Controale ANPC în chioşcurile din şcoli şi licee: Peste 405 kg de produse nesănătoase, confiscate
Peste 405 kilograme de produse nesănătoase, respectiv prăjituri, bomboane, acadele sau chipsuri, dar şi 627 litri de sucuri şi băuturi răcoritoare au fost confiscate de inspectorii ANPC, în urma mai multor controale făcute la chioşcurile şi cantinele şcolilor şi liceelor din Bucureşti.
Având în vedere Parteneriatul încheiat în data de 11 februarie 2020 între Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar din Bucureşti şi Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB), care are ca principal obiectiv verificarea modului de aplicare a legislaţiei în vigoare privind alimentaţia sănătoasă în unităţile de învăţământ preuniversitar, comisarii din cadrul CRPC Bucureşti-Ilfov au controlat 32 societăţi comerciale, anunţă ANPC într-un comunicat.
Verificările ai vizat modul în care se respectă prevederile legale la comercializarea produselor alimentare în chioşcurile şi cantinele din incinta şcolilor şi liceelor din Bucureşti.
Ca urmare a deficientelor constatate s-au aplicat 20 de amenzi contravenţionale în valoare totală de 170.000 lei şi trei avertismente, conform comunicatului ANPC.
„Totodată, s-a dispus oprirea definitivă de la comercializare a cantităţii de 405 kilograme de produse alimentare nerecomandate preşcolarilor şi şcolarilor (prăjituri, bomboane, ciocolată, acadele, chipsuri, biscuiţi săraţi, snacksuri, napolitane) în valoare de 5.587,5 lei şi cantitatea de 627 litri sucuri şi băuturi răcoritoare cu conţinut de zahăr ridicat, în valoare de 5.016 lei”, menţionează sursa citată.
În acest context, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, a declarat că „verificările au pornit de la premisa importanţei educării micilor consumatori cu privire la un stil de viaţă sănătos. Ne dorim ca viitoarele generaţii de consumatori de servicii şi produse să-şi formeze de timpuriu un comportament alimentar sănătos, si totodată, să fie pe deplin informaţi cu privire la caracteristicile produselor pe care le consumă.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro