Bursă: Veniturile Sphera Group, administratorul KFC şi Pizza Hut în România, au atins 1,1 mld. lei după 9 luni/2024, plus 6,4% an/an. Profitul grupului s-a majorat cu 66%, până la 71,4 mil. lei
Sphera Group (simbol bursier SFG), operatorul în sistem de franciză al lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, a încheiat primele nouă luni din 2024 cu vânzări de 1,14 mld. lei, în creştere cu 6,4% faţă de perioada similară a anului trecut. Profitul net normalizat la nivelul Grupului a fost de 71,4 mil. lei, plus 66,3% faţa de perioada similară din 2023, şi reprezintă aproape 90% din profitul normalizat obţinut în întregul an 2023.
În paralel, Sphera a înregistrat o creştere importantă şi la nivelul EBITDA normalizat, care s-a majorat cu 36,2% în primele nouă luni din 2024 faţă de perioada similară a anului trecut, până la 129 milioane lei. Rezultatele s-au reflectat într-o marjă EBITDA de 11,3% în primele nouă luni ale anului.
”Continuăm să ne consolidăm prezenţa în România şi pe pieţele internaţionale şi suntem bine pregătiţi să susţinem atât o dezvoltare sustenabilă, cât şi crearea de valoare adăugată pentru acţionarii şi partenerii noştri,” a declarat Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.
Majoritatea veniturilor au fost generate în România (986,7 milioane de lei sau 86,3% din vânzările totale, în creştere cu 6,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent), urmată de Italia (140,2 milioane de lei sau 12,3% din vânzările totale, o majorare de 3,8% în comparaţie cu anul anterior) şi Republica Moldova (16,6 milioane de lei sau 1,5% din vânzările totale, în creştere cu 10,9% comparativ cu anul trecut).
Principala contribuţie la rezultatul net în 9 luni/2024 a avut-o USFN România, cu un profit net de 74,9 milioane de lei (plus 46,9% faţă de anul precedent), urmat de USFN Moldova cu 2,5 milioane de lei (plus 28,9% în comparaţie cu anul anterior), CFF cu 2,1 milioane de lei (de la o pierdere netă de 0,6 milioane de lei în 9luni/2023) şi USFN Italia cu 1,3 milioane de lei (plus 7,2% faţă de anul precedent).
ARS a înregistrat, de asemenea, o îmbunătăţire, reducând la jumătate pierderea netă, de la 15,7 milioane de lei în 9luni/2023 la 6,6 milioane de lei în 9 luni/2024.
Marjele EBITDA au variat în funcţie de brand: USFN Moldova a condus cu o marjă de 19,3%, urmată de USFN România cu 13,3%, CFF cu 9,6% şi USFN Italia cu 7,9%. ARS şi-a îmbunătăţit marja EBITDA cu 2,5 pp, ajungând la minus 2,9% la nivelul întregului an 2024.
La nivel de brand, KFC a fost lider, cu vânzări de 997,1 milioane de lei (87,2% din vânzările totale, o creştere de 7,7% faţă de anul precedent), Pizza Hut a contribuit cu 80 de milioane de lei (7% din vânzările totale, o scădere de 7,7% comparativ cu anul trecut), iar Taco Bell a generat 66,4 milioane de lei (5,8% din vânzările totale, o creştere de 7,1% în comparaţie cu anul anterior).
Între 30 septembrie 2023 şi 30 septembrie 2024, Sphera a deschis nouă noi restaurante – toate locaţii KFC, cu opt noi unităţi inaugurate în România şi una în Republica Moldova. Aceste noi deschideri au fost compensate de închiderea a 12 locaţii Pizza Hut, două unităţi KFC şi una Paul, toate în România. Adăugarea noilor locaţii KFC a susţinut performanţa generală a Grupului, cu USFN România înregistrând o creştere de 7,6% în performanţa tuturor restaurantelor şi USFN Moldova cu o creştere de 9,4% la nivelul tuturor restaurantelor, ceea ce a condus la o creştere de 6,4% a performanţei totale a Grupului la nivelul tuturor restaurantelor în T3/2024.
Raportat la T3/2024, Sphera Franchise Group a obţinut vânzări totale de 403,4 milioane de lei – pentru prima dată în istorie când Grupul depăşeşte pragul de 400 de milioane într-un singur trimestru, o creştere de 6,4% an/an.
În România, vânzările din T3/2024 au ajuns la 347,2 milioane de lei, o creştere de 7,1% faţă de anul anterior. Italia a contribuit cu 50,5 milioane de lei, reflectând o creştere de 1,7% comparativ cu anul precedent, în timp ce Republica Moldova a generat 5,7 milioane de lei în cadrul trimestrului, marcând o creştere de 9,4% în comparaţie cu anul trecut. Contribuţiile la venituri pe regiuni au rămas stabile comparativ cu T3 2023, România reprezentând 86,1% din vânzările totale, Italia 12,5%, iar Republica Moldova 1,4%.
În ceea ce priveşte profitabilitatea, Grupul a înregistrat o majorare semnificativă, de două cifre, atât a profitului de exploatare in restaurante (plus 35,4%, la 54,1 milioane lei), cât şi a profitul net normalizat (plus 30,8%, la 30,8 milioane lei).
„Continuăm să ne mărim reţeaua de restaurante într-un ritm constant, dar extindem şi portofoliul, pentru a asigura o bază largă şi diversă, pe care să clădim creşterea viitoare. Suntem încrezători că abordarea noastră integrată, axată pe optimizarea operaţiunilor şi valorificarea investiţiilor strategice va susţine performanţa Grupului pe termen lung”, a declarat Valentin Budeş, CFO, Sphera Franchise Group.
În octombrie, Grupul Sphera a achiziţionat drepturile de franciză pentru Ciocolatitaliani, un brand premium de produse pe bază de ciocolată. Acesta va fi dezvoltat într-o primă fază în Italia, dar, şi în România, ulterior, în funcţie de performanţă şi de condiţiile economice locale.
Pe parcursul primelor 9 luni din 2024, titlurile SFG s-au apreciat cu 53,7%, faţă de o creştere de 14,6% a indicelui BET, iar randamentul total al acţiunilor, incluzând dividendele plătite la 6 iunie 2024, a fost de 57,8%, comparativ cu o creştere de 22,3% a indicelui BET-TR. În acelaşi interval de timp, lichiditatea a crescut semnificativ, volumul acţiunilor SFG tranzacţionate fiind dublu faţă de aceeaşi perioadă din 2023, în timp ce valoarea totală a tranzacţiilor s-a multiplicat de aproape patru ori.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro