nu s-a adunat deloc experienţă în vânzări. Însă înfiinţarea unei firme, această interfaţă a societăţii noastre dintre produsele mele şi clienţii mei, poate fi o aventură - birocraţia face complicate lucruri şi acţiuni care în mod natural sunt simple”, conchide fondatoarea codriidesapun.ro, după doar câteva luni de business.  

Un săpun făcut de Veronica Podariu costă între 35 şi 50 lei.

Clienţii codriidesapun.ro sunt oameni preocupaţi de un mod de viaţă mai sustenabil şi cât mai natural. Pentru ei, Veronica Podariu face săpunuri şi produse de îngrijire pure şi zero-waste.



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Diana Barbu Illustration – atelier de ilustraţii (Bucureşti)

Fondatoare: Diana Barbu

Prezenţă: naţională, prin etichete, cărţi pentru copii, calendare, dar şi proiecte mai speciale


Rutinel – calendar interactiv pentru rutina zilnică a copiilor (Bucureşti)

Fondatoare: Alina Androne

Investiţie iniţială: 1.000 de euro

Prezenţă: naţională


Iuladi Kids – centru educaţional (Bucureşti)

Fondatori: Roxana Cornea şi soţul ei

Investiţii: 50.000-60.000 de euro

Prezenţă: în zona Dristor din Bucureşti


AndaluGastrobar – restaurant cu specific spaniol (Iaşi)

Fondatori: Ioana şi Daniel Luca

Investiţii: 150.000 de euro

Cifră de afaceri: 100.000 de euro pe lună

Prezenţă: în zona Copou din Iaşi


TSA Fruct – agricultură cu fructe (judeţul Sălaj)

Fondatori: Simona şi Andrei Torgie

Investiţii: peste 50.000 de euro

Prezenţă: în aprozare şi mici magazine din Cluj



ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.