„Urmăresc ce fac alţii – bine sau rău”

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 05 noiembrie 2024 4 afişări

„Urmăresc ce fac alţii – bine sau rău”

...spune Radu Diaconu, avocat, partener coordonator, liderul practicii de consultanţă juridică în afaceri la Băncilă, Diaconu şi Asociaţii SPRL din cadrul EY România. În opinia sa, şi managementul e o activitate ca oricare alta, trebuie exersat permanent.

Este avocat coordonator (managing partner) al Băncilă, Diaconu şi Asociaţii SPRL, firmă de avocatură de business afiliată la EY Romania, în cadrul căreia lucrează 60 de avocaţi. Radu Diaconu este licenţiat în drept la Universitatea din Bucureşti şi în finanţe la ASE. Are şi un doctorat în dreptul comerţului internaţional, în domeniul instituţiilor financiare nebancare.

Se ocupă în principal de tranzacţii de M&A şi a consiliat atât investitori strategici, cât şi financiari. Echipa pe care o coordonează acoperă arii variate de practică – drept societar, M&A, dreptul muncii, energie, proiecte de interes public, imobiliare, servicii financiare şi altele.

Băncilă, Diaconu şi Asociaţii SPRL oferă servicii specifice avocaturii de business – atât consultanţă cât şi reprezentare în instanţă, în special în domeniul litigiilor fiscale. Aceasta face parte din reţeaua EY Law, care cuprinde aproximativ

2.500 avocaţi în 90 de ţări. Firma şi-a triplat efectivul în ultimii ani, ajungând la 60 de avocaţi.

1. Care este obiectivul de carieră pe care îl aveţi în prezent?

Mă preocupă creşterea businessului, pur şi simplu, oricât de banal ar suna acest obiectiv. Asta înseamnă clienţi mulţumiţi şi bani mai mulţi, în fiecare an, pentru firmă, pentru colegi şi pentru mine. Vreau, de asemenea, să lucrez cu oameni care să vină cu plăcere la birou – nu pentru că totul ar fi roz (niciodată nu e), ci pentru că fiecare coleg e tratat cu respect şi are responsabilităţi care îl fac util pentru echipă, precum şi autonomia şi ştiinţa necesare ca să şi le îndeplinească.

2. Cum arată săptămâna/ziua de lucru ideală pentru dvs., în contextul actual?

Nu mai am speranţa că voi întâlni o „săptămână ideală de lucru”. Mereu apar noi probleme de rezolvat, noi provocări. Sunt mulţumit dacă realizez în fiecare zi câte ceva, dacă îmi fac pur şi simplu treaba. După un timp, progresul este evident – dar se realizează pas cu pas, nu în salturi.

3. Cum vă gestionaţi timpul şi priorităţile într-o zi aglomerată de lucru? Aveţi vreo metodă sau rutină specială pentru acest lucru?

Scriu o listă cu ce am de făcut şi elimin ce nu e important sau urgent. Deleg de dimineaţă tot ce pot delega, apoi găsesc loc în agendă pentru cât mai multe din activităţile de pe listă. Opresc notificările (email, WhatsApp etc.), dar las telefonul să sune pentru eventuale urgenţe. Am încercat şi tehnici mai „savante” de organizare a timpului, dar n-a părut ca această abordare să funcţioneze mai eficient.


Radu Diaconu, avocat, partener coordonator, liderul practicii de consultanţă juridică în afaceri,

Băncilă, Diaconu şi Asociaţii SPRL, EY Romania

Vârstă: 40 de ani

Venituri la nivel global (2023)*: cca 49,4 mld. USD

Număr de angajaţi: 1.000

*în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2023


4. Cum vă dezvoltaţi continuu abilităţile de leadership şi management? Participaţi la cursuri de specialitate, seminare, citiţi cărţi sau aveţi alte modalităţi?

Da, particip la cursuri, citesc pe tema asta, urmăresc clipuri pe YouTube şi, mai important, urmăresc ce fac alţii – bine sau rău. Şi managementul e o activitate ca oricare alta, trebuie exersat permanent.

5. Munca remote sau de la birou? De ce?

Varianta hibrid este optimă. Lucram şi înainte de pandemie de acasă, ocazional, iar acum mă bucur că lumea a înţeles mai bine şi a acceptat avantajele acestui stil de lucru. Mersul la birou creează şi menţine legăturile cu colegii, iar munca de acasă asigură linişte pentru situaţiile în care e nevoie de concentrare.

6. Care sunt calităţile pe care le apreciaţi cel mai mult la colegii din echipele pe care le coordonaţi? Dar defectele pe care nu le puteţi tolera?

Îmi pare bine când văd că cineva vrea să înveţe mai mult, să facă mai mult, că e dispus să iasă din zona de confort şi să realizeze ceva pe termen lung. Cred că asta se cheamă, în jargonul actual, „growth mindset”. Această abordare îi şi fereşte pe oameni de depresiile şi anxietăţile din ce în ce mai frecvente în zilele noastre.

7. Care este cea mai importantă lecţie pe care aţi învăţat-o până acum în cariera dvs. şi cum v-a influenţat aceasta modul de a conduce echipe sau de a vă aborda munca?

Am învăţat că nu poţi face totul singur, că e foarte importantă cooperarea şi că, de multe ori, colegii fac anumite lucruri mai bine decât mine. A fost greu să renunţ la ideea că „dacă vrei să faci ceva bine, trebuie să faci cu mâna ta”. Am învăţat, de asemenea, că nu poţi să lucrezi la fel de bine cu toată lumea – uneori există „chimie”, alteori nu.

8. Există work-life balance în prezent? (detalii personalizate despre felul în care vă raportaţi la acesta)

Da, există work-life balance. Cred că oamenii ar trebui să muncească ca să trăiască, nu să trăiască doar ca să poată munci. Poate să îţi placă ce faci şi să ai o carieră frumoasă fără ca munca să fie singura preocupare. Încerc să îmi rezerv serile şi weekendurile ca să stau cu familia sau să mă văd cu prietenii. Fac, de asemenea, parte din diverse grupuri cu scop de business sau social şi încerc să particip la cât mai multe întâlniri în cadrul acestora, e o ocazie foarte bună să cunoşti oamenii într-un mediu informal. Am rareori o seară complet liberă, fără o activitate stabilită dinainte.

9. Ce hobby-uri aveţi şi care sunt învăţăturile de carieră desprinse din acestea?

Fac drumeţii la munte, merg cu MTB-ul, ajung cât pot de des la sală. La recomandarea unui prieten, m-am apucat de lecţii de dans – avantajul principal fiind că pot să petrec ceva mai mult timp cu soţia. Din fiecare activitate înveţi câte ceva, dar principala concluzie e aceea că limitele noastre sunt de fapt mult peste ceea ce ne imaginăm că putem realiza.

10.  Mai este loc de lectură în agenda unui lider al prezentului? Ce citiţi şi care sunt titlurile preferate?

Sigur că e loc de lectură. Fără citit, ajungi să nu mai ştii să vorbeşti sau să scrii – şi încă într-o perioadă scurtă. E, de altfel, uşor să-ţi dai seama cine mai pune mâna pe carte şi cine nu. Citesc beletristică, dar şi destule cărţi tehnice – fie din domeniul meu, juridic sau economic, fie cărţi despre management şi leadership.   



BUSINESS Magazin a lansat şi anul acesta o nouă ediţie a catalogului 100 TINERI MANAGERI DE TOP.

Sub umbrela „Rising Stars: Cum schimbă liderii din noile generaţii businessul românesc?”, ediţia din 2024 a catalogul îşi propune să releve faptul că liderii de afaceri din noile generaţii sunt la fel de dornici să genereze profituri ca şi generaţiile anterioare, dar nu cu orice preţ, fiind primii executivi care fac trecerea spre o libertate şi o relaxare asumate. Radu Diaconu, avocat, partener coordonator, liderul practicii de consultanţă juridică în afaceri la Băncilă, Diaconu şi Asociaţii SPRL, se numără printre cei 100 de tineri manageri pe care BM îi include la ediţia din acest an a catalogului.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.