Studiu de caz: Business Lease România se extinde la Cluj

Autor: Ioana Matei Postat la 26 iulie 2017 613 afişări

"Sunt foarte mulţumit de cota noastră în piaţa de management al flotelor auto. Business Lease a avut o cotă de piaţă pe acest segment de 27%, ceea ce a însemnat că a fost lider în 2016. Obiectivul pentru 2017 este să ne continuăm creşterea“, descrie Philip Aarsman, managing director al furnizorului de servicii de mobilitate (managementul flotelor şi leasing operaţional) Business Lease, perspectivele pentru anul în curs

Studiu de caz: Business Lease România se extinde la Cluj

CONTEXT:

Piaţa de leasing auto operaţional a încheiat anul 2016 în creştere cu 8% faţă de 2015, depăşind nivelul de 60.000 de unităţi, iar la finalul primului trimestru al acestui an a depăşit nivelul de 62.000 de unităţi în administrare la finalul primului trimestru, în concordanţă cu estimările de la începutul anului şi în creştere cu 3% faţă de finalul lui 2016, potrivit datelor ASLO (Asociaţia de Leasing Operaţional). Piaţa este una puternic competitivă, fiind reprezentată de companii precum LeasePlan România, Arval Service Lease România, ALD Automotive, Porsche Mobility şi BCR Fleet Management.

DECIZIE: Extinderea cu un birou în Cluj-Napoca, printr-o investiţie de 70.000 de euro.

CONSECINŢE:

Compania a încheiat primul semestru al anului cu afaceri de aproximativ 4 milioane de euro, în creştere cu 20% faţă de perioada similară a anului trecut. Dacă rezultatele noii filiale vor fi cele aşteptate, compania vizează în continuare deschiderea altor sucursale în următorii 3-5 ani.

Deschiderea unui centru regional al companiei în Cluj-Napoca în luna mai a acestui an, printr-o investiţie de 70.000 de euro, reprezintă unul dintre pilonii de concretizare a acestora. Business Lease România, parte a Business Lease Group, este o companie de soluţii de mobilitate şi leasing operaţional cu origini olandeze care a intrat în România în 2015, prin cumpărarea companiei locale Fleet Management Services.

Businessul olandezilor a fost înfiinţat în 1989 în Olanda, iar în prezent are activitate şi pe pieţele din Slovacia, Cehia, Ungaria şi Polonia. Sediul central este în Olanda, fiind o divizie a AutoBinck Group, cu sediul în Haga. Fondat acum 110 ani, Auto Binck este unul dintre jucătorii europenei din automotive, cu 50 de companii subsidiare în opt ţări şi 2.500 de angajaţi în toată lumea.

în România, Business Lease face parte dintr-o piaţă de leasing operaţional care a crescut în 2016 cu 8%, depăşind astfel nivelul de 60.000 de unităţi, conform cifrelor publicate de ASLO (Asociaţia de Leasing Operaţional). Anul trecut, compania şi-a crescut afacerile pe plan local cu 21%, ajungând astfel la venituri de 24,9 milioane de lei, potrivit informaţiilor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe. Business Lease are în România 200 de clienţi, deopotrivă companii mari, precum şi IMM-uri cu flote formate din 5 până la 80 de maşini; anul trecut compania avea peste 3.000 de vehicule înregistrate. ”Pentru  Business Lease Group, piaţa din România are potenţial, iar acest lucru a fost confirmat prin decizia de majorare a capitalului social cu alte 9 milioane de lei, la un total de 10,5 milioane lei. Primul plan major ce este susţinut de această infuzie este deschiderea noului sediu din Cluj-Napoca.

Astfel, Clujul devine primul sediu regional al Business Lease România, alături de cel central, din Bucureşti. Prin deschiderea acestui sediu, urmărim consolidarea poziţiei pe piaţa de profil şi poziţionarea ca partener strategic de mobilitate pentru firmele care intră pe piaţa locală“, afirma Philip Aarsman, cu prilejul lansării. Extinderea în Ardeal se reflectă deja în cifrele companiei: Business Lease încheiat primul semestru cu afaceri de aproximativ 4 milioane de euro, în creştere cu 20% faţă de perioada similară a anului trecut, creştere datorată extinderii birourilor şi măririi numărului de clienţi odată cu aceasta. în acest context, reprezentanţii companiei se aşteaptă până la finele anului la un plus de 20% al afacerilor, până la 8 milioane de euro, în condiţiile creşterii portofoliului de clienţi şi ale introducerii unui proiect prin care compania promite creşterea satisfacţiei clienţilor, consolidarea flotei şi sporirea siguranţei.

”România este o ţară în care găseşti multe oportunităţi. Orice oraş poate fi o mină de aur pentru că ne duce mai aproape de clienţii noştri. Ne-am gândit la mai multe oraşe pentru primul nostru birou. Dar Cluj, de departe, a fost în topul listei când ne-am uitat la perspectivele pe termen lung. Este un oraş foarte bine poziţionat în Transilvania, cu un stadiu avansat de dezvoltare în ceea ce priveşte economia serviciilor“, descrie Philip Aarsman motivele pentru care au ales acest oraş pentru primul pas al extinderii prezenţei din România. în ceea ce priveşte momentul extinderii, el spune că acesta nu a fost ales din considerente cu specific economic, ci datorită stadiului de dezvoltare a Business Lease. ”Timp de doi ani ne-am concentrat pe dezvoltarea afcerii în Bucureşti, iar acum Clujul reprezintă un pas natural pentru noi.“ în biroul din Cluj al companiei lucrează în prezent trei angajaţi, ”Primul obiectiv de acolo este să creştem vizibilitatea la nivel local şi să ne construim reţeaua de clienţi. în funcţie de dezvoltarea businessului local, am putea să ne extindem echipa în următoarea perioadă.“ în Bucureşti, compania are 37 de angajaţi.

”Bineînţeles că nu există candidatul perfect, astfel că atitudinea este foarte importantă. în compania noastră totul este bazat pe procese, astfel că avem nevoie de angajaţi care să aibă o atitudine colaborativă.“ în ceea ce priveşte poziţionarea companiei în materie de preţuri, nu oferă detalii, dar spune că ”avem preţul corespunzător pentru servicii. Există întotdeauna o conexiune între preţ şi serviciu: dacă plăteşti mai puţin, primeşti mai puţin şi viceversa. Nu există «free lunch», iar de obicei cel care plăteşte în final este beneficiarul.“ Aarsman descrie extinderea în Cluj drept un pilot pentru expansiunea în alte oraşe din ţară: ”Dacă Clujul va fi un succes şi dacă viitorul industriei de leasing operaţional ne permite, vizăm deschiderea şi altor sucursale în următorii trei-cinci ani“.

Compania a lansat anul acesta şi proiectul Connected Care, prin care şi-au propus să mărească nivelul de satisfacţie a clienţilor, consolidarea flotei şi sporirea siguranţei. ”De la începutul acestui an, toate automobilele noastre noi sunt echipate cu un dispozitiv care furnizează informaţii online despre kilometraj, consum de carburant şi informaţii despre starea tehnică a maşinii, date pe care în mod normal şoferul le poate vedea pe bord. Aceste informaţii ne permit executarea taskurilor într-un mod eficient şi proactiv, dar şi direcţionarea activităţilor de mentenanţă către partenerii noştri, asigurând optimizarea costurilor şi a calităţii“, adaugă Aarsman. El menţionează că prin intermediul unor servicii online clienţii şi utilizatorii de maşini primesc aceste informaţii actualizate zilnic despre maşinile lor şi insighturi despre consumul de combustibil al maşinilor lor, pentru a gestiona şi a reduce costurile totale de mobilitate. De altfel, pe baza analizelor realizate pe cererile venite din partea clienţilor, specialiştii de la Business Lease au observat o creştere a achiziţiilor de servicii complete. Clienţii caută din ce în ce mai mult o externalizare completă a flotelor şi au ca priorităţi siguranţa, calitatea serviciilor şi confortul.

Philip Aarsman are 55 de ani şi s-a născut şi a crescut în Olanda. A absolvit studii de inginerie auto şi marketing şi locuieşte în Bucureşti din decembrie 2014, după ce Business Lease a achiziţionat FMS. înainte de a veni în România, a fost timp de opt ani business development director la sediul central al companiei, în Olanda. în această poziţie s-a ocupat de activitatea de marketing şi vânzări pentru tot grupul, dar şi de strategia de fuziuni şi achiziţii. Odată cu expansiunea Business Lease în Europa, s-a ocupat şi de managementul celorlalte afaceri ale companiei din Europa Centrală. ”Am observat încă de la început că românii doresc să se dezvolte, să aibă o viaţă mai bună, o carieră frumoasă şi să câştige mai mulţi bani. Românii sunt foarte ambiţioşi, din ce am văzut. Pe de o parte, este foarte bine că sunt entuziaşti şi vor să se dezvolte, dar pe de altă parte, acest lucru poate crea o mulţime de provocări. De aceea trebuie să ne concentrăm  foarte mult pe setarea aşteptărilor“, descrie el principalele aspecte observate la piaţa locală. Din perspectiva afacerii, a observat că în companiile din România există o concentrare mare pe preţ, mai mult decât pe calitate, care pe termen lung contribuie la stabilitate, satisfacţia clientului şi costuri mai mici.

La finalul primului trimestru al acestui an, piaţa de leasing operaţional a depăşit nivelul de 62.000 de unităţi în administrare, în concordanţă cu estimările de la începutul anului şi în creştere cu 3% faţă de finalul lui 2016, potrivit datelor ASLO citate de ZF. în perioada ianuarie-martie, au fost înmatriculate aproape 4.300 de autovehicule de către companiile de leasing operaţional, reprezentând 16% din totalul înmatriculărilor de maşini noi, de aproximativ 26.000 de autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare. Un alt indicator care marchează o creştere semnificativă este ponderea înmatriculărilor în leasing operaţional din totalul înmatriculărilor de vehicule noi, pondere care a ajuns la 16% faţă de 13,3% cât a fost la nivelul întregului an 2016. Această pondere este cu 20% mai mare, pe măsură ce serviciul de închiriere a flotelor a crescut şi în rândul companiilor locale, inclusiv din rândul IMM-urilor. Conform datelor centralizate de Asociaţia Societăţilor de Leasing Operaţional, în topul primelor cinci companii membre intră: LeasePlan România, Arval Service Lease România, ALD Automotive, Porsche Mobility şi BCR Fleet Management.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.