Cardul de sănătate dispare. Noul buletin de identitate va funcţiona în locul lui
Potrivit unui proiect de lege pus în dezbatere de Ministerul de Interne, clasicele buletine ar putea fi înlocuite de un card electronic ce va permite autentificarea online si utilizarea semnaturii electronice.
Cartea electronica de identitate va permite titularului autentificarea in sisteme informatice ale Ministerului Afacerilor Interne, in sisteme informatice terte ale administratiei publice, precum si in alte sisteme informatice, stabilite prin hotarare a Guvernului, si utilizarea semnaturii electronice extinse bazate pe certificat calificat, informează hotnews.ro
Titularul unui document electronic se va putea autentifica on-line, pentru a beneficia de diverse servicii electronice (bancare, fiscale, sociale, financiare, educatie etc.), ceea ce va conduce la simplificarea interactiunii cu autoritatile publice, prin cresterea calitatii si accesibilitatii serviciilor publice.
Textul propus prevede posibilitatea obtinerii unei carti de identitate simple de catre persoanele care, din motive religioase sau de constiinta, refuza in mod expres obtinerea unei carti electronice de identitate.
Optional, cartea de identitate simpla sau cartea electronica de identitate se poate elibera inainte de implinirea varstei de 14 ani, la solicitarea unuia dintre parinti:
a) cu valabilitate de 2 ani, pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 0 si 14 ani;
b) cu valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 14 si 18 ani;
c) cu valabilitate de 10 ani, dupa implinirea varstei de 18 ani.
Cartea electronica de identitate contine date in format tiparit sau in format inscriptionat prin tehnici speciale, date in format electronic, precum si elemente de particularizare si de siguranta.
In format electronic se inscriu:
a) datele din formatul tiparit (numele si prenumele titularului, sexul, cetatenia, data si locul nasterii titularului, semnatura olografa a titularului, imaginea faciala, C.N.P.-ul, adresa de domiciliu), cu exceptia semnaturii olografe a titularului;
b) prenumele parintilor titularului;
c) un certificat si, dupa caz, certificate calificate, astfel cum acestea sunt definite de Legea nr. 455/2001;
d) datele biometrice ale titularului, constand in imaginea faciala si, dupa caz, imaginile impresiunilor papilare a doua degete.
Prin proiect se propune modificarea conceptului anterior privind continutul de date al cartii electronice de identitate, prin eliminarea din cip a informatiilor referitoare la calitatea de asigurat in sistemul public al asigurarilor sociale de sanatate. Astfel, “functionalitatea” de card de sanatate va fi asigurata de certificatul digital emis de MAI, inscris in cip. Cardul national de sanatate isi inceteaza valabilitatea la data la care titularului i s-a eliberat o carte electronica de identitate.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro