Angajaţii care lucrează de acasă se bucură de eliminarea statului în trafic şi de economiile făcute, dar le lipseşte socializarea directă. După pandemie, majoritatea ar vrea un program mixt : 3-4 zile acasă şi 1-2 la birou

Autor: Roxana Rosu Postat la 10 aprilie 2020 200 afişări

Eliminarea timpului petrecut în trafic şi banii economisiţi sunt principalele avantaje semnalate de angajaţii clădirilor de birouri care lucrează în prezent de acasă, în timp ce la capitolul dezavantaje aceştia punctează în primul rând lipsa socializării directe cu colegii, urmată de dificultăţile în separarea timpului dedicat activităţii profesionale de cel personal, reiese dintr-un sondaj realizat de compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

Angajaţii care lucrează de acasă se bucură de eliminarea statului în trafic şi de economiile făcute, dar le lipseşte socializarea directă. După pandemie, majoritatea ar vrea un program mixt : 3-4 zile acasă şi 1-2 la birou

Eliminarea timpului petrecut în trafic şi banii economisiţi sunt principalele avantaje semnalate de angajaţii clădirilor de birouri care lucrează în prezent de acasă, în timp ce la capitolul dezavantaje aceştia punctează în primul rând lipsa socializării directe cu colegii, urmată de dificultăţile în separarea timpului dedicat activităţii profesionale de cel personal, reiese dintr-un sondaj realizat de compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

Cea mai apreciată schimbare este eliminarea timpului pierdut în traffic (80% dintre respondenţi), în contextul în care angajaţii din Bucureşti petreceau în medie 45 de minute pentru a ajunge dimineaţa la birou.

Următoarele avantaje sunt reducerea cheltuielilor (pentru 49% dintre respondenţi), îmbunătăţirea echilibrului între activitatea personală şi cea profesională (43%), mai multă libertate în gestionarea programului de lucru (40%), precum şi timpul suplimentar de odihnă (33%).

Pe de altă parte, cel mai mare dezavantaj îl reprezintă lipsa socializării directe cu colegii (74% dintre respondenţi), urmat de dificultăţile în separarea timpului dedicat activităţii profesionale de cel personal (44%), lipsa unui spaţiu adecvat pentru desfăşurarea activităţii (33%) şi capacitatea mai scăzută de concentrare, ca urmare a factorilor disturbatori din locuinţă (33%).

Alte aspecte semnalate sunt legate de dificultăţile în gestionarea relaţiei cu clienţii şi colaboratorii (29%), problemele tehnice (26%) şi lipsa feedback-ului direct cu privire la activitatea prestată (24%).

În acest context, există un oarecare echilibru în ceea ce priveşte descrierea generală a experienţei lucrului de acasă.

Peste 70% dintre angajaţi consideră perioada de activitate de acasă ca fiind foarte bună sau bună (38%, respectiv 34%) şi doar 28% o văd nesatisfăcătoare sau chiar frustrantă.

În schimb, doar 3% dintre repondenţi ar prefera să continue lucrul exclusiv de acasă după terminarea perioadei de restricţionare a activităţii, cei mai mulţi optând pentru un program flexibil în care să lucreze 4 zile de la birou şi 1 de acasă (39% dintre respondenţi) sau 3 zile la birou şi 2 de acasă (27%).

În medie, angajaţii intervievaţi ar opta, daca ar avea posibilitatea, să lucreze 3,4 zile de la birou şi 1,6 zile de acasă.  

„Actualul context a determinat companiile să ia măsuri radicale pentru a proteja sănătatea angajaţilor şi a limita răspândirea Covid-19, astfel că circa 80 – 90% dintre angajaţii clădirilor de birouri lucrează în prezent de acasă. Această migrare masivă vine atât cu beneficii, cât şi cu dezavantaje, care trebuie privite şi din perspectiva caracterului temporar şi oarecum obligatoriu al acestor măsuri. Este îmbucurător faptul că o parte semnificativă a activităţilor din zona serviciilor au putut fi continuate şi de acasă, evitând astfel blocajul unui număr suplimentar de companii. Cu toate acestea, considerăm că viitorul este al soluţiilor mixte, în care prioritate va continua să aibă biroul, acesta nefiind doar un spaţiu fizic, ci şi un spaţiu de socializare şi colaborare, care reflectă totodată valorile şi cultura fiecărei organizaţii în parte.”, a declarat Mădălina Cojocaru, Partner Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox.

La studiu au participat peste 200 de angajaţi, cu o vârstă medie de 36 de ani, care lucrează în special în Bucureşti (88%), activitatea lor fiind desfăşurată în domenii diverse, precum servicii profesionale (24%), financiar (18%), real estate (17%) sau tehnologie şi telecomunicaţii (13%). În medie, respondenţii şi-au desfăşurat activitatea acasă timp de 15 zile lucrătoare înainte de completarea chestionarului.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
activitate,
angajati,
timp

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.