Craciun fericit!

Care este cel mai vândut medicament din România

Autor: Georgiana Mihalache Postat la 04 octombrie 2020 784 afişări

Cele mai cumpărate zece produse cumulează 55 milioane de unităţi, adică 15% din totalul vânzărilor de medicamente după volume din România în perioada ianuarie – august 2020, potrivit datelor ofe­rite pentru ZF de com­pania de cercetare de piaţă IQVIA.

Care este cel mai vândut medicament din România

♦ Medicamentele de răceală, durere sau pentru bolile de inimă au fost cele mai vândute zece produse ♦ Locurile din top zece sunt împărţite egal de produsele eliberate cu prescripţie şi cele fără reţetă (OTC) ♦ Trei branduri produse local se luptă cu marile companii internaţionale în coşul de cumpărături al românilor.

Cele mai cumpărate zece produse cumulează 55 milioane de unităţi, adică 15% din totalul vânzărilor de medicamente după volume din România în perioada ianuarie – august 2020, potrivit datelor ofe­rite pentru ZF de com­pania de cercetare de piaţă IQVIA.

Românii au cumpărat 374 milioane de cutii de medicamente în primele opt luni din 2020, în uşoară scădere faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.

Datele IQVIA iau în considerare doar vânzările din farmacii şi includ toate formele de comercializare sub acelaşi brand.

Pe primul loc după volumele vândute se află Nurofen, brandul britanicilor de la Reckitt Benckiser, prezenţi pe piaţa locală din 2002. Pacienţii români au cumpărat 9,7 milioane de unităţi de Nurofen în primele opt luni din 2020, în scădere uşoară faţă de 10,7 mil. unităţi anul trecut, în aceeaşi perioadă, potrivit IQVIA.

Nurofen face parte din portofoliul companiei britanice Reckitt-Benckiser din 2006, sub această marcă fiind comercializate atât produse împotriva durerii, precum Nurofen Forte, Nurofen Immedia Ultra sau gelul Nurofen, cât şi împotriva răcelii şi gripei (Nurofen Răceală şi Gripă). De asemenea, din gama Nurofen fac parte şi produsele pentru copii (siropuri şi supozitoare).

Al doilea medicament vândut în pandemie a fost Parasinus, un brand pus pe piaţă tot de britanici – GlaxoSmithKline, cu 7,7 milioane de unităţi vândute anul acesta, în creştere cu aproape 2 mil. uniţă faţă de anul trecut în aceeaşi perioadă.

Pe locul al treilea se plasează un brand produs în România, Paracetamol, în fabrica Zentiva din Bucureşti. Vânzările totale ale Zentiva pe acest brand au fost de 6,5 mil. unităţi, de trei ori mai mult faţă de perioada ianuarie-august 2019. Potrivit datelor IQVIA, brandul Paracetamol a intrat direct pe locul al treilea în topul celor mai căutate medicamente anul acesta, după ce anul trecut se afla pe locul 22. Paracetamol a fost substanţa activă inclusă în protocolul terapeutic pentru tratarea simpto­melor uşoare de COVID-19, ceea ce a dus la o explozie a vânzărilor pentru acest medicament. Pentru a face faţă cererii, Zentiva a triplat capacitatea de producţie pentru paracetamol.

Zentiva mai are un brand local în top 10, Algo­calmin, care este un medicament eliberat cu prescripţie, folosit pentru tratamentul d­u­rerilor.

Pe locul şase, cu aproape 6 milioane de unităţi vândute, se află brandul Aspenter, fabricat de către Terapia Cluj, folosit în afecţiunile cardiovasculare, cea mai frecventă boală de care suferă românii.

Pandemia de COVID-19 a crescut vânzările din farmacii în luna martie, când virusul a început să se răspândească şi în România. Ulterior însă, începând din aprilie, până în luna mai când au fost ridicate restricţiile de călătorie, vânzările de medicamente au intrat pe o pantă descendentă.

Motivele, potrivit specialiştilor, au ţinut de restricţiile de deplasare, dar şi de un acces mai greu la serviciile medicale din spitale sau chiar şi din medicina de familie. Ulterior, odată cu 15 mai, vânzările şi-au revenit, însă la un flux mai scăzut, suprapunându-se cu sezonul de vară, mai slab în mod normal pentru vânzările din retailul farma.

Pentru medicamentele fără reţetă, piaţa este puternic influenţată de publicitatea, atât în media, cât şi în farmacii, prin poziţionarea la raft de exemplu. În cazul produselor eliberate cu prescriptţie medicală, acestea au preţul stabilit de autorităţi, iar companiile farma nu pot face reclamă. În topul celor mai vândute medicamente, cinci branduri sunt OTC-uri, iar cinci sunt medicamente cu prescripţie.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
medicamente,
vanzare,
top,
criza,
pandemie

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.