Andreea Barbu, Glovo: Avem mulţi parteneri care au închis temporar businessul şi alţii cu care am colaborat activ

Autor: Cristina Roşca Postat la 07 iunie 2020 509 afişări

Pandemia de Covid-19 a avut un im­pact puternic asupra businessului platfor­me­lor de livrări care au resimţit în prima fază re­ti­cenţa românilor de a cheltui pe produse care nu sunt de strictă necesitate, pentru ca apoi să se remarce un interes tot mai mare pentru shop­pingul online şi pentru livrările la domi­ci­liu. Astfel, impactul a fost negativ în martie, pen­tru ca apoi să se transforme într-unul pozitiv.

Andreea Barbu, Glovo: Avem mulţi parteneri care au închis temporar businessul şi alţii cu care am colaborat activ

♦ Platforma de livrări Glovo, unul dintre principalii jucători de pe piaţa de profil, activează în 26 de centre urbane din toată ţara ♦ În aplicaţie sunt înscrişi peste 17.000 de curieri parteneri ♦ Glovo are peste 1.500 de parteneri activi, printre care McDonald’s, KFC, Starbucks, Burger King, Pizza Hut, Subway şi Taco Bell.

Pandemia de Covid-19 a avut un im­pact puternic asupra businessului platfor­me­lor de livrări care au resimţit în prima fază re­ti­cenţa românilor de a cheltui pe produse care nu sunt de strictă necesitate, pentru ca apoi să se remarce un interes tot mai mare pentru shop­pingul online şi pentru livrările la domi­ci­liu. Astfel, impactul a fost negativ în martie, pen­tru ca apoi să se transforme într-unul pozitiv.

„Pentru noi, pandemia a venit cu o perioadă de scădere urmată de o revenire atunci când discutăm de categoria de food (comenzi de la restaurante – n.red.). În aceas­tă perioadă ne-am ocupat mai mult să ofe­rim soluţii prin care restaurantele să îşi construiască propriul business de livrare ori să se transforme în „dark kitchen“ - modul prin care păstrezi bucătăria restaurantului doar pentru livrări“, spune Andreea Barbu, head of sales pentru Glovo în România.

În aceste luni restaurantele au fost în­chise, singurele operaţiuni posibile fiind cele de comenzi online sau telefonice şi livrări. Puţine restaurante sunt însă cele care au platforme proprii de livrări, care necesită parc auto şi biciclete şi marketing separat. Astfel, majoritatea livrează prin intermediul platformelor specializate.

„Avem mulţi parteneri care au solicitat închi­derea temporară (a tuturor ope­ra­ţiunilor pe perioada stării de urgenţă şi/ sau alertă - n.red.) şi alţii cu care am colaborat activ pentru a rămâne disponibili în aplicaţie şi pentru a genera vânzări în perioada aceas­ta critică. Suntem într-un trend ascendent şi ne dorim să menţinem acest lucru prin diversitatea produselor pe care le găseşti în aplicaţia Glovo.“

Spre deosebire de alte platforme care livrează doar mâncare pregătită în localurile din România, de pe platforma Glovo poţi co­manda şi din farmacii, magazine electro-IT sau supermarketuri. De ase­menea, dacă un comerciant nu este listat, poţi trimite un curier la adresa lui. Glovo este activ în Româ­nia de doi ani, perioadă în care apli­caţia a fost descărcată de 1,7 mi­lioa­ne de ori, iar utilizatorii au comandat peste 16,3 mi­lioa­ne de produse, conform datelor trans­mi­se de companie.

Cele mai multe comenzi merg însă către restaurante, astfel că cele mai coman­date produse sunt burgerii, shaorma, cartofii prăjiţi şi pizza.

Jucătorii din industria HoReCa spun pe de-o parte că în această perioadă colabo­ra­rea cu platformele specializate i-a ajutat să acopere o plajă mai mare de clienţi. Pe de altă parte, unii proprietari de restau­rante sau executivi din industrie afirmă că tarifele cerute de aceste aplicaţii ajung la 30% din valoarea comenzii, un nivel nesustenabil, astfel că se gândesc să renunţe la colaborare.

Andreea Barbu, head of sales pentru Glovo în România, afirmă că în această perioadă costurile au rămas la acelaşi nivel ca înainte de pandemie.

„Ce s-a schimbat în pandemie a fost fap­tul că am reuşit cu aceleaşi costuri să aco­pe­rim o nevoie mult mai mare şi acest lucru poate fi tradus prin mai mulţi curieri activi, mai multe locuri de muncă create şi păstra­rea aceluiaşi timp de livrare. O variantă foar­te ieftină este cea în care restaurantele îşi fac livrarea singure, noi oferind o plat­for­mă de marketing cu sute de mii de clienţi.“

În aplicaţie sunt înscrişi peste 17.000 de curieri parteneri. Glovo are 1.500 de parteneri activi, precum McDonald’s, KFC, Starbucks, Burger King, Pizza Hut, Subway şi Taco Bell. Compania are de asemenea un parteneriat cu lanţul de hipermarketuri Kaufland, parteneriat extins în toate oraşele în care platforma este prezentă.

Compania este prezentă în 26 de centre urbane mari şi medii din toată ţara, 22 dintre acestea fiind inaugurate în ultimul an.

Glovo operează în marile capitale din Europa şi EMEA, precum Roma, Madrid, Paris, Varşovia, Kiev, Nairobi, dar şi în 9 ţări din America de Sud precum Peru, Argentina, Ecuador şi Panama, fiind prezent în peste 257 de oraşe din 33 de state.

Piaţa platformelor de livrări de mâncare este estimată de ZF la circa 15-20 milioane de lei, iar principalii jucători sunt Glovo şi foodpanda, însă vine puternic din urmă Tazz by eMAG, platformă rebranduită din EuCeMananc. Recent, Uber Eats a ieşit din România, însă locul său a fost ocupat rapid de Bolt Food.

Glovo a avut în 2018, ultimul an pentru care există date şi primul de funcţionare - incomplet, afaceri de 1,3 mil. lei şi pierderi de 7 mil. lei.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.