Business Magazin, în 2006: Românul lui Bill Gates. Cum a convins Microsoft să cumpere firma pentru care lucra
Business Magazin grupează, cu ocazia aniversării a zece ani, cele mai interesante articole de copertă din paginile revistei.
In portofoliul de clienti cu care fondatorii UMT s-au prezentat la primele negocieri cu Microsoft intra nume precum Bank of America, JP Morgan, Citigroup, Qwest Communications, Star Alliance. Cand a intrat in "jurisdictia" lui Olteanu, in 1999, software-ul de administrare a portofoliilor de proiecte era intr-o faza incipienta. Astazi este compus din patru module complexe, in timp ce pe vremea aceea avea doar o parte dintr-un modul. Cele patru parti ale aplicatiei se numesc Create, Select, Plan si Manage.
PARTEA 1 - "CREATE": Faza de creatie presupune trecerea de la stadiul de simpla idee la un plan de afaceri complex. Planul de afaceri urmeaza sa fie prezentat unui investitor. De cele mai multe ori, ajunge intr-o stiva alte proiecte, urmand sa fie evaluat de compania care se gandeste sa investeasca in el.
PARTEA A 2-A - "SELECT": "In general, o firma normala trebuie sa aiba un excedent de idei", spune Olteanu. Cu alte cuvinte, o multime de proiecte pe hartie, dar nu suficienti bani pentru a le pune pe toate in aplicare. Este momentul pentru efectuarea unei selectii riguroase. Criteriile dupa care se face alegerea sunt diverse. "Depinde si de ce isi doreste firma care investeste. O firma foarte mare, cum este Coca-Cola sa zicem, ar putea sa fie interesata in primii cinci ani exclusiv de crearea unei imagini pe o piata noua pe care intra, si abia dupa aceea de profit", explica el. Software-ul il ajuta pe investitor sa-si defineasca propriile prioritati. "Sa presupunem ca este interesat in primul rand de obtinerea unei cote de piata. Cota de piata se trece in capul listei, cu o pondere a importantei, procentuala, sa zicem de 45%. Urmatorul criteriu este obtinerea satisfactiei angajatilor, cu o importanta de 27%. Si asa mai departe." Aplicand aceasta grila peste lista de proiecte in asteptare, se obtine o ierarhie a proiectelor. Software-ul nu se multumeste insa cu ierarhizarea traditionala, "de sus in jos".
In functie de schimbarea criteriilor sau a ponderilor, proiectele sunt re-clasate dinamic, astfel incat investitorul sa stie combinatia optima pentru plasarea banilor.
CITITI AICI ARTICOLUL INTEGRAL din ianuarie 2006.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro