Antreprenorul care şi-a construit cu mâinile lui barca şi a cumpărat motorul pentru ambarcaţiune înainte de a avea maşină

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 02 august 2015 698 afişări

„Pasiunea pentru bărci şi navigaţie a început cu pescuitul. Îmi plact toate sporturile legate de apă”, povesteşte Ovidiu Ciuca, fondator Romcraft Boats, producător de ambarcaţiuni şi magazin de accesorii marine. Deşi s-a născut la Bucureşti şi a copilărit în parcul Cişmigiu, rădăcinile dunărene (mama din Brăila şi tatăl din Galaţi) l-au atras spre Dunăre şi Deltă, unde a descoperit pasiunea pentru călătoriile cu barca şi pescuitul sportiv.

Antreprenorul care şi-a construit cu mâinile lui barca şi a cumpărat motorul pentru ambarcaţiune înainte de a avea maşină

După absolvirea Institutului Politehnic Bucureşti (1986), a primit o repartiţie în zona localităţii Moreni, în judeţul Dâmboviţa, unde avea să se şi stabilească peste ani, deşi în 1989 fusese transferat la Bucureşti. „Eram angajat la o fabrică, dar nu-mi plăcea, aşa că eu şi soţia ne-am gândit să facem ceva”. Au început să facă obiecte sanitare, folosind, după cum spune chiar el, banii de buzunar şi povesteşte că prima barcă au făcut-o într-un atelier din Moreni, în timpul unui concediu, în 1992ş o veritabilă aventură a fost şi să o ducă în deltă, cu un camion.

Antreprenorul povesteşte că mai întâi a cumpărat motorul pentru barcă, apoi a avut barcă şi abia apoi şi-a cumpărat maşină iar acest tip de atitudine dă o imagine destul de clară a celor pasionaţi de navigaţie. Abia în 1998 Ovidiu Ciuca a făcut prima barcă, în firma pe care o clădise la Moreni în domeniul obiectelor sanitare, şi spune răspicat că pur şi simplu îi place această activitate, care nu aduce câştiguri prea mari. A simţit că există cerere pe piaţă, a început să diversifice modelele, iar acum Romcraft Boats produce zece modeleş până la finalul anului vrea să mai încerce alte cel puţin două modele. Firma a lansat în urmă cu trei ani şi un magazin pentru accesorii, dar această activitate aduce doar 5% din rulajele companiei.

Vârful vânzărilor a fost înregistrat în 2007, când firma antreprenorului naturalizat dâmboviţean a ajuns 110 bărci, dar apoi „am simţit criza din prima, pentru că barca este o plăcere, nu ţine de strictul necesar. Vânzările scădeau treptat, nu ştiam unde se vor opri şi nici cum trebuie să redimensionez afacerea”, spune Ovidiu Ciuca. În schimb, în primele şase luni ale acestui an vânzările de ambarcaţiuni au depăşit deja încasările anului trecut, iar antreprenorul spune că nu are nicio explicaţie pentru acest fenomen. Una peste alta, estimează că a vândut peste 1.000 de ambarcaţiuni.

Cea mai mică barcă cu motor pe care o produce Romcraft Boats costă 6.000 de euro, iar antreprenorul spune că „nu e foarte puţin, dar clienţii sunt de regulă oameni care au bani, pasionaţi de pescuit şi vânătoare”. Cererile clienţilor din Deltă sunt însă complet diferite, pentru că acolo sunt cumpărate cu precădere bărci ieftine.

În perioada anilor 2007-2008, povesteşte Ciuca, a început să simtă presiunea competiţiei, pentru că distribuitorii de ambarcaţiuni de import aveau în portofoliu circa 150 de modele, mult mai multe decât produce la acel moment. „Mulţi au crezut că e un mare business, dar au renunţat ulterior la importuri”, spune antreprenorul. Adaugă că în ce-i priveşte pe producătorii de ambarcaţiuni de agrement, sunt „poate, cu totul, şase companii care am avut un cuvânt de spus pe această piaţă, nu doar firme care au produs două-trei bărci şi au renunţat”. De fapt, adaugă Ovidiu Ciuca, în domeniul producţiei de ambarcaţiuni câştigurile nu sunt spectaculoase, iar activitatea firmei este completată de producţia de rezervoare, obiecte sanitare şi recondiţionarea ambarcaţiunilor.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/antreprenorul-care-si-a-construit-cu-mainile-lui-barca-si-a-cumparat-motorul-pentru-ambarcatiune-inainte-de-a-avea-masina-14659737
14659737
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.