Crin Antonescu, cele mai mari cheltuieli pe Facebook şi Instagram în prima parte a campaniei
EFOR a analizat cheltuielile realizate de partidele politice şi candidaţii independenţi prin social media. Pe Facebook şi Instagram, Crin Antonescu a cheltuit cel mai mult. El este urmat de Victor Ponta, Nicuşor Dan şi George Simion.
EFOR a analizat cheltuielile realizate de partidele politice, persoanele afiliate acestora şi candidaţii independenţi prin serviciile Meta (Facebook, Instagram) şi Google (Google, Youtube), pe baza datelor furnizate de platforma parteneră Who Targets Me.
„Datele acoperă perioada 5-17 aprilie. Analiza nu include date la zi întrucât acestea nu sunt publicate sub această formă de platforme, existând o diferenţă de câteva zile. În cazul politicienilor care candidează independent sau susţinuţi de o coaliţie am decis să reprezentăm datele separat pentru coerenţă. De exemplu, Crin Antonescu e susţinut de trei partide şi şi-a anunţat demisia din PNL la începutul lunii martie. Oricum, disclaimerul pentru paginile Facebook este legat de alianţă, şi nu de un partid anume – deci nu avem de unde şti cine exact a plătit. De asemenea, Victor Ponta a fost exclus din PSD pe 12 martie, deci nu poate fi asociat direct cu un partid”, potrivit unui comunicat Expert Forum.
Potrivit sursei citate, pe Facebook şi Instagram, în primele două săptămâni de campanie, adică perioada 5-17 aprilie, au fost înregistrate cheltuieli de 3 milioane de lei. Paginile candidaţilor Victor Ponta, Nicuşor Dan şi Crin Antonescu au cheltuit trei sferturi din bani – adică 2,2 milioane de lei.
Prin paginile oficiale de candidat, cel mai mult a cheltuit Crin Antonescu – 857 de mii; în total, împreună cu cheltuielile declarate de partidele care îl susţin totalul ajunge la peste un milion de lei. Victor Ponta a cheltuit 760 de mii de lei, iar Nicuşor Dan 615 mii de lei. George Simion a cheltuit 46 de mii de lei, la care putem adăuga cheltuielile partidului sau ale altor pagini asimilate partidului de până la 120 mii de lei. În general, AUR a avut cheltuieli relativ mici, iar prin pagina oficială a partidului nu s-a plătit niciun fel de reclamă după începerea campaniei.
Pe Google şi Youtube, între 5 şi 17 aprilie s-au cheltuit 500 de lei, din care PSD a plătit 285 de mii, iar Nicuşor Dan 90 de mii lei. Partidele care îl susţin pe Crin Antonescu au plătit în total 343 de mii de lei.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro