Anastasiu, Eurolines: Am spus-o şi ministrului de Finanţe, de la introducerea accizei, alimentăm cât putem de mult în străinătate
Grupul Eurolines, cu activităţi în turism şi pe piaţa transportului de persoane, a anunţat achiziţia a opt autocare noi, în luna iunie 2014, prin Rombus Transport, compania de transport a grupului. Investiţia totală în noile autocare marca Scania Beulas, modelul Glory, se ridică la aproximativ 11 milioane de lei, suma fiind asigurată din surse proprii şi din finanţare externă, prin BRD Sogelease.
Cele opt autocare au fost comandate în decembrie 2013, au intrat în producţie în luna februarie 2014 şi au fost finalizate în luna iunie a acestui an. Noile autocare au 57 de locuri şi includ şi câte 8 locuri business, pentru care călătorii vor plăti suplimentar 5 euro.
Cele opt autocare vor opera pe curse regulate către Germania şi Luxemburg. Preţul mediu pentru aceste rute este de 99 euro, iar numărul estimat de persoane care vor călători cu noile autocare ajunge la 60.000 de persoane.
Flota grupului ajunge astfel la 30 de autocare, iar până la finalul anului, acestora se vor adăuga încă trei. Dragoş Anastasiu, preşedintele grupului intenţionează să reînnoiască întreaga flotă şi să schimbe autocarele la fiecare trei-patru ani de acum înainte. Costul pentru un autocar se ridică la 300.000 de euro.
Referitor la intrarea în vigoare a accizei la combustibil, Dragoş Anastasiu, proprietarul grupului Eurolines, a declarat că aceasta îi determină pe toţi transportatorii să alimenteze în străinătate.
”Este clar, vă spun deschis, nu este niciun fel de ascunziş, am spus-o şi ministrului de Finanţe, de la introducerea accizei, alimentăm cât putem de mult în străinătate. Dacă până acum, alimentam în ţară când veneam şi ieşeam plini, acum facem exact invers. Intrăm în ţară atât cât să ajungem până la Bucureşti, când ieşim din ţară, ieşim cu rezervoarele goale. Asta fac toţi transportatorii internaţionali. Este logic, nu e nimic ilegal şi este clar că toată lumea optimizează costurile. Din punctul nostru de vedere, suprataxa pe acciză este un autogol dat de Guvernul României”, a declarat Anastasiu.
Grupul Eurolines a raportat creşteri de 39% în primul trimestru al anului, ajungând la afaceri de 98 de milioane de lei. ”Evoluţia s-a datorat creşterii semnificative a early booking-ului”, a mai spus Anasatasiu. Pentru tot anul, el previzionează creşteri de 21%, în timp ce piaţa totală a turismului va creşte cu 2-4%, potrivit estimărilor sale.
Anul trecut, grupul Eurolines, din care fac parte 20 de firme din Germania, România şi Republica Moldova, a înregistrat afaceri de 330 milioane de lei, în creştere cu 30% faţă de 2012.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro