Antreprenor în devenire

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 11 octombrie 2020 205 afişări

Motown nu are o poveste complicată. Cel puţin aşa spune Andreea Miron, creatoarea din spatele proiectului, fost asistent universitar, fost consultant în fonduri europene şi actual antreprenor în devenire. A fost nevoie de un moment de cumpănă, la care s-au adăugat un vis, o oportunitate şi un puseu de curaj...

Motown nu are o poveste complicată. Cel puţin aşa spune Andreea Miron, creatoarea din spatele proiectului, fost asistent universitar, fost consultant în fonduri europene şi actual antreprenor în devenire. A fost nevoie de un moment de cumpănă, la care s-au adăugat un vis, o oportunitate şi un puseu de curaj...

“... şi uite-aşa s-a născut un mic atelier de creaţie unde dăm frâu liber imaginaţiei şi facem din placaj de lemn (aproape) tot ce ne trece prin cap – cutiuţe, mărţişoare, rame foto, panouri decorative şi tot aşa. Ultima noastră năzdrăvănie sunt tocurile de ochelari! Sunt atât de drăgălaşe; e musai să le vedeţi!”

Din atelierul ei din Târgu Mureş, de pe strada Predeal, numărul 57, Andreea spune povestea Motown cu entuziasmul antreprenorului care îşi vede visul cu ochii. A pornit la drum fără un dram de experienţă în domeniu, doar cu multe idei şi cu speranţa că va reuşi să înveţe rapid, din mers, tot ce este necesar pentru a le pune în practică. Încet-încet, planul ei prinde contur.

„Recunosc, mi-au fost de folos cunoştinţele de economie dobândite în şcoală şi experienţa ca asociat într-o altă firmă. Şi mai recunosc şi că pasiunea, dragul pentru ceea ce fac au crescut în timp, pe măsură ce am realizat cât de multe lucruri minunate pot face. Faptul că am alături un designer de produs extrem de talentat şi proactiv contează, de asemenea, enorm.”

A contat însă şi finanţarea pe care a accesat-o prin fonduri europene, prin programul POCU Start-Up Centru, o sumă de peste 169.000 de lei pe care a folosit-o pentru a-şi amenaja atelierul. A mai adus de acasă încă aproximativ 10.000 de lei pentru a acoperi diverse alte cheltuieli neeligibile sau neprevăzute şi a început să meşterească. Obiecte de decor, tocuri de ochelari, cutii de bijuterii sau de cadouri, decoraţiuni de Crăciun sau obiecte personalizate prind viaţă în mâinile Andreei Miron şi ale celor doi angajaţi ai ei. Vânzările se fac în principal pe site-ul Motown.

„Clienţii noştri se împart în două categorii: persoane fizice, care aduc aproximativ 20% din cifra de afaceri şi care achiziţionează prin intermediul site-ului din gama noastră de produse deja existente, şi persoane juridice pentru care lucrăm pe comandă diverse produse personalizate – cutii, panouri decorative. Îi preţuim pe toţi în egală măsură.”

Produsele variază ca preţ în funcţie de tip, Andreea lucrând foarte mult pe comandă. A vândut produse cu preţuri de la 5 lei, categorie în care intră mărţişoarele de pildă, la 350 lei – pentru panourile decorative. Motown are mai puţin de un an de existenţă, activitatea începând efectiv în noiembrie 2019, deşi firma fusese înfiinţată cu câteva luni mai devreme. A fost însă nevoie de timp pentru aprovizionarea cu materiale. Şi tocmai când totul prinsese avânt, a venit pandemia, care a pus o frână destul de bruscă.

„Businessul merge destul de greu. Ritmul de revenire este foarte lent. Dar suntem încrezători că produsele pe care le vom lansa în toamna aceasta vor avea mult succes! În plus, avem câţiva clienţi care continuă să ne fie alături, deşi nici lor nu le este foarte uşor.”

Aşa că planul pentru restul anului 2020 este, mai în glumă, mai în serios, supravieţuirea. Inevitabil, apar zile în care Andreea Miron se întreabă dacă va reuşi să o scoată la capăt, dar până acum a găsit mereu o cale. „Principalul nostru obiectiv pentru ce a mai rămas din 2020 este să lansăm şi să promovăm intensiv o gamă nouă de produse destinate copiilor, respectiv o colecţie de materiale educative”, spune fondatoarea atelierului de creaţie Motown.

Produsele variază ca preţ în funcţie de tip, Andreea lucrând foarte mult pe comandă. A vândut produse cu preţuri de la 5 lei, categorie în care intră mărţişoarele de pildă, la 350 lei – pentru panourile decorative.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.