Cât câştigă de pe urma reţelelor de socializare „cea mai frumoasă atletă din lume”

Postat la 28 octombrie 2023 21 afişări

Cât câştigă de pe urma reţelelor de socializare „cea mai frumoasă atletă din lume”

Atleta germană Alica Schmidt primeşte doar 700 de euro pe lună ca sportivă în lotul naţional.

Sprintera a mărturisit cât de importante sunt reţelele sociale pentru ea ca sursă suplimentară de venit. Pe Instagram, Alica are 4,7 milioane de urmăritori, iar pe TikTok - încă 2 milioane.

Alica Schmidt este o atletă germană cu o mare priză pe reţelele de socializare. Membră a echipei de ştafetă 4x400 a Germaniei, a ajuns pe locul şapte în finala la ultimele Campionate Mondiale de Atletism de la Budapesta împreună cu coechipierel ei, dar după acea ultimă aventură internaţională a declarat că „rolul” de sportivă – deşi este un motiv de mândrie - o face să câştige 700 de euro, cifră care îi permite cu greu să acopere toate cheltuielile pentru concursuri.

Pe scurt, Schmidt (în timpul unei transmisiuni live pe TikTok) a făcut cunoscut că doar prin sport „nu este uşor să-ţi câştigi existenţa. Acesta este cazul majorităţii sportivilor germani. Dacă suntem convocaţi la echipa naţională primim 700 de euro de la Sporthilfe (cea mai importantă iniţiativă privată de finanţare a sportului din Germania, după cum se precizează pe site-ul fundaţiei)."

Schmidt, numită recent „cea mai frumoasă atletă din lume”, trăieşte din sponsori şi din reţelele de socializare, mai degrabă decât din sport. Pe Instagram are 4,7 milioane de urmăritori, pe TikTok încă 2 şi datorită acestor numere reuşeşte să aibă o altă sursă de venit şi, prin urmare, să acopere şi cheltuielile pentru unele competiţii. Presa engleză şi cea germană au cuantificat câştigurile sociale ale sportivei care ar trebui să fie în jur de 570.000 de euro pe an, în timp ce pentru fiecare postare sponsorizată ar putea câştiga până la 5.000 de euro.

Studiază managementul media şi comunicării

„Sunt recunoscătoare că fac bani din reţelele de socializare şi că pot salva un alt loc de muncă. Cheltuielile de călătorie şi hotelul nu sunt întotdeauna acoperite”, a mai precizat el. La 24 de ani, însă, Schmidt nu se dedică exclusiv sportului, ci şi îngrijirii imaginii ei pe reţelele de socializare (este şi model şi imagine a unor branduri de îmbrăcăminte cunoscute).

Sprintera a început să studieze managementul media şi al comunicării, pentru a intra cu mai multe cunoştinţe într-o lume, cea a social media, în care are deja rol de vedetă.

Un fel de Alisha Lehmann, o fotbalistă elveţiană urmărită de aproape 16 milioane de utilizatori pe Instagram şi care a devenit cea mai influentă şi urmărită din lume pe reţelele de socializare. Baza ei de fani a crescut cu peste 75% în ultimul an, iar Cupa Mondială feminină de vara trecută din Australia şi Noua Zeelandă a oferit o vizibilitate suplimentară jucătoarei (în ciuda rezultatelor mai puţin bune ale echipei naţionale a Elveţiei).

Şi ea, la fel ca Schmidt, a reuşit să-şi transforme reţelele de socializare în surse profitabile de venit: cea mai recentă estimare cuantifică „valoarea” uneia dintre postările ei sponsorizate la peste 300 de mii de dolari.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
atletism,
castigare,
retele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.