Claudia Tamaşi, Codecool România:„Pentru a deveni şi mai interesantă pentru investitori, România trebuie să poată oferi profesionişti în domeniul IT&C cu aceeaşi rapiditate cu care piaţa dictează cererea”
Codecool şi Software Development Academy (SDA), două companii din Europa Centrală active în domeniul EduTech, au anunţat recent o fuziune menită să creeze unul dintre cele mai puternice centre de formare în Tech şi de integrare de talente în piaţa europeană de IT&C. Odată cu fuziunea, cele două companii vor fi prezente în opt ţări (Polonia, Ungaria, România, Austria, Slovacia, Republica Cehă, Estonia şi Albania) şi vor instrui anual 15.000-20.000 de persoane fizice şi echipe din 400 de companii globale şi locale din Europa Centrală. Printre acestea se numără şi parteneri cheie precum Accenture, Microsoft, Motorola, Morgan Stanley, Ericsson şi Vodafone.
Cu peste 300 de angajaţi, 17 cursuri de formare şi reconversie digitală şi o reţea de 1.600 de mentori, Codecool şi Software Development Academy (SDA) oferă, în sinergie, cursuri de formare, perfecţionare şi reconversie persoanelor fizice, companiilor şi guvernelor. De altfel, în sectorul public au fost implementate deja două programe de reconversie profesională de succes de care au beneficiat 10.000 de specialişti în Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor (TIC) în Albania şi 600 de ingineri în Ungaria. În plus, compania rezultată în urma fuziunii construieşte Academii Digitale destinate partenerilor de business din industria IT&C. Împreună se ocupă atât de selectarea potenţialilor candidaţi cât şi de dezvoltarea şi adaptarea curriculei la nevoile tehnice specifice din cadrul companiilor. Astfel de Academii funcţionează deja, cu succes, în cadrul unor business-uri partenere internaţionale precum: Vodafone, Generali, Siemens, Motorola, Citibank şi BCR.
Dobândirea competenţelor digitale este cu atât mai relevantă cu cât Uniunea Europeană se confruntă cu un deficit de aproximativ 1,8 milioane de experţi în sectorul IT&C, generat şi de subcalificarea angajaţilor din domeniu, subliniază reprezentanţii businessului.
În plus, un obiectiv important al programului Digital Decade al Comisiei Europene este angajarea a 20 de milioane de specialişti IT&C, bărbaţi şi femei, până în 2030. Pentru a-l atinge, 161 de miliarde de de euro vor fi alocate inovaţiei şi digitalizării pieţelor UE, conform mecanismului european de redresare şi rezilienţă. În România, urmează a fi cheltuite aproximativ şase miliarde de EUR pentru transformarea digitală, care reprezintă 21% din bugetul de 29,2 miliarde de euro aferent planului local de redresare şi rezilienţă susţinut de Comisia Europeană.
Acest deziderat european poate fi realizat doar cu jucători puternici în domeniul educaţiei şi reconversiei. Fuziunea Codecool şi SDA va deservi cea mai importantă resursă de talente digitale de pe continent - regiunea Europei Centrale. În această zonă, interesul populaţiei de a obţine locuri de muncă digitale relevante pentru viitor şi bine plătite este cel mai mare din UE, fapt ce se reflectă şi în dinamica business-urilor Codecool şi SDA, unde numărul cursanţilor creşte cu 50% pe an.
„Pentru a deveni şi mai interesantă pentru investitori, România trebuie să poată oferi profesionişti în domeniul IT&C cu aceeaşi rapiditate cu care piaţa dictează cererea. Fuziunea dintre Codecool & SDA este un răspuns la această nevoie, precum şi o şansă unică pentru regiune de a deveni un centru puternic de servicii IT&C relevant la scară globală. Prin programele consolidate ale celor două companii, vom continua să creăm şi să oferim cursuri cu plata amânată pentru oricine doreşte o carieră în IT&C”, spune Claudia Tamaşi, Country Manager Codecool România.
În perioada următoare, atât Codecool cât şi SDA îşi vor păstra identitatea de brand (marca). Prin fuziunea anunţată, cele două companii îşi vor folosi în comun resursele pentru a crea noi cursuri de calificare & recalificare adaptate la noile cerinţe din tehnologie şi vor contribui împreună la reducerea deficitului de specialişti IT din pieţele în care operează.
Pe lângă cele 8 ţări în care este prezentă, compania creată în urma fuzionării se va se extinde şi în alte regiuni, întărindu-şi poziţia de lider în segmentul său.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro