Care este noua metodă prin care angajaţii concediaţi se răzbună pe foştii angajatori. A devenit o problemă frecventă pentru toţi angajatorii

Postat la 07 februarie 2024 108065 afişări

Care este noua metodă prin care angajaţii concediaţi se răzbună pe foştii angajatori. A devenit o problemă frecventă pentru toţi angajatorii

Videoclipurile cu concedieri dezastruoase care se acumulează pe TikTok determină companiile să caute ajutor pentru a da veştile proaste.

Tot mai multe persoane împărtăşesc detalii intime şi înregistrări din conversaţiile de la locul de muncă care se desfăşurau în spatele uşilor închise. TikTok-urile despre concedieri sunt acum disecate în mod obişnuit în public - de la memo-urile tip mea culpa ale directorilor executivi la anunţurile ciudate şi la intonaţia folosită de managerii de resurse umane, scrie Bloomberg.

Teama de reacţiile din social media i-a determinat pe directorii de companii, în special pe cei de la firmele mai mici de tehnologie, care nu au operaţiuni mari de resurse umane, să caute sfaturi despre cum să concedieze oameni fără ca acest lucru să le „explodeze în faţă”.

 Onwards HR, un startup specializat în logistica concedierilor, spune că baza sa de clienţi a crescut cu 300% anul trecut.

„Ei întreabă: Ne puteţi spune cum să procedăm astfel încât să nu ni se întâmple asta? Pe social media, toată lumea ne priveşte”, a declarat Sarah Rodehorst, cofondator şi director executiv al Onwards HR.

În timp ce datele generale privind piaţa forţei de muncă rămân solide, reduceri mari de locuri de personal apar totuşi într-o serie de industrii la începutul anului, mai ales în domeniul tehnologiei, unde câţiva dintre cei mai mari angajatori din America elimină sute sau mii de posturi.

De asemenea, United Parcel Service Inc. a anunţat săptămâna trecută că va reduce 12.000 de posturi de conducere, iar Citigroup Inc. a declarat că intenţionează să elimine 20.000 de posturi până în 2026.

Onwards HR oferă companiilor o platformă centralizată pentru a standardiza procesul de concediere, pentru a automatiza plăţile compensatorii şi pentru a permite o colaborare mai uşoară între echipele de resurse umane, juridice şi financiare.

Dar clienţii vor mai mult decât tehnologie, a spus Rodehorst. Ei doresc îndrumare pas cu pas despre cum să aibă conversaţii dificile cu persoanele care sunt concediate. Rodehorst le spune clienţilor săi că ar trebui să permită fiecărui angajat disponibilizat să se întâlnească cu managerul său pentru a pune întrebări. Planificarea meticuloasă este un alt aspect nenegociabil.

Rodehorst a cules aceste bune practici din experienţă, dar se gândeşte să ofere mai multe programe formale de formare şi certificare, deoarece există o cerere atât de mare.

O concediere prost gestionată poate afecta reputaţia unei companii şi recrutarea acesteia. Luna trecută, o angajată a firmei de tehnologie Cloudflare a distribuit pe TikTok o înregistrare a concedierii sale, declanşând un torent de critici. Directorul general a declarat că Cloudflare a făcut o greşeală prin faptul că „nu a fost mai amabilă şi mai umană”, într-o postare pe plaforma X.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.