Cine sunt antreprenori români care îşi pun banii împreună pentru a salva companiile româneşti aflate în continuare în dificultate
Platforma de investiţii Roca a primit o nouă infuzie de capital, ajungând la 13,5 milioane de euro
ROCA, prima platformă de investiţii şi management dedicată companiilor româneşti aflate în dificultate, a atras în rândul acţionarilor săi 7 noi investitori, la doar jumătate de an după lansare.
Lansată la începutul acestui an, ROCA are misiunea de a contribui la însănătoşirea mediului de afaceri din România, oferind o soluţie complexă pentru redresarea afacerilor locale: platforma atrage resurse de la investitori şi le plasează eficient în companii care se confruntă cu dificultăţi financiare, de creştere sau de succesiune a fondatorului în business, cu scopul de a le asigura o structură stabilă şi o dezvoltare sănătoasă.
Evoluţia ROCA a întrecut aşteptările, platforma atingând într-un timp foarte scurt un capital social de €13,5M, ceea ce înseamnă triplarea capitalului iniţial. Prin finalizarea acestui proces de majorare de capital, Roca îşi va concentra eforturile în perioada următoare către restructurarea a 10-15 companii cu potenţial de redresare şi creştere.
„Deşi o mare parte din companiile româneşti se confruntă cu dificultăţi, cultura noastră tradiţională de business este neînţelegătoare cu acestea. Pentru a deveni business-uri sănătoase şi sustenabile, brandurile româneşti au nevoie de finanţare, management şi susţinere comercială.
Platforma ROCA are rolul de a crea o comunitate de investitori, antreprenori fondatori şi manageri cu experienţă, care-şi unesc efortul în iniţiativa de însănătoşire a mediului de business românesc.
Pentru o companie, intrarea în portofoliul Platformei Roca, înseamnă management specializat, acces la finanţare, dar şi apartenenţa la această comunitate de business, cu parteneri de încredere, investitori şi experţi, care îşi aduc aportul experienţei lor, făcând posibile prin efortul colectiv, dezvoltarea brandurilor româneşti”, declară Rudolf Vizental, CEO ROCA.
Printre investitorii recent intraţi în platformă ca si acţionari se numără Banca Transilvania, prin divizia sa de Asset Management.
Încrezător atât în menirea proiectului, cât şi în necesitatea unei structuri de însănătoşire în mediul antreprenorial românesc, Dan Şucu a decis să îşi dubleze participaţia iniţială. Acesta alături de divizia de investiţii a CITR Group, CIT Resources şi Familia Pavăl prin PIF Industrial sunt primii investitori ai Platformei ROCA. Andrei Cionca, preşedintele CITR Group investeşte la aceasta majorare şi în nume personal şi aduce astfel un vot de încredere acestui proiect.
Alţi cinci investitori cu experienţă în businessuri de succes intră în rândul investitorilor ROCA odată cu această majorare de capital:
• Theodora Popa- vice-preşedinta grupului Transavia şi a Theodora Golf Club;
• Adolf Bâclea fondatorul companiei Cosena – specializată în transport maritim şi activităţi portuare;
• Vetimex Capital S.R.L., companie deţinută de familia Korponay, fondatorii distribuitorului de produse veterinare Maravet SA, care s-au asociat în urma cu doi ani cu gigantul farmaceutic Henry Schein US;
• Cristian Ludovic Pop, fondatorul lantului de magazine pet shop Animax, care a făcut exit în 2018 către un fond britanic;
• Next Capital Solutions S.R.L., o companie de servicii financiare destinate IMM-urilor, membra a grupului EOS.
Prin asocierea acestor nume de rezonanţă şi bună reputaţie în economia locală ROCA demonstrează că, dincolo de a fi un proiect ambiţios, este o adevărată emulaţie cu o menire pe măsura acţionarilor săi.
Prin aceasta majorare ROCA intra într-o nouă etapă de dezvoltare, având la bord un grup de investitori reprezentativi pentru economia românească şi o echipă de management specializată în situaţii de dificultate economică. Focusul ROCA va fi identificarea viitoarelor companii care să intre în portofoliul Platformei. În acest proces, mai important decât domeniul de activitate al companiilor este modul în care acestea s-au adaptat la noile condiţii de piaţă, în care conectivitatea şi accesul direct la clienţi sunt criterii care determină supravieţuirea şi creşterea unui brand.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro