Cum a ajuns magazinul Unirea Shopping Center din kilometrul zero al modei kilometrul zero al fast-foodului?

Autor: Cristina Roşca Postat la 22 mai 2024 432 afişări

Cum a ajuns magazinul Unirea Shopping Center din kilometrul zero al modei kilometrul zero al fast-foodului?

Magazinul Unirea Shopping Center din centrul Capitalei era până acum câţiva ani cunoscut drept kilometrul zero al modei, centrul comercial la parterul căruia s-au înghesuit cei mai mari actori din fashionul mondial, în frunte cu Inditex, care îşi adusese multiple mărci, printre care şi Zara, cu H&M şi New Yorker.

România este cunoscută drept o piaţă unde 99% din shopping se face la mall, iar asta şi pentru că nu există o stradă cu trafic pietonal important, cu spaţii potrivite şi cu parcare, o stradă care să poată fi convertită în arteră comercială după modelul Champs Elysee din Paris sau Via della Spiga din Milano.

În acest context, în Bucureşti, marii retaileri au optat acum circa 10-15 ani pentru parterul centrului comercial Unirea Shopping Center, care oferea măcar o parte dintre avantajele menţionate anterior, în frunte cu traficul pietonal din zona deservită de metrou.

Spre exemplu, Inditex a inaugurat magazinul Zara de la Unirea în mai 2009, fiind prima unitate stradală sub acest brand în România. Magazinele de la parterul Unirea Shopping Center sunt considerate a fi stradale pentru că intrarea se face de pe bulevard, deşi retailerii sunt chiriaşii centrului comercial.

Investiţia în magazinul Zara de la „kilometrul zero“ al Capitalei a fost, conform datelor ZF anterioare, de 10 mil. euro, sumă ce cuprindea atât amenajarea, cât şi chiria şi stocul iniţial de marfă. Apoi, spaniolii au continuat să aducă branduri în acelaşi loc, la partenerul Unirea Shopping Center, aşezându-se şi cu Bershka, Stradivarius şi Pull&Bear. Lor li s-au alăturat H&M, New Yorker, dar şi retaileri de cosmetice precum Sephora sau Douglas.

Pandemia a venit însă să schimbe situaţia. Reducerea traficului pietonal din zonă, dar şi evoluţia centrului comercial, au făcut ca în 2021 să se închidă magazinele Bershka şi Pull&Bear. Un an mai târziu a urmat Zara. Apoi a venit rândul Stradivarius.

Acum, locul lor a fost luat de patiserii, covrigării şi restaurante de tip fast-food care au venit să alcătuiască o adevărată „salbă“ de ospitalitate într-o zonă cunoscută anterior drept kilometrul zero al modei. Din acest „kilometru“, astăzi au mai rămas doar H&M şi New Yorker.

Pe de altă parte, Noodle Pack, Cheese Pasta şi covrigăria Luca sunt doar cele mai recente nume care s-au adăugat listei de businessuri HoReCa ce cuprinde şi KFC, McDonald’s, Chopstix sau Patiseria Megapan.

„Povestea LUCA a pornit chiar din Piaţa Unirii, acum paisprezece ani (...), aşa că această deschidere, prima din 2024 (...), este ca o întoarcere acasă, într-o locaţie pe care o putem considera iconică – Piaţa Unirii nr. 1. Valoarea investiţiei se ridică la aproximativ 350.000 de euro“, spuneau recent oficialii companiei.

McDonald’s şi KFC, cele mai importante nume din piaţa locală de restaurante din România sunt însă veterani ai centrului comercial. Ba chiar, primul restaurant al americanilor de la McDoanld’s în România, deschis în urmă cu aproape trei decenii, a fost chiar acesta de la parterul Unirea Shopping City. El a fost un simbol al capitalismului la acel moment. Totuşi, nimeni nu credea că, aproximativ 30 de ani mai târziu, parterul centrului comercial va arăta ca un food court.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.