CFR Marfă, companie de stat cu datorii de 1,3 mld.lei, va intra într-un proces de restructurare care include vânzarea de active, reorganizarea regionalelor şi investiţii în vagoane proprii
CFR Marfă, companie de stat cu datorii de 1,3 miliarde lei, va implementa în perioada următoare, sub supravegherea CITR, un plan de restructurare care prevede eficientizarea operaţională, astfel încât compania să genereze profit operaţional din cel de-al doilea an al derulării procedurii de concordat preventiv, şi vânzarea activelor neproductive.
CFR Marfă, companie de stat cu datorii de 1,3 miliarde lei, va implementa în perioada următoare, sub supravegherea CITR, un plan de restructurare care prevede eficientizarea operaţională, astfel încât compania să genereze profit operaţional din cel de-al doilea an al derulării procedurii de concordat preventiv, şi vânzarea activelor neproductive.
CITR, parte a Impetum Group, a depus vineri, 21 februarie, la Tribunalul Bucureşti, planul de concordat al CFR Marfă, procedură de restructurare care permite continuarea activităţii companiei şi rambursarea datoriilor.
Planul include creşterea, din 2020, a volumului de mărfuri transportate, structurarea parcului de material rulant conform nevoilor clienţilor, reducerea cheltuielilor de exploatare, reducerea cheltuielilor cu închirierea de vagoane prin investiţii în parcul propriu, înfiinţarea unui departament de restructurare cu obiective clare, reorganizarea regionalelor CFR Marfă şi a structurii centrale.
„Atât noi, echipa CITR, cât şi specialiştii CFR Marfă, am înţeles încă de la intrarea în proiect că este nevoie de o colaborare rapidă între echipe, motiv pentru care am reuşit să depunem planul de concordat înainte de termenul limită de 30 de zile de la deschiderea procedurii prevăzut de lege. Ne-am asumat să contribuim la restructurarea acestei companii cu impact major în economie şi de aceea am implicat în acest proiect o echipă multidisciplinară solidă, cu cei mai buni experţi în restructurare din cadrul CITR”, a declarat Aurel Podariu, Senior Partner CITR.
La data depunerii planului, activul companiei are un cuantum de 5,1 miliarde de lei, din care imobilizările corporale ating 4,7 miliarde de lei.
Datoriile evidenţiate în contabilitatea CFR Marfă S.A. sunt în valoare de 1,3 miliarde de lei.
În etapa următoare, CFR Marfă şi CITR vor identifica activele care nu sunt folosite în activitatea companiei, în vederea valorificării sau dării în plată, cu obiectivul de a degreva compania de costuri suplimentare (servicii de pază, întreţinere, reparaţii, taxe şi impozite locale).
Potrivit CITR, accesarea concordatului preventiv a avut în vedere şi contextul iminentei decizii a Comisiei Europene cu privire la recuperarea ajutorului de stat acordat CFR Marfă de către statul român. ”În ceea ce priveşte recuperarea ajutorului de către stat, considerăm că există soluţii conforme cu legislaţia internă şi europeană pentru aplicarea procedurii de concordat şi tratarea, inclusiv a sumei respective, în cadrul acestei proceduri. Concordatul este o soluţie de prevenţie cu rolul de a asigura redresarea rapidă, desfăşurată sub supravegherea judecătorului sindic. Procesul de restructurare permite continuarea activităţii companiei şi rambursarea datoriilor conform prevederilor legale, interne şi comunitare”.
Următorii paşi în procedură sunt negocierile cu creditorii şi votarea planului de către creditorii care deţin cel puţin 75% din creanţe, precum şi omologarea acestuia de către judecătorul sindic, în termen de 48 de ore de la depunerea cererii de omologare. Termenul de implementare a măsurilor adoptate în plan este de 24 de luni, cu posibilitatea prelungirii.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro