Covrigul românesc cucereşte Europa: Brandul LUCA merge la Varşovia cu o simigerie în una dintre cele mai aglomerate zone din oraş

Autor: Mădălina Dediu Panaete Postat la 20 mai 2024 94 afişări

Covrigul românesc cucereşte Europa: Brandul LUCA merge la Varşovia cu o simigerie în una dintre cele mai aglomerate zone din oraş

♦ În condiţiile în care zilnic la fiecare simigerie LUCA românii stau la coadă pentru un covrig, un covridog sau o felie de pizza, compania vrea acum să cucerească altă zonă  din estul Europei şi deschide prima locaţie din afara României, în Polonia.

Lanţul de simigerii LUCA, care are, conform ultimelor date, un număr de peste 140 de locaţii în România, deschide mâine o nouă locaţie, de data aceasta nu pe plan local, ci în centrul Varşoviei, capitala Poloniei.

Acesta este primul lanţ românesc de simigerii care trece graniţa, pariu pe export făcând până acum brandul românesc de cafenele 5 to go, dar şi lanţul de restaurante Salad Box.

Informaţia referitoare la deschiderea din Polonia a fost confirmată pentru ZF de  către reprezentanţii LUCA. Datele privind această inagurare, care va avea loc mâine, au apărut prima dată în publicaţia poloneză The Warsaw Voice, care notează că până la final de an brandul românesc are în plan deschiderea mai multor locaţii.

„Luca, care funcţionează din 2010, are aproape 150 de brutării în România. În aceste locaţii se pot cumpăra pe loc produse proaspete, coapte, inclusiv covrigei cu topping, covrigi, ştrudele, pizza sau sandvişuri şi se poatesavura o ceaşcă de cafea. Este pentru prima dată când compania a decis să-şi încerce mâna în afara ţării sale de origine. Îşi va începe expansiunea internaţională cu Polonia”, notează The Warsaw Voice.

„Piaţa poloneză este matură şi asemănătoare cu cea din România din punct de vedere al obiceiurilor de consum. Clienţii polonezi au potenţialul de a aprecia misiunea Luca”, a declarat Piotr Wilczynski, directorul financiar al lanţului pentru publicaţia poloneză.

LUCA este cel mai extins jucător de pe piaţa de covrigării din România, în acest domeniu activând şi alţi jucători precum Simigeria Petru, Simigeria Matei, dar şi multe afaceri mai mici, care operează una-două patiserii, mai ales în oraşele mici şi medii. Piaţa este puternic fragmentată, dar nu există niciun studiu privind evoluţia sau dimensiunea ei, dat fiind că nu există niciun CAEN specific. Spre exemplu, Tinervis Group are codul CAEN 1072 - Fabricarea biscuiţilor şi pişcoturilor, fabricarea prăjiturilor şi a produselor conservate de patiserie.

Tinervis Group, compania care operează lanţul de simigerii LUCA, a avut în 2022 o cifră de afaceri de 368 de milioane de lei, în creştere cu 75% faţă de anul precedent. Profitul net a ajuns la 41 de milioane de lei, plus 34%.

Potrivit datelor oficiale din 2023, antreprenorul George Adragăi a devenit singurul acţionar al covrigăriilor Luca, după ce Cosmin Postole s-a retas din business. Cei doi au fondat împreună afacerea în 2010 şi au deţinut părţi egale din Tinervis Group, compania care operează lanţul de simigerii. Ambii cofondatori au fost extrem de discreţi de-a lungul timpului, evitând să facă declaraţii publice cu privire la businessul lor. În 2024, acţionarul LUCA îşi propune să consolideze reţeaua, să diversifice meniul prin produse noi şi să ducă în toate unităţile cafeaua ZMEU, conform celor mai recente date.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Luca,
covrig,
Varsovia

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.