Cele 270 de magazine Pepco din România sunt evaluate la 274 mil. euro. Discounterul Pepco este liderul pieţei de modă după cifra de afaceri de peste 1 mld. lei din 2018

Autor: Cristina Roşca Postat la 28 ianuarie 2020 242 afişări

Pepco Retail, compania care operează reţeaua de discount de modă şi decoraţiuni cu acelaşi nume, a intrat în premieră în topul celor mai valoroase 100 de companii din România din 2019, fiind evaluată la 274 mil. euro.

Cele 270 de magazine Pepco din România sunt evaluate la 274 mil. euro. Discounterul Pepco este liderul pieţei de modă după cifra de afaceri de peste 1 mld. lei din 2018

Pepco Retail, compania care operează reţeaua de discount de modă şi decoraţiuni cu acelaşi nume, a intrat în premieră în topul celor mai valoroase 100 de companii din România din 2019, fiind evaluată la 274 mil. euro.

Singurul alt brand de modă prezent în top este Zara, parte a grupului spaniol Inditex, arată cea mai recentă ediţie a anuarului Top 100 cele mai valoroase companii din România. Acesta este cel mai longeviv produs al Ziarului Financiar, ajuns la cea de-a 14-a ediţie. Topul este realizat încă din 2006, de la prima ediţie, alături de BT Capital Partners. În ultimii trei ani în proiect s-a alăturat şi compania de evaluare şi consultanţă Veridio.

Discounterul de modă Pepco a intrat pe piaţa locală acum circa cinci ani şi a ajuns la aproape 270 de magazine răspândite în toată ţara. În acest context, Pepco a obţinut o cifră de afaceri de 1 mld. lei (220 mil. euro) în 2018 (ultimul an pentru care există date publice), devenind astfel primul brand de modă din România care obţine acest nivel al businessului, depăşind Zara sau H&M. La nivel de grup lider este în continuare gigantul spaniol Inditex (care are opt branduri printre care şi Zara), însă la nivel de brand discounterul polonez este numărul unu ca cifră de afaceri.

Grupul are peste 1.700 de magazine în 11 ţări, iar cifra de afaceri estimată pentru 2019 este de 2 mld. euro. România este a doua cea mai importantă piaţă pentru grup după Polonia.

Piaţa locală are o populaţie mare, consumatorii sunt dispuşi să cheltuie, există oportunităţi de dezvoltare, venitul e încă mic (consumatorul-ţintă al Pepco are venituri mici şi sub medie), iar competiţia e încă redusă.

În acest context, ţinta Pepco pentru România este de 500 de magazine şi o cifră de afaceri de 1 mld. euro în următorii cinci ani. Prin comparaţie, discounterul a deschis primul magazin din Polonia în 2004, iar acum are circa 1.000 de unităţi. Această piaţă contribuie cu 50% la businessul total. În fiecare an retailerul deschide în medie 300 de magazine, dintre care 50 doar în România. Doar în Polonia Pepco are un ritm de expansiune mai rapid, dar în anii ce vor urma focusul va fi România.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Pepco,
romania,
magazine,
polonia,
evaluare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.