Cum arată noile spaţii de lucru: relaxarea de acasă, adusă la birou. Celebrele „cafeteria“ din birourile moderne devin noile săli de şedinţă, menite să-i ajute pe angajaţi să fie mai creativi, într-o atmosferă ca acasă
Reticenţa de a se întoarce la birou a angajaţilor care s-au obişnuit în cei doi ani de pandemie să lucreze într-un mediu mult mai relaxat a adus schimbări importante în aşa-numitele birouri hibrid.
Reticenţa de a se întoarce la birou a angajaţilor care s-au obişnuit în cei doi ani de pandemie să lucreze într-un mediu mult mai relaxat a adus schimbări importante în aşa-numitele birouri hibrid.
Pentru a-şi convinge angajaţii să se întoarcă la birou, unele companii investesc în reamenajarea spaţiilor de lucru, pentru a aduce un „vibe“ mai potrivit pentru colaborare şi pentru a crea atmosfera relaxată de acasă. Cu toate acestea, în multinaţionalele cu mulţi angajaţi există o reticenţă a oamenilor de a reveni 5 zile pe săptămână înapoi la birou. „Clădirile de birouri din Bucureşti sunt încă departe de a avea acelaşi grad de ocupare de dinainte de debutul pandemiei. Chiar dacă relaxarea restricţiilor a impulsionat atât angajaţii, cât şi companiile în accelerarea unor decizii referitoare la revenirea în spaţiile de lucru, ritmul general este mai lent în companiile cu mai mult de 500 de angajaţi faţă de cele mai mici, care au o rată de reîntoarcere apropiată de nivelul de ocupare din 2019“, a spus Tudor Ionescu, Head of Advisory & Transaction Services Office în cadrul companiei de consultanţă imobiliară CBRE România.
Companiile au stabilit, în cele mai multe cazuri, un format de lucru hibrid, cu un număr de zile dedicate muncii de la birou, în funcţie de necesităţile echipelor. Şi pentru că realitatea postpandemie este diferită, companiile au început să solicite din ce în ce mai multe proiecte de management al schimbării.
„Vorbim de proiecte care variază de la 100 la 3.500 de angajaţi implicaţi în proces, spre exemplu. Fenomenul este unul însă foarte natural: contextul a schimbat modul de gândire al oamenilor care, puşi în situaţia de a reveni la birou, regăsesc spaţiile neschimbate şi astfel neadaptate la noua realitate. În oglindă, sunt companii care au implementat schimbări în spaţiul de lucru, adaptându-l noii realităţi fără a se asigura că aceasta reflectă ceea ce oamenii lor au nevoie pentru a performa în noul context“, a mai spus Tudor Ionescu.
Legat de beneficiile tradiţionale oferite angajaţilor înainte de pandemie, precum fructe proaspete şi apă la discreţie, consultanţii CBRE spun că angajatorii au menţinut aceste beneficii - care pot creşte productivitatea oamenilor cu până la 45% - şi în birourile hibrid.
„Dacă înainte de pandemie astfel de strimulente împreună cu designul spaţiului de lucru funcţionau ca elemente de employer branding, în noua realitate a birourilor de astăzi, în care acestea se reinventează, ele tind să devină lucruri fireşti. Tendinţa birourilor este de a se transforma într-o destinaţie de plăcere cu sens şi valoare, ieşind din zona de obligaţie a angajatului. De aceea cuvintele-cheie sunt Experienţă şi Colaborare, spaţiile subsumându-se acestor concepte“, a mai spus Tudor Ionescu.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro