Alin Burcea, Paralela 45: Turismul românesc este un produs destul de bun, dar nu este bine promovat. Avem nevoie de bani, de o strategie de promovare
Turismul românesc este un produs destul de bun, dar nu este bine promovat. Astfel, pentru ca România să aibă o imagine de ţară bună avem nevoie de bani, de o strategie de promovare, susţine Alin Burcea, fondator al agenţiei de turism Paralela 45.
„O ţară nu are brand, o ţară are o imagine. Ne trebuie bani, ne trebuie o strategie de promovare. Lângă noi ar trebui să fie două-trei firme puternice româneşti, de branding, de promovare. Turismul românesc este un produs destul de bun, dar nu este bine promovat şi astfe apare concurenţa externă. Anul acesta n-a fost un an senzaţional pentru turismul românesc. La munte a fost mai bine şi s-a vândut mai bine decât litoralul. Pentru români sunt multe lucruri de făcut”, a spus el în cadrul conferinţei ZF Branduri Româneşti 2024.
Ce a mai spus Alin Burcea în cadrul conferinţei ZF:
• Povestea aceasta că antreprenorul român, el centrează, el dă cu capul aşa a fost când eu şi colegul meu care am început businessul în 1990 şi eram la început. Cred că astăzi nu mai aşa, cred că astăzi avem echipe, avem specialişti şi antreprenorii deştepţi ştiu că sunt foarte mulţi oameni mult mai deştepţi decât ei. Deci aici poate că aş avea astăzi o altă părere.
• Dacă în 35 de ani n-am reuşit să facem din Paralela 45 un brand emblematic, înseamnă că am greşit pe undeva. Cred că trebuie să facem o dezbatere pe turism. Cum zicea Petre Roman 1990 - 1991 că vârful de lance în România erau agricultura şi turismul, s-a rupt vârful de lance. Eu cred că eu cred că am reuşit să să fim ceva pe piaţa asta de turism în România, nu suntem singurii.
• Trebuie să avem acte normative care să ne sprijine, sunt foarte mulţi bani care la Ministerul Turismului pe care să-i dea pentru promovare. Aici vorbim de branding, dar promovarea se face cu bani. România, ca ţară, a avut ca buget de promovare 1,5 milioane de euro, vorbim despre o ţară? Cred că aici sunt firme care au bugete de promovare de 1,5 milioane euro, ca să vă daţi seama cam care este nivelul nostru. Sper să ne revenim în următorii ani.
• De la fraţii noştri bulgari trebuie să ne inspirăm în turism.
• E logic că trebuie să fii campion la tine acasă, nu ai cum să fii prost la tine acasă şi senzaţional pe piaţa germană.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro