Care este reţeta ca un brand românesc să ajungă un nume la nivel mondial
„România are branduri care pot deveni mondiale. Dacă nu era influenţa politicului, antreprenoriatul local era mult mai departe.“
Într-o perioadă în care consumatorii locali caută la raft produse „made in Romania“, branduri precum Zuzu, Dero, Rom sau Arctic sunt lideri de piaţă pe segmentul lor.
Totuşi, România, o economie care a descoperit capitalismul abia acum 25 de ani, are doar câteva branduri internaţionale, cu acoperire mondială, un exemplu fiind Bitdefender, activ pe piaţa de securitate IT. Acum însă, antreprenorii fac paşi timizi către alte pieţe străine şi încep să treacă de la o gândire locală la una globală.
„Produsele noastre sunt prezente pe pieţele externe de circa 50 de ani, iar de circa un an şi jumătate am început să ne extindem şi cu magazine monobrand pe pieţe precum Grecia sau Franţa. Avem produse adaptate pentru fiecare piaţă“, spune Mircea Turdean, directorul general al producătorului de cosmetice Farmec Cluj-Napoca, o companie cu o istorie de circa 120 de ani. Executivul a fost prezent la conferinţa ZF Branduri româneşti, unde executivi şi antreprenori locali au discutat despre ce înseamnă un brand local, care sunt şansele de creştere şi modalităţile prin care piaţa locală poate da o marcă globală. Conferinţa ZF Branduri româneşti a fost realizată în parteneriat cu Altex, Farmec Cluj, Muşat şi Asociaţii, Albalact, Regatta Estate, ecoPack, Cris-Tim, Domeniile Sâmbureşti şi Aqua Carpatica.
Aceste companii sunt la rândul lor afaceri care au pus pe piaţă, în istoria recentă sau în urmă cu zeci sau chiar peste 100 de ani, branduri care au ajuns în casele a milioane de consumatori.
Citiţi continuarea pe www.zf.ro
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro