Un nou capitol în retailul de modă: mai puţină ostentaţie, mai multă calitate

Autor: Ioana Matei Postat la 21 decembrie 2024 78 afişări

Un nou capitol în retailul de modă: mai puţină ostentaţie, mai multă calitate

Brandul italian Oltre, parte din grupul Miroglio, a deschis recent primul său magazin la preţ întreg în România, în Iulius Town, Timişoara. Această decizie face parte dintr-o strategie mai amplă de extindere, pe o piaţă considerată promiţătoare. Emanuele Bianchi, Brand Director al Oltre România, explică motivele din spatele acestei mişcări şi planurile pentru viitor.

 

Piaţa de modă din România este o piaţă în creştere, cu o estimare de +7% CAGR (rată anuală de creştere compusă n.red.) pentru următorii ani”, spune Bianchi. Potrivit acestuia, consumatorii locali manifestă un interes tot mai mare pentru diversitate şi produse care îmbină funcţionalitatea cu estetica: „Clientela românească este din ce în ce mai conştientă şi pasionată, iar în acest sens ne aşteptăm să devină şi mai exigentă. Oltre are o mare oportunitate de a fi primul brand italian capabil să ofere un produs de calitate, cu un gust rafinat şi atemporal, la un preţ premium”.

Intrarea pe piaţa românească a fost pregătită în prealabil printr-o serie de teste realizate în colaborare cu brandul Motivi, un alt brand din portofoliul Miroglio. „Am efectuat cercetări privind estimările de creştere şi tendinţele pieţei româneşti.

De câţiva ani avem, de asemenea, mici standuri în interiorul a două magazine ale brandului-soră Motivi. Aceasta ne-a permis să cunoaştem direct clientela românească şi să ne rafinăm oferta înainte de a intra pe piaţă.”

Magazinul din Timişoara a fost gândit să reflecte un nou concept de retail, folosit până acum doar într-un magazin din Italia. „Este conceptul care reprezintă cel mai bine brandul. Feedbackul pieţei ne-a confirmat că suntem pe direcţia corectă, aşa că vom extinde acest nou concept”, explică Bianchi. În ceea ce priveşte produsele, acestea sunt orientate către un public ţintă definit. „Clienta din România a Oltre apreciază de la început piesele de calitate superioară, alegând ţinute gândite pentru a aduce eleganţă în viaţa de zi cu zi. Stilul casual-chic este cel mai ales tip de produs,” adaugă Brand Directorul.


77 de ani de fashion 

Fondat în 1947 de Giuseppe Miroglio în Alba, Italia, grupul Miroglio s-a specializat în producţia şi distribuţia de îmbrăcăminte prêt-à-porter. Originile companiei datează de la sfârşitul secolului al XIX-lea, când familia Miroglio era implicată în comerţul cu ţesături. Grupul Miroglio este prezent în România prin brandul Motivi, care a deschis primul magazin în 2004. Până în 2017, reţeaua Motivi din România ajunsese la 15 magazine, dintre care trei în Bucureşti şi câte două în Timişoara şi Cluj-Napoca. În 2023, Miroglio a continuat să-şi consolideze prezenţa pe piaţa românească, adaptându-se la preferinţele locale şi extinzându-şi portofoliul de branduri.


Oltre şi-a propus să răspundă cerinţelor pieţei locale printr-un control strict asupra producţiei şi prin dezvoltarea unor relaţii de încredere cu furnizorii. „Avem norocul să facem parte dintr-un mare grup istoric al modei italiene, grupul Miroglio. De-a lungul anilor, acesta a creat o reţea de furnizori de încredere din întreaga lume, integraţi şi verificaţi, cu care am construit o relaţie solidă.”

