Andreea Tron a înfiinţat Atelier Tron, un spaţiu în care creează piese vestimentare din materiale sustenabile şi în care organizează ateliere de meşteşugărit
Andreea Tron, absolventă de Arhitectură, a pus acum cinci ani bazele Atelierului Tron, un spaţiu în care creează piese vestimentare din materiale sustenabile şi în care organizează workshopuri pe diverse teme legate de mediu şi de meşteşugărit, în urma unei investiţii de aproximativ 60.000 de euro, atât din surse proprii, cât şi printr-o finanţare StartUp Nation.
♦ Hainele create de ea în atelier se vând în România prin intermediul magazinului online şi al unor magazine tip boutique, dar au ajuns şi pe piaţa internaţională, în Elveţia ♦ Materialele din care sunt făcute hainele sunt in, cânepă şi bumbac şi sunt luate de la furnizori locali ♦ Un obiect vestimentar costă între 200 şi 700 de lei.
Andreea Tron, absolventă de Arhitectură, a pus acum cinci ani bazele Atelierului Tron, un spaţiu în care creează piese vestimentare din materiale sustenabile şi în care organizează workshopuri pe diverse teme legate de mediu şi de meşteşugărit, în urma unei investiţii de aproximativ 60.000 de euro, atât din surse proprii, cât şi printr-o finanţare StartUp Nation.
Hainele create de ea în atelier se vând în România prin intermediul magazinului online sau al unor magazine tip boutique, dar au ajuns şi pe piaţa internaţională, în Elveţia.
„Atelier Tron a pornit acum cinci ani. Este un brand sustenabil în care eu mi-am dorit să promovez alternative sustenabile în industria textilă, cum ar fi obiecte textile care să nu dăuneze mediului. Pe lângă asta, conţine şi o parte de educaţie, care să transmită mai departe meşteşuguri pe care eu am reuşit să le învăţ. Avem partea comercială, unde avem un webshop şi producem de la haine până la textile de masă. Pe de altă parte, avem zona de ateliere de vopsit natural, de obţinere de culoare din plante pentru textile. Înainte de pandemie, workshopurile erau foarte cerute, însă ulterior, hainele au fost cele mai căutate produse. Investiţia iniţială a venit prin programul StartUp Nation, de unde am ridicat suma de 40.000 de euro şi am mai adăugat circa 20.000 de euro din fonduri proprii“, a povestit ea.
Businessul îşi desfăşoară activitatea în Bucureşti. O parte din producţie are loc în atelier, iar o altă parte, spune fondatoarea, este realizată în colaborare cu alte ateliere, atunci când sunt foarte multe comenzi. Producţia se face la scară mică, susţine antreprenoarea, fiind un brand concentrat pe sustenabilitate şi împotriva consumului de masă.
„Nu producem cantităţi mari, majoritatea lucrurilor sunt făcute la comandă. Lucrăm cu stocuri mici, colaborăm cu magazine tip boutique, atât în România, cât şi în afară. Suntem în Elveţia, în două magazine de acest fel.“
Materialele din care sunt făcute hainele sunt in, cânepă şi bumbac şi sunt luate de la furnizori locali. O provocare atunci când vine vorba despre aprovizionarea cu materie primă este, după cum spune Andreea Tron, găsirea unor materiale calitative, la un preţ bun. Atunci când produci în serie mică, mai spune ea, costul de producţie este mare şi, automat, şi costul final al produsului este destul de ridicat. „E o normalitate în zona asta a sustenabilităţii.“
Un obiect vestimentar realizat în Atelier Tron costă între 200 şi 700 de lei. Clienţii sunt atât persoane fizice, cât şi mici magazine, focusate pe promovarea sustenabilităţii.
În zona de persoane fizice, susţine antreprenoarea, clienţii sunt oamenii care împărtăşesc pasiunea pentru natură şi pentru un stil de viaţă orientat pe natură, dar şi oamenii care sunt conştienţi de importanţa materialelor pe care le poartă sau a modului în care se raportează la industria textilă şi la mediul înconjurător.
Cea mai bună perioadă de anul trecut, spune Andreea Tron, a fost Crăciunul, când atelierul a avut circa 100 de comenzi. Lunile de primăvară, în general, sunt de asemenea luni bune pentru business, deoarece produsele sunt destinate purtării în sezonul cald. În această perioadă, se ajunge la circa 50 de comenzi pe lună.
Atelier Tron îşi concentrează întreaga activitate în jurul ideii de sustenabilitate şi nu rămâne doar la ideea de a crea haine prietenoase cu mediul. O iniţiativă în acest sens este refolosirea materialelor rămase din procesul de producţie.
„Majoritatea produselor, de Crăciun, le-am făcut cu resturi de materiale rămase din procesul de producţie din timpul anului. Am încercat să mergem în zona de reciclare şi reutilizare. Pentru noi a fost un mod de a micşora costurile de producţie şi de a promova sustenabilitatea.“
Andreea Tron susţine că există un dezechilibru pe nişa produselor sustenabile, mai ales în zona de fashion, întrucât, deşi nu sunt produse de lux, au preţuri de lux, pentru că totul este la scară mică, ceea ce face ca preţurile suportate de clientul final să fie foarte mari.
Antreprenoarea crede foarte mult şi în educare atunci când vine vorba de sustenabilitate, acesta fiind şi motivul pentru care s-a axat pe partea de cursuri în zona de sustenabilitate. În perioada următoare, ea îşi propune să mărească portofoliul de produse şi să organizeze, pe timpul verii, diverse workshopuri. Targetul, pe termen mediu şi lung, este piaţa internaţională.
„Sper că vom fi prezenţi în mult mai multe magazine din Europa. Vânzările sunt preponderent în România, dar în viitor, aş vrea să ieşim mai mult în afară, unde deja există un public care apreciază genul acesta de produse.“
Andreea Tron, Atelier Tron: Majoritatea produselor, de Crăciun, le-am făcut cu resturi de materiale rămase din procesul de producţie din timpul anului.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro