CFR Marfă - Continuă să circule pe pierderi
Transportatorul feroviar de stat CFR Marfă a continuat să opereze pe pierderi şi anul trecut, când a raportat afaceri de 698 mil. lei şi pierderi de 153 milioane de lei, potrivit mfinante.ro
Transportatorul feroviar de stat CFR Marfă a continuat să opereze pe pierderi şi anul trecut, când a raportat afaceri de 698 mil. lei şi pierderi de 153 milioane de lei, potrivit mfinante.ro. În ultimii zece ani compania a raportat doar pierderi, deşi transportatorii privaţi cu care concurează reuşesc să facă profit.
CFR Marfă avea 3.246 de angajaţi anul trecut, faţă de 3.904 angajaţi anul anterior.
Eficienţa transportului feroviar de marfă din România este mult sub cea a ţărilor din regiune, trenurile de marfă circulă cu o viteză medie de 15-17 kilometri pe oră, potrivit ultimelor date.
Liderul pieţei, Grup Feroviar Român, cea mai importantă companie a grupului Grampet, a reuşit anul trecut să aibă o cifră de afaceri care a depăşit pragul de 1 miliard de lei faţă de 771 milioane de lei anul anterior, arată datele publice de la mfinante.ro. Compania şi-a crescut profitul la 44 milioane de lei anul trecut şi a ajuns la aproape 2.400 de angajaţi. GFR a reuşit în fiecare an să aibă profit, faţă de compania de transport feroviar de stat.
Cota de piaţă a companiei CFR Marfă s-a redus la mai puţin de 50% din piaţa de transport feroviar de marfă, potrivit ultimelor date. Între timp, competitorii privaţi câştigă bani în continuare din transportul de marfă şi câştigă tot mai mult din piaţa de transport feroviar de marfă. Cei mai mari jucători privaţi de pe piaţa de transport mărfuri pe calea ferată şi-au crescut afacerile în ultimii ani în ciuda provocărilor.
Pentru a readuce pe linia de plutire compania CFR Marfă, statul a încercat în 2013 să vândă transportatorul de marfă, însă rezultatul a fost un eşec, dat fiind că firma câştigătoare a licitaţiei, GFR, parte a grupului Grampet, nu a realizat plata, în contextul în care unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbul de acţiuni, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.
În ultimii ani, pe la conducerea companiei de stat CFR Marfă s-au perindat mai mulţi manageri privaţi, însă niciunul nu a venit cu o strategie clară de redresare şi nu a reuşit să eficientizeze operaţiunile astfel încât CFR Marfă să revină pe profit.
Restructurarea CFR Marfă a început în 1998, odată cu reorganizarea şi „spargerea“ CFR în mai multe entităţi, printre care CFR Marfă, CFR Călători şi alte firme.
Transporturile sunt singurul sector din economie, în afară de cel de IT, care are o balanţă pe excedent. Balanţa din transporturi a înregistrat un plus de 5,3 miliarde de euro anul trecut, faţă de un excedent de 4,2 miliarde de euro anul anterior, potrivit datelor de la BNR. Mai mult, acest sector reprezintă cel mai mare contributor la balanţa pozitivă a serviciilor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro