LIVE: ZF Real Estate by Storia - Ce trebuie să ştii ca să devii agent imobiliar?

Ahold Delhaize, compania din spatele Mega Image, anunţă că va transfera 87 de magazine pentru a face posibilă fuziunea cu Profi

Autor: Valeriu Dănilă , Răzvan Botea Postat la 22 octombrie 2024 118 afişări

Ahold Delhaize, compania din spatele Mega Image, anunţă că va transfera 87 de magazine pentru a face posibilă fuziunea cu Profi

Grupul Ahold Delhaize, compania din spatele Mega Image, a anunţat că renunţă la 87 de magazine pentru a reduce cota de piaţă la un nivel suficient pentru ca fuziunea cu Profi să fie aprobată de Consiliul Concurenţei.

Compania mai transmite că magazinele vor fi transferate către altă societate comercială, activitatea acestora şi a angajaţilor nefiind afectată.

„Clarificăm faptul că întreg personalul implicat în desfăşurarea activităţii magazinelor ce urmează a fi cesionate va fi protejat pe parcursul întregului proces şi va fi transferat, alături de toate drepturile şi beneficiile decurgând din lege, către cumpărătorul/cumpărătorii adecvat/adecvaţi”, a spus compania.

Consiliul Concurenţei a comunicat anterior că va obliga Delhaize să vândă sau să închidă 87 de magazine, odată ce fuziunea dintre Mega Image şi Profi este finalizată, pentru a nu afecta concurenţa pe piaţă.

„Dacă sunt prea multe magazine, obligăm să vândă din ele. Săptămâna viitoare o să ieşim public să anunţăm care sunt magazinele pe care le vom pune în consultare publică din 4 noiembrie. Aici ne uităm la cote de piaţă, să nu fie cote de piaţă prea mari şi am introdus un criteriu – să nu fie o cotă mare din total vânzări sau să nu fie foarte multe magazine. Pot pune ce brand, noi îi vedem la fel. Discutăm mai multe variante. Sunt în jur de 80 de magazine (care vor trebui vândute – n. red.)”, a explicat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, la finalul săptămânii trecute.

În acest moment, Profi cu Mega Image au împreună circa 2.600 de magazine la nivel naţional. Achiziţia Profi de către grupul Delhaize a fost în valoare de 1,3 mld. euro. Anul trecut, cele două reţele locale Profi şi Mega Image au adunat afaceri de 22,8 mld. lei, adică 20,5% din tot comerţul mo­dern şi 13-15% din tot comerţul alimentar românesc. Ca număr de maga­zine, ele au aproape 2.700 de super­marketuri şi unităţi de proximitate, adică 60% din universul de comerţ modern.

Citiţi aici comunicatul integral al grupului Ahold Delhaize.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
mega image,
profi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.