Povestea unei românce care a construit o afacere profitabilă din dorinţa de a oferi cadouri unice şi speciale
Pasiunea pentru lucru manual o însoţeşte pe Mihaela Şucată încă din copilărie, însă odată ce a devenit mamă, priorităţile şi valorile ei s-au transformat profund. În 2017, a început să dea viaţă ideilor sale, lăsând creativitatea să prindă formă în produse precum păturici, hăinuţe sau ghiozdane pentru cei mici. Aşa a luat practic naştere Mikatelier, un brand născut din dorinţa de a oferi cadouri unice, speciale şi personalizate, după cum povesteşte Mihaela Şucată.
Am acumulat peste zece ani de experienţă în domeniul medical, în special în departamentele operaţionale şi asigurări, unde am deprins cunoştinţe valoroase despre managementul proceselor şi dezvoltarea de proceduri de business. Încă de la început, m-am dedicat full-time acestei afaceri, ceea ce îmi permite să mă ocup îndeaproape de dezvoltarea brandului, dar şi să aduc inovaţii constante în portofoliul de produse”, spune Mihaela Şucată, fondatoarea brandului Mikatelier. Ea este absolventă de ASE şi povesteşte că atelierul l-a început cu o investiţie minimă, cumpărând o maşină de cusut şi materiale de calitate. „Pe măsură ce brandul a crescut, investiţiile s-au extins treptat pentru a răspunde cerinţelor pieţei.
Am optat să colaborez cu furnizori de încredere, capabili să ne ofere materiale textile potrivite pentru copii, astfel încât produsele noastre să reflecte standarde ridicate, atât din punct de vedere al calităţii, cât şi al experienţei utilizatorului”, a punctat antreprenoarea. De altfel, ea menţionează că încă de la început clienţii au apreciat atât calitatea materialelor, cât şi interacţiunea pe care o are cu ei. Însă nu s-a lansat direct în lumea onlne-ului cu un magazin propriu, ci a început treptat, iniţial o pagină de Facebook, promovând produsele în grupurile de mămici. Astfel, practic afacerea Mikatelier a crescut treptat prin recomandările clienţilor mulţumiţi şi prin prezenţa activă pe reţelele de socializare şi în grupurile de părinţi, conform fondatoarei.
În prezent, Mikatelier are peste 30 de produse, disponibile în variante diverse de imprimeuri, dimensiuni şi broderii personalizate, iar antreprenoarea povesteşte că este întotdeauna dispusă să afle despre noi materiale, furnizori, tehnici de lucru şi strategii de promovare.
„Folosim, în principal, ţesături din bumbac şi, având în vedere că ne adresăm copiilor, alegem întotdeauna imprimeuri colorate, specifice vârstei şi intereselor acestora. Majoritatea materialelor provin din Uniunea Europeană, asigurând astfel calitatea dorită”. La aceste materiale, aportul Mikatelier este reprezentat de broderie, care a devenit metoda de personalizare în anul care a urmat deschiderii Mikatelier; astfel, au fost extinse posibilităţile de personalizare şi adăugând noi produse în portofoliu.
„Anul acesta a fost dedicat consolidării business-ului, cu accent pe optimizarea proceselor de producţie cât şi a resurselor financiare. Printre realizările de care suntem mândri se numără extinderea gamei de produse şi creşterea numărului de clienţi fideli care apreciază calitatea articolelor noastre”. Iar întâlnirile cu comunitatea au devenit una dintre priorităţi luna aceasta, mai ales că sărbătorile de iarnă, care aduc o creştere a vânzărilor pentru majoritatea artizanilor. Astfel, recent Mihaela a participat la Târgul de cadouri organizat de Mommy HAI, unde părinţii au găsit idei de cadouri pe care Mikatelier le poate realiza. „De asemenea, pregătesc oferte speciale pentru clienţii fideli din comunitatea Mikatelier, iar acestea vor fi divulgate prin intermediul newsletterului”.
De altfel, antreprenoarea spune că afacerea pe care a fondat-o se adresează în principal familiilor care doresc cadouri deosebite pentru copii de toate vârstele, aniversări, botezuri sau chiar pentru a marca începutul unei noi etape, începerea grădiniţei. „O categorie aparte de clienţi sunt companiile mici şi medii, pentru care creăm produse personalizate destinate angajaţilor şi colaboratorilor lor”. Produsele realizate se găsesc pe site-ul propriul, dar şi pe paginile de Facebook şi Instagram ale Mikatelier.
Ce a învăţat Mihaela Şucată din experienţa antreprenorială? „Am învăţat că perseverenţa şi capacitatea de adaptare sunt esenţiale în antreprenoriat. Totodată, gestionarea resurselor este o lecţie continuă, iar flexibilitatea şi adaptarea la schimbările pieţei sunt imperative pentru a menţine afacerea în creştere”. Tot ea adaugă că pe termen lung îşi doreşte ca Mikatelier să devină un brand de referinţă în domeniul produselor personalizate de calitate, atât pe plan local, cât şi international.
„Vizez extinderea liniei de produse dedicate companiilor şi atragerea unui număr tot mai mare de clienţi fideli care să aprecieze produsele personalizate oferite”, conchide fondatoarea Mikatelier.
Mihaela Şucată, fondatoare, Mikatelier: „Vizez extinderea liniei de produse dedicate companiilor şi atragerea unui număr tot mai mare de clienţi fideli care să aprecieze produsele personalizate oferite.”
Cinci idei de afaceri de la zero
Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.
Soul Paint Atelier - organizator de ateliere de recondiţionare a obiectelor pentru de mobilier
Fondatoare: Adriana Nica
Vârstă cursanţi: 12-50 de ani
Preţul unui workshop: 150 de lei (1-2 ore), cele durează 4-5 ore ajung la 400 de lei
Locaţii workshopuri: Bacău şi Bucureşti
Planuri de viitor: creşterea pe zona de corporate şi pe partea de vânzări online
Diana Tivu – ilustrator
Realizări: peste 30 de cărţi pentru copii
Anul lansării: 2015
Experienţă Diana Tivu: anterior a lucrat într-un birou de arhitectură
Activitate: ilustrator de cărţi, proiecte în zona de identitate vizuală pentru firme, creează produse artistice etc.
The Old Border Vama Veche – hotel şi punct gastronomic local
Fondatori: Mariana şi Grig Adamov
Numă camere: 16 camere
Investiţie iniţială: 150.000 de euro
Număr clienţi anual: circa 2.500 persoane
Grad de ocupare: peste 40% în full sezon, iar în lunile iulie, august creşte spre 75-80%
Filozofie: antreprenorii trebuie să fie direct implicaţi în business
Ateliero - atelier de arhitectură
Cofondator: Alexandru Ofrim
Anul lansării: 2015
Număr arhitecţi: 4
Concept folosit: accept pe lemn, beton, contract între natural şi brut
Planuri de viitor: livrarea de servicii complete, de la concept la cheia viitoarei case.
Serenitale – aplicaţie de dezvoltare socioemoţională pentru copii
Fondatori: Ionuţ Biriş şi Alex Şandor, cu experienţă în dezvoltarea de jocuri
Data lansării: august 2024
Utilizare: ajută copiii să îşi gestioneze emoţiile, în special, furia
Grup ţintă: copii între cinci şi 12 ani
Tarif: 50 de lei (la descărcare)
Investiţie: 300.000 de euro
Planuri de viitor: traducerea aplicaţiei şi în alte limbi
ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero. În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro