Povestea a două surori care au fugit de agitaţia Bucureştiului şi s-au mutat la Câmpina, unde au deschis o băcănie cu care vor să schimbe obiceiul tradiţional de a face cumpărături

Autor: Mădălina Dediu Panaete Postat la 29 ianuarie 2025 23515 afişări

Surorile Alice şi Dana Tiaru au lăsat agitaţia din Bucureşti pentru o viaţă mai tihnită în Câmpina şi au deschis Băcănia la Gustări, loc în care au adunat o gamă variată de produse artizanale şi în care găzduiesc evenimente unde din pahare nu lipsesc vinurile româneşti. Ce planuri au „tiarrele” - aşa cum sunt cunoscute cele două surori printre prieteni - cu brandul Băcănia la Gustări şi cum vor să creeze un hub dedicat micilor producători şi meşteşugarilor locali?

Băcănia la Gustări este una dintre cele mai tinere afacere din peisajul câmpinean, un mic oraş la mijlocul rutei aglomerate Bucureşti-Braşov, o afacere care a pornit din dorinţa surorilor Tiaru de a celebra tradiţia şi inovaţia gusturilor şi de a crea un spaţiu de întâlnire între comunitate şi produsele artizanale româneşti. „Ne-am dorit să deschidem borcanele şi sticlele pentru a fi degustate înainte, să ne asigurăm că eliminăm orice prejudecăţi legate de produsele româneşti şi lăsăm gustul delicios al produselor să convingă direct oamenii, înainte de a fi achiziţionate.

De aceea am şi denumit băcănia «la Gustări», fiindcă oamenii au ocazia să deguste produsele înainte de a lua o decizie de cumpărare la noi, prin intermediul degustărilor pe care le organizăm periodic”, povesteşte Alice, cofondatoarea Băcănia la Gustări.

Alice şi Dana Tiaru au experienţă în advertisig şi au lăsat viaţa agitată din Bucureşti pentru o experienţă mai liniştită la Câmpina. Ele nu sunt la prima experienţă antreprenorială, ci au pornit pe acest drum cu Maimuţeria by Flori de Tiarra, o mică fabrică de, spun ele, „bucurie handmade”, sub forma jucăriilor croşetate manual. 

„Atunci cred că am înţeles cu adevărat că ne face fericite să îi bucurăm pe alţii cu produse autentice, făcute din drag; şi am început să apreciem şi mai mult munca micilor producători de pe meleagurile noastre. Încă păstrăm această pasiune în suflet şi câteva jucării de vânzare în colţişorul din băcănie dedicat lucrurilor handmade, unde mai mulţi artişti locali şi-au făcut loc în timp”, adaugă Alice. Însă dezvoltarea acestei afaceri nu s-a produs peste noapte, ci le-a luat aproximativ trei ani celor două antreprenoara, care iau în calcul şi munca de dinainte de a lansa acest brand. „Am planificat împreună băcănia în urmă cu doi ani, visând la fiecare detaliu cu ochii deschişi, în amănunt, de la produsele pe care le oferim clienţilor, până la design şi mobilier. Am căutat şi analizat mici producători români cu produse artizanale la târguri de profil, pe reţelele sociale, de la apropiaţi – şi continuăm să căutăm neîncetat produse deosebite şi producători pasionaţi”, mai spune Alice. 

Dana Tiaru, fondatoare, Băcănia la Gustări: „În următorii 3-5 ani, visăm să creştem şi să ne extindem, deschizând noi locaţii în oraşe-cheie din România. Totodată, ne propunem să dezvoltăm parteneriate valoroase şi, de ce nu, să construim un hub dedicat micilor producători şi meşteşugarilor locali.”

Cât despre început, antreprenoarea îşi aminteşte că a fost plin de entuziasm şi pasiune. „Ceea ce ni se pare cel mai frumos este că încă simţim acel entuziasm şi acum! Dezvoltarea acestei băcănii a implicat multă muncă şi o organizare bună, dar credem că am fost norocoase să lucrăm cu oameni talentaţi, care au făcut diferenţa.” De exemplu, Alice şi Dana au lucrat cu cei de la Atelier Drag, care au transformat băcănia în spaţiul mult dorit, util şi creativ; fotograful Albert Weisz este omul din spatele pozelor şi materialelor video de pe paginile de socializare Băcănia la Gustări.

De la deschidere, a colaborat cu aproximativ 60 de producători locali. Cele două antreprenoare au organizat şi evenimente de degustare în colaborare cu crame româneşti precum Familia Darabont şi Crama SERVE, unde au venit reprezentaţi din partea acestora în băcănie şi au prezentat vinuri, asociate cu brânzeturi şi mezeluri din băcănie. Clienţii afacerii sunt câmpineni, persoane din jurul oraşului, din Bucureşti sau Braşov, nomazi care se opresc să savureze o cafea bună, curioşi sau pasionaţi de artizanal, de produse româneşti de calitate, care sunt în căutare de „altceva”, prieteni, prietenii prietenilor, şi gurmanzi pofticioşi.

„Sunt persoane care rezonează cu noi, cu viziunea şi misiunea noastră, oameni care se bucură să vină 

într-un spaţiu unde să fie întâmpinaţi prietenos, într-o atmosferă relaxantă cu un ceai artizanal, sau la un vin, într-o atmosferă animată”. Anul acesta, cele două surori îşi doresc să extindă activitatea şi în mediul online, oferind posibilitatea de a efectua livrări directe către clienţi. În plus, plănuiesc să diversifice portofoliul de produse şi să stabilească parteneriate durabile cu furnizorii.

„Printre planurile noastre se numără şi organizarea periodică de evenimente sociale, precum degustări de vin, serate sociale care să creeze o conexiune mai puternică cu comunitatea. De asemenea, intenţionăm să participăm la târguri şi evenimente locale”. Ele îşi doresc să crească comwunitatea băcăniei, dar şi să ducă brandul la nivel naţional. 

„În următorii 3-5 ani, visăm să creştem şi să ne extindem, deschizând noi locaţii în oraşe-cheie din România. Totodată, ne propunem să dezvoltăm parteneriate valoroase şi, de ce nu, să construim un hub dedicat micilor producători şi meşteşugarilor locali, un loc unde pasiunea şi tradiţia să se întâlnească sub acelaşi acoperiş.”    



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 

Andreea Pascu Design – atelier de genţi

Fondatoare: Andreea Pascu 

Anul înfiinţării: 2023

Venituri (2023): 50.000 de euro 

Prezenţă: online (Instagram, Dichisar)

Plan de viitor: recrutarea unui angajat


Social Blend Hub - hub dedicat micilor antreprenori

Fondatoare: Miruna Voichin

Anul înfiinţării: 2020

Investiţie spaţiu fizic: cca 60.000 de euro

Tip servicii: financiare, marketing, branding, comunicare,  coaching

Planuri de viitor: creşterea comunităţii de antreprenori din jurul hubului


Glitch Coffee – cafenea din Piatra Neamţ

Fondatori: Adi şi Mirela Hudici

Număr locuri: 24

Investiţie iniţială: 30.000 de euro

Portofoliu: cafea, deserturi etc.


Bunicel.ro – producător de dulceţuri 

Fondatori: Alexandra şi Mihai Zaharia

Locaţie: Costeşti (judeţul Argeş)

Investiţie iniţială: 10.000-15.000 de euro

Cel mai vândut sortiment: dulceaţa de nuci verzi

Suprafaţă livadă: 1.600 mp


Ferma Florin Pomicultorul – producător de dulceţuri 

Fondator: Florin Chiuţă

Locaţie: Priboeni, judeţul Argeş

Investiţie iniţială: 10.000 euro, la care s-au mai adăugat alţi 30.000 de euro 

Venituri 2023: 30.000 de euro

Venituri estimate 2024: 60.000 de euro



ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.