Oana Pascu, fondator, Complice: Hobby-ul nu e doar plăcere, e o lecţie continuă despre cum să creşti, ca om şi ca lider

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 31 martie 2025 50 afişări

Călătoriile mele nu sunt doar un mijloc de relaxare, ci şi surse inepuizabile de inspiraţie pentru Complice, furnizor şi curator de experienţe pentru companii şi persoane fizice, spune antreprenoarea despre hobby-ul său.

 

Pentru Oana Pascu, călătoriile au beneficii multiple deopotrivă în plan personal dar şi profesional. După un parcurs „ca la carte” în lumea corporatistă, care i-a permis să acumuleze experienţă şi să avanseze în companie, a mizat pe cartea antreprenoriatului, un vis pe care îl avea din vremea studenţiei. În 2024, afacerea a menţinut vânzările la un nivel constant de 850.000 de euro, similar anului precedent, în contextul creşterii cu 30% a numărului de clienţi. „Această dinamică subliniază o schimbare în comportamentul de achiziţie al companiilor, care prioritizează optimizarea bugetelor”, conform antreprenoarei. Experienţa „cazare şi degustare de vinuri la cramă” a dominat în 2024 topul celor mai alese experienţe de către clienţii companiei Complice persoane fizice, în timp ce evenimentele tematice cu componentă experienţială au fost alegerea preferată a companiilor pentru consolidarea relaţiilor de echipă şi loializarea angajaţilor.

Tendinţele din piaţă arată că, în contextul unui mediu de lucru dinamic şi al nevoii de consolidare a culturii organizaţionale, evenimentele corporate capătă din ce în ce mai mult o componentă experienţială, conform Oanei Pascu.

Fie că vorbim despre team buildinguri, lansări, aniversări, ateliere creative, evenimente tematice pentru angajaţi,  clienţi sau parteneri, „fiecare experienţă gândită de echipa Complice.ro, la birou sau în afara lui, este concepută pentru a stimula creativitatea, a consolida relaţiile şi cooperarea între participanţi, dar şi pentru a aduce un suflu nou la locul de muncă”.

Pentru companii, Complice.ro oferă soluţii experienţiale integrate în strategiile de recunoaştere, premiere sau motivare, de la premii şi cadouri corporate, până la evenimente experienţiale. 

Oana Pascu, care a construit afacerea vizându-i pe cei îi vizează pe cei care doresc să adune şi să ofere de-a lungul vieţii amintiri, nu obiecte, a fost „complice” pentru oferirea de beneficii experienţiale, soluţii de recunoaştere şi premiere pentru angajaţi sau parteneri pentru companii precum Avon, Alef, Bitdefender, HP, Inditex, Radcom, Raiffeisen, Grupul City Grill, Carrefour, NN, precum şi alte sute de companii de toate mărimile. În cei aproape zece ani de când activează pe piaţa, Complice.ro a livrat mai mult de 5.000 de experienţe inedite pentru clienţi pe segmentele B2B şi B2C, dintr-un portofoliu care include peste 350 de experienţe predefinite pe site, construite cu ajutorul a peste 300 de parteneri din ţară şi chiar de peste hotare. 

1. Ce hobby ai şi cât timp îi dedici? Când şi cum a început interesul pentru această zonă?

Hobby-ul meu principal este călătoritul şi trăirea de experienţe autentice. Îmi place să explorez locuri noi şi să mă las inspirată de diversitatea culturală şi de tot ceea ce are de oferit lumea. 

Timpul pe care îl dedic acestui hobby este unul flexibil – profit de fiecare ocazie, fie că este vorba de un weekend prelungit sau de o vacanţă extinsă, ori de evenimente în deplasare organizate pentru clienţii noştri. Interesul meu pentru călătorii a început încă din perioada facultăţii, când, la plecarea de acasă, am realizat cât de vastă este lumea şi cât de multe bucurii pot aduce experienţele trăite. 

Aceste clipe m-au făcut să conştientizez puterea transformatoare a unei aventuri, care nu doar îmbogăţeşte viaţa personală, ci inspiră şi aduce idei inovatoare pentru afacerea mea.

2. Ce corespondenţe există între acest hobby şi afaceri? 

Călătoriile mele nu sunt doar un mijloc de relaxare, ci şi surse inepuizabile de inspiraţie pentru complice.ro. Fiecare experienţă, fiecare descoperire în timpul călătoriilor îmi oferă perspective noi şi idei inovatoare, pe care apoi le transform în concepte şi produse ce se adaptează nevoilor publicului. 

Astfel, hobby-ul meu se integrează perfect în strategia de business, întrucât valorific experienţele personale pentru a crea o afacere autentică, orientată spre trăiri şi momente de neuitat.

3. Este practicarea unui hobby benefică pentru relaţiile de afaceri şi pentru afacere?

Absolut. Practicarea unui hobby precum experienţele din timpul călătoriilor mă ajută să dezvolt o reţea extinsă de contacte, să întâlnesc oameni din diverse domenii şi să învăţ din experienţele lor. 

Aceste interacţiuni autentice se transformă ulterior în parteneriate şi colaborări care aduc valoare afacerii. În plus, experienţele din afara mediului strict profesional stimulează creativitatea şi inovaţia, esenţiale pentru evoluţia şi adaptabilitatea complice.ro în piaţă.

4. Ce beneficii are hobby-ul pentru tine?

Hobby-ul de a călători îmi aduce multiple beneficii personale şi profesionale. Pe de o parte, mă ajută să-mi dezvolt un portofoliu de experienţe şi idei, pe care le pot valorifica în afacere. Pe de altă parte, fiecare călătorie este o oportunitate excelentă de networking – întâlnesc oameni care mă inspiră, cu care pot colabora sau din care pot învăţa strategii noi. 

Aceste interacţiuni mă ajută să identific tendinţe, să descopăr oportunităţi de afaceri şi să creez parteneriate durabile, contribuind astfel la creşterea şi inovarea constantă a Complice.ro.

Dar mai e ceva: o experienţă nouă mă scoate din zona de confort, iar asta e aur curat. Când ajungi într-un loc necunoscut şi trăieşti o experienţă nouă, îţi testezi limitele, îţi ascuţi curiozitatea şi îţi dezvolţi apetitul pentru descoperire. În business, asta e cheia unui growth mindset. Fără dorinţa de a explora şi de a te adapta, rămâi pe loc. Experienţele m-au învăţat să fiu mai agilă, mai deschisă la schimbare şi la inovaţie – calităţi care caracterizează şi felul în care îmi doresc să conduc complice.ro. 

Şi nu e doar o intuiţie personală – e ceva ce văd confirmat zilnic în relaţia cu companiile care aleg experienţele noastre. Fie că le integrează în procese de învăţare, fie că le folosesc pentru a suda echipele, observ cum aceste momente de ieşire din rutină cresc coeziunea, stimulează transformarea şi deschid porţi către idei noi. 

Pentru mine, hobby-ul acesta nu e doar plăcere – e o lecţie continuă despre cum să creşti, ca om şi ca lider.

5. Există reguli aplicabile în hobby şi în afaceri? Dacă da, care?

În ambele domenii – atât în experienţe din călătorii, cât şi în afaceri – se impun un set de reguli şi principii esenţiale. Atunci când decizi să trăieşti o experienţă inedită în timpul unei călătorii, de exemplu, este vital să respecţi cultura şi normele locale, să planifici şi să înţelegi cât mai bine experienţa şi felul în care se va desfăşura, dar şi să fii pregătită pentru situaţii neprevăzute. 

Similar, în afaceri este necesară o strategie bine definită, etică profesională şi respect reciproc. Aceste principii, cum ar fi onestitatea, perseverenţa şi organizarea, sunt fundamentale pentru a transforma orice provocare într-o oportunitate de creştere, atât pe plan personal, cât şi profesional.

6. Care sunt regulile obligatorii în sport/hobby şi afaceri?

Indiferent dacă vorbim despre un sport, un hobby sau despre mediul de afaceri, există reguli esenţiale care trebuie respectate pentru a asigura succesul şi siguranţa. 

În călătorii, este obligatoriu să fii pregătită, să respecţi normele locale şi să adopţi o atitudine de deschidere faţă de diversitate. În afaceri, la fel, este imperativ să ai o strategie clară, să respecţi valorile etice şi să comunici transparent cu toţi partenerii. 

Respectul, disciplina şi organizarea sunt elementele cheie care permit transformarea riscurilor în oportunităţi şi menţinerea unei direcţii coerente spre succes.

7. Ce tip de sport/hobby nu ai practica niciodată? De ce?

Există activităţi care implică riscuri excesive, riscuri pe care nu mi le pot asuma în totalitate, mai ales având în vedere responsabilităţile mele ca mamă. 

Prefer să optez pentru hobby-uri care, chiar dacă pot aduce adrenalină şi momente memorabile, se desfăşoară în limitele controlului meu şi nu pun în pericol siguranţa mea sau a familiei. Astfel, evit sporturile sau activităţile cu risc exagerat, alegând în schimb acele experienţe care îmbină aventura cu un grad înalt de siguranţă şi echilibru.  

 

Urmărește Business Magazin

0 seconds of 1 minute, 7 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:07
01:07
 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.