Sustenabilitatea reprezintă un alt punct de interes în strategia companiei. „A fost creată o echipă internă dedicată sustenabilităţii, care garantează o creştere progresivă a proporţiei de produse cu impact redus asupra mediului”, precizează Bianchi. Pentru a creşte notorietatea brandului în România, Oltre a decis să intensifice investiţiile în marketing. „În 2024 am triplat investiţiile digitale pe piaţa românească şi am început să investim şi în presă. Este esenţial să continuăm să extindem raza de acţiune şi în lumea influencerilor care întruchipează cel mai bine valorile brandului.”

Planurile de viitor includ deschiderea a două noi unităţi cu produse la preţ întreg până la sfârşitul anului 2025, unul dintre acestea fiind vizat în Bucureşti. În plus, compania urmăreşte deschiderea a zece noi magazine în următorii cinci ani. „Obiectivul este să devenim punctul de referinţă pentru Daily Chic în România,” afirmă Bianchi. Procesul de intrare pe piaţă a venit şi cu provocări, în special în ceea ce priveşte construirea notorietăţii. „Provocarea care încă persistă este de a face brandul cunoscut unui număr cât mai mare de clienţi şi de a introduce un nou mod de a privi moda, care să pună accent pe calitatea materialelor şi nu doar pe ostentaţie.” În concluzie, Oltre vede în România o piaţă cu potenţial de creştere, dar şi cu provocări care necesită o adaptare continuă a strategiei. „Feedbackul clientelor noastre din Timişoara ne oferă o direcţie clară, iar pe baza acestei experienţe vom ajusta şi extinde planurile noastre,” încheie Emanuele Bianchi. 


Cinci întrebări şi răspunsuri din interviul cu Emanuele Bianchi, Brand Director al Oltre România:

Cum poziţionaţi brandul Oltre în termeni de preţuri faţă de celelalte branduri de modă feminină de pe piaţa românească?

Oltre are un poziţionament premium, obiectivul fiind de a face brandul accesibil celor dispuşi să plătească un preţ mai mare pentru a achiziţiona articole din ţesături moi şi confortabile, cu o croială impecabilă. Avem, de asemenea, un departament intern de croitorie, care ne permite să avem un control total asupra procesului creativ şi să asigurăm potrivirea corectă pentru fiecare tip de siluetă.

Care este profilul clienţilor Oltre în România şi cum intenţionaţi să răspundeţi nevoilor şi preferinţelor acestora?

Clienta Oltre din România este o femeie de succes, care duce un stil de viaţă activ şi care nu se mulţumeşte cu puţin. Este o femeie între 35 şi 50 de ani, care lucrează şi doreşte să fie recunoscută pentru stilul şi rafinamentul ei.

Cum intenţionaţi să adaptaţi strategia de expansiune în funcţie de feedbackul şi performanţele actualului magazin din Timişoara?

Ceea ce vedem este că clientela din Timişoara este foarte dinamică, caută calitate şi inovaţie. Prin urmare, vom investi în aceste două domenii în ceea ce priveşte produsele. Magazinul din Timişoara a fost deschis cu un nou concept, prezent doar într-un singur magazin din Italia. Este conceptul care reprezintă cel mai bine brandul. Feedbackul entuziast al pieţei ne-a confirmat că suntem pe direcţia corectă, aşa că vom extinde acest nou concept.

Cum intenţionaţi să construiţi şi să menţineţi o relaţie solidă cu clienţii români, ţinând cont de specificul pieţei locale?

Personalul magazinului din Timişoara s-a dovedit a fi un atu unic şi de neînlocuit în crearea unei relaţii empatice cu clientela locală încă de la început. Datorită echipei de magazin, învăţăm astăzi multe despre clientela românească. Pentru a menţine o relaţie constructivă cu clientele pe termen lung, am lansat deja un program de loialitate care întâmpină clientele în lumea Oltre şi oferă avantaje continue clientelor fidele, de la promoţii personalizate la servicii pe măsură.

Cum vedeţi evoluţia brandului Oltre în România în următorii 3-5 ani şi ce obiective v-aţi propus pentru această perioadă?

Deschiderea altor 10 magazine în următorii 5 ani şi devenirea punctului de referinţă pentru Daily Chic în România.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.