Efectul pandemiei în Franţa: Piaţa auto a “dispărut” în aprilie
Măsurile implementate în Franţa din cauza pandemiei de coronavirus şi închiderea showroomurilor auto au avut un efect devastator asupra pieţei auto francize la nivelul lunii aprilie, potrivit datelor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).
În aprilie înmatriculările de maşini noi au scăzut cu 89% faţă de perioada similară a anului trecut la 21.000 de autoturisme.
Dacia a fost puternic lovită, iar înmatriculările sale s-au micşorat cu peste 90% luna trecută la doar 1.227 de unităţi. De partea cealaltă, marca Renault a scăzut cu 81%la mai puţin de 6.000 de unităţi.
De partea cealaltă, mărcile străine (Dacia este inclusă în cadrul Grupului Renault), au cunoscut aproape o oprire totală a livrărilor, cu scăderi de 95%. Spre exemplu, înmatriculările grupului Daimler au scăzut cu 98%.
Anul 2020 este unul plin de probleme pentru industria auto europeană - după faptul că din acest an s-a impus limitarea emisiilor de CO2 la 95g CO2/km la nivel de grup auto, piaţa a fost puternic lovită de restricţiile pandemiei de coronavirus. Primele două luni ale anului au adus stagnări sau scăderi la nivelul pieţelor europene, în contextul în care fiecare constructor calculează matematic cum şi ce maşini vinde pentru a respecta limita impusă. În acest context, maşinile 4x4 sau cu tracţiune integrală, sau SUV-urile mari, au avut de suferit, deoarece acestea atrag creşteri ale emisiilor. De partea cealaltă, există o cerere puternică pentru maşini electrice şi hibrid, însă volumele produse depind de capacitatea fabricilor de baterii
În acest context, din cauza extinderii puternice a pandemiei de coronavirus, la mijlocul lunii martie mulţi dintre dealerii auto din marile pieţe europene, precum Italia, şi-au închis porţile, motiv pentru care piaţa s-a prăbuşit cu până la 86%. În cazul maşinilor noi la nivel european înmatriculările au scăzut cu 53% la circa 775.000 de unităţi în martie, potrivit datelor Automotive News Europe care citează analizele LMC Automotive, iar în 2020 analiştii se aşteaptă la un declin de cel puţin 20% în cazul pieţei auto, impactul fiind unul foarte puternic asupra industriei auto.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro