Concedieri în masă la una dintre cele mai mari multinaţionale prezente şi în România
Grupul de modă C&A, ce deţine aproape 1.400 de magazine în 18 ţări din Europa şi are aproximativ 23.000 de angajaţi, a anunţat un plan de restructurare al activităţii, ce va conduce şi la o serie de concedieri.
♦ Retailerul de modă, activ pe segmentul preţurilor mici, e unul dintre cei mai mari jucători din moda locală, cu afaceri de 364 mil. lei anul trecut, minus 30% în pandemie.
Grupul de modă C&A, ce deţine aproape 1.400 de magazine în 18 ţări din Europa şi are aproximativ 23.000 de angajaţi, a anunţat un plan de restructurare al activităţii, ce va conduce şi la o serie de concedieri.
„În situaţia actuală a pieţei, este absolut necesar să luăm în considerare poziţionarea, cu o abordare modernă în magazinele noastre şi o ofertă online mai puternică, adaptată la nevoile consumatorilor. Intenţionăm să ne adaptăm structura organizaţională pentru a o face mai dinamică, mai colaborativă, mai modernă. Asemenea modificări propuse nu sunt niciodată uşor de luat în calcul“, spune Giny Boer, director executiv al C&A.
Oficialii companiei nu au oferit detalii privind numărul de oameni ce-şi vor pierde locul de muncă, ţările unde se vor opera reduceri de personal sau ce se va întâmpla cu reţeaua de magazine.
„Modificările propuse vor afecta mai multe posturi din cadrul activităţii noastre din Europa“, explică laconic reprezentanţii C&A. Mai mult, ei nu au raspuns solicitării ZF privind impactul asupra businessului local.
Pe plan local, compania avea la finalul lui 2020 un număr mediu de 330 de salariaţi, similar celui din anul anterior. Retailerul de modă activ pe segmentul preţurilor mici e unul dintre cei mai mari jucători din moda locală, cu afaceri de 364 mil. lei anul trecut, minus 30% în pandemie.
Compania are circa 40 de magazine fizice în România şi o unitate online. Retailerul a intrat pe piaţa locală în 2009, primul an de criză financiară, şi s-a extins în marile oraşe ale ţării cu magazine generoase, de la 1.500 la 3.000 mp. Acestea sunt amplasate doar în centre comerciale şi malluri, nu în spaţii stradale. Brandul activează pe segmentul preţurilor mici, astfel că a prins pe piaţa locală unde preţul este unul dintre principalele argumente în procesul de achiziţie.
Totuşi, pandemia a venit să schimbe comportamentul de consum din România şi din lume când vine vorba de modă. Mai mult ca niciodată, online-ul a devenit un canal important de vânzare într-o perioadă în care lumea a stat în casă, iar libertatea de mişcare a fost limitată. Totodată, magazinele fizice de modă au fost închise temporar în 2020, iar apoi, inclusiv în acest an, au suferit din cauza traficului în scădere în malluri şi centre comerciale. În acest context, grupul C&A anunţă investiţii semnificative în soluţii digitale şi o restructurare a activităţii.
„Au fost propuse planuri destinate consolidării şi centralizării businessului, punând bazele creşterii viitoare într-un mediu economic care trece printr-o schimbare radicală pentru retailerii de modă. Pandemia de COVID-19 a afectat în mod semnificativ toţi comercianţii cu amănuntul, inclusiv C&A, şi ne-a demonstrat cât de esenţială este abordarea combinată, digitală şi offline.“
Anunţul C&A, un nume mare în moda europeană, ar putea fi privit ca un semnal de alarmă pentru o industrie care doar în România are vânzări de peste 5 mld. euro anual şi care angajează câteva zeci de mii de oameni.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro