​Asociaţia Şcolilor Particulare din România: Între 30% - 50% dintre grădiniţele private sunt acum în pericol. Este esenţial şi rolul pe care îl jucăm noi în învăţământ

Autor: Ramona Cornea Postat la 05 mai 2020 147 afişări

​Asociaţia Şcolilor Particulare din România: Între 30% - 50% dintre grădiniţele private sunt acum în pericol. Este esenţial şi rolul pe care îl jucăm noi în învăţământ

Asociaţia Şcolilor Particulare din România (ASP) afirmă că deşi decizia autorităţilor de a nu mai deschide şcolile până în septembrie este de înţeles, ea pune în pericol supravieţuirea unităţilor de învăţământ particulare.

”Decizia de a nu deschide activitatea acestor instituţii, deşi este complet de înţeles de noi toţi pentru că nu îşi asumă nimeni să pună în pericol sănătatea copiilor şi a părinţilor, pune în pericol existenţa sau supravieţuirea noastră până în septembrie. În încercarea noastră de comunicare cu autorităţile se încearcă identificarea unor soluţii pentru a nu se ajunge la dispariţia a unui procent destul de mare din unităţile de învăţământ particulare. Între 30% - 50% dintre grădiniţele private sunt acum în pericol”, a declarat pentru ZF Adina Stoenescu, reprezentanta Asociaţiei Şcolilor Particulare.

Ea spune că reprezentanţii unităţilor de învăţământ particulare şi reprezentanţii Ministerului Educaţiei discută cu privire la soluţiile necesare pentru sprijinirea învăţământului privat.

”Se caută soluţii uşor de implementat şi care să asigure supravieţuirea pe perioada suspendării cursurilor. Orice sprijin din partea statului ar putea fi un real ajutor în momentul de faţă. Cred că autorităţile statului înţeleg impactul pe care l-ar avea acest lucru asupra sistemului de învăţământ public. Dacă existenţa învăţământului particular stă sub semnul întrebării, statul trebuie să îşi întărească structura pe care în momentul de faţă nu o are foarte bine stabilizată pentru a absorbi numărul de copii şi de cadre didactice care ar pleca din învăţământul particular”, afirmă reprezentanta Asociaţiei Şcolilor Particulare.

Una dintre măsurile propuse este de acordarea unei subvenţii pentru unităţile de învăţământ particulare.

”Depinde de managementul fiecărei instituţii de învăţământ la ce foloseşte subvenţia respectivă. Poate fi pentru plata chiriilor, pentru salarii, pentru ce au ei nevoie. Este clar că o subvenţie de la stat nu poate înlocui nivelul încasărilor din taxele de şcolarizare, dar poate să asigure măcar un minimum pentru a supravieţui. În discuţia cu autorităţile s-au luat în discuţie mai multe variante, nu doar susţinerea pentru plata chiriilor. Este mai importantă sprijinirea plăţilor salariilor decât a chiriilor”, spune Adina Stoenescu.

Dacă cursurile se vor relua în mediul online şi din septembrie, învăţământul privat trebuie să se adapteze şi să meargă mai departe cu acest sistem de învăţământ.

”Dacă cursurile vor începe în online şi din septembrie, situaţia va fi mai dificilă pentru grădiniţele private, decât pentru şcoli. Dacă se va lua decizia de a se deschide şcolile tot în online, va trebui să ne adaptăm, să inovăm şi să mergem mai departe cu acest sistem de învăţământ. Este esenţial şi rolul pe care îl jucăm noi în învăţământ în momentul de faţă. Trebuie să inovăm, trebuie să ne adaptăm şi cu siguranţă trebuie să învăţăm să fim şi solidari, dar să şi cerem ajutor”, concluzionează Adina Stoenescu.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.