CSR 2022. Cât de responsabile sunt companiile din România? Broscuţa - prima infrastructură de reciclare a produselor de îngrijire personală şi a locuinţei, la nivel naţional - Kaufland România

Postat la 08 ianuarie 2023 188 afişări

CSR 2022. Cât de responsabile sunt companiile din România? Broscuţa - prima infrastructură de reciclare a produselor de îngrijire personală şi a locuinţei, la nivel naţional - Kaufland România

Motivaţie:

Kaufland alocă anual peste 8 milioane de euro proiectelor de responsabilitate socială. Printre proiectele implementate în ultimii doi ani, se numără programele de finanţare pentru ONG-uri (StartONG, #ÎnStareDeBine), iniţiativele de ecologizare (Acţionăm pentru Ape, Turism fără deşeuri) infrastructurile de reciclare din magazine şi proiectele umanitare (Cantina Socială, Bucătăria Comunitară Carusel). Potrivit unui studiu realizat de companie împreună cu IZI Data, privind comportamentul de colectare selectivă autohton, 69% dintre respondenţi declară că reciclează cel puţin o dată pe săptămână, 57% apreciază companiile care se implică în programe de protejare a mediului, iar 48% menţionează centrele specializate de reciclare puse la dispoziţie de supermarketuri ca loc de depozitare a deşeurilor reciclabile. În acest context, Kaufland a introdus în premieră în toate magazinele un sistem complex şi nou de colectare a flacoanelor goale de produse de igienă sau de curăţenie (din plastic de tip PET, HDPE şi LDPE), pentru a fi revalorificate şi reintroduse în circuit. Şi, pentru a încuraja şi susţine un comportament ecologic în rândul consumatorilor, în 2022 compania a extins infrastructura de reciclare la nivel naţional. „Obiectivul nostru este să educăm şi împreună să susţinem un mediu sănătos, în care ne dorim să trăim atât noi, cât şi viitoarele generaţii.”

Descrierea proiectului:

Inaugurarea a fost marcată printr-o conferinţă de presă, cu participarea partenerilor – Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Asociaţia Act For Tomorrow şi Green PC Ambalaje. Proiectul a fost iniţial lansat în 2020, iar extinderea la nivel naţional a avut loc în luna mai, 2022. La fiecare trei recipiente aduse la instalaţia sub formă de broscuţă din magazin, clienţii vor primi câte un cupon de reducere de 50% pentru achiziţionarea produselor de îngrijire aflate în campania lunii respective. Proiectul reprezintă o premieră la nivelul pieţei de retail alimentar, astfel de ambalaje necesitând un proces special de reciclare. Recipientele sunt preluate periodic de o firmă specializată în colectare şi duse la fabrica din Făgăraş pentru reciclare, toate costurile fiind suportate de Kaufland România. Valoarea financiară a investiţiei în acest proiect este de peste 100.000 de euro. Reprezentanţii Kaufland consideră că implicarea companiilor din România în proiecte de responsabilitate socială este importantă deoarece „aşa devenim relevante în societate şi consolidăm economii”.

Rezultate:

În primele şase luni din 2022 s-au colectat peste 300.000 de recipiente ale produselor de îngrijire în punctele de colectare (Broscuţe) puse la dispoziţie de Kaufland. Facilitatea a devenit disponibilă în toate magazinele începând cu mai 2022.

ACEST PROIECT A APĂRUT ÎN ANUARUL DEDICAT CELOR MAI RESPONSABILE COMPANII DIN ROMÂNIA - EDIŢIA 2022. 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.