Cele mai puternice businessuri antreprenoriale din comerţul alimentar. Reţelele de magazine româneşti care încearcă să reziste în lupta cu marile reţele străine
Retailerul Annabella, controlat de familia Mutu, este cel mai puternic business antreprenorial din comerţul alimentar, cu afaceri de 255 mil. lei pe an. Prin comparaţie, liderul pieţei, gigantul Kaufland, are un business de 40 de ori mai mare.
Între cele mai mari 20 de afaceri din comerţul alimentar local îşi fac loc nouă afaceri care au în spate antreprenori locali, businessuri de peste 100 de milioane de lei fiecare anul trecut. La vârf, clasamentul este dominat clar de afacerile giganţilor străini în frunte cu Kaufland, Carrefour şi Auchan, businessuri de miliarde de lei.
Lanţul de magazine Annabella, controlat de familia Mutu, este cel mai puternic business antreprenorial din comerţul alimentar, cu afaceri de 255 mil. lei anul trecut şi peste 800 de salariaţi. Reţeaua de circa 70 de magazine este de altfel singurul retailer cu acţionariat local a cărui cifră de afaceri sare de pragul de 200 mil. lei într-un clasament dominat clar la vârf de lanţurile străine. Pe poziţiile următoare se află Zanfir din Vrancea şi Elan Trio din Harghita.
Spre deosebire de reţelele străine care încearcă să acopere în mod echilibrat toată ţara, unii dintre marii antreprenori români din domeniu au ales să se dezvolte regional, de regulă în apropiere de oraşul mamă. Acesta este cazul celor trei reţele de mai sus.
Mai mult, cele mai multe afaceri antreprenoriale din clasament fac parte din grupuri integrate, oamenii de afaceri din spatele acestor businessuri având şi producţie - de regulă de carne sau lactate.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro