Cum a construit şi a pierdut o afacere de 21 de milioane de dolari această tânără de 38 de ani

Postat la 25 decembrie 2016 808 afişări

Cum a construit şi a pierdut o afacere de 21 de milioane de dolari această tânără de 38 de ani

Când Shalini Vadhera avea 19 ani tatăl ei i-a dăruit 2500 de dolari şi un bilet de avion către India şi i-a spus să-şi pornească propria afacere.

A stat acolo o perioadă, care avea să devină o inspiraţie pentru viitorul ei brand de produse de înfrumuseţare ce valorează 21 milioane de dolari, apoi s-a întors în SUA. A început să producă haine pentru golf şi surf  în San Diego, apoi s-a întreptat către bijuterii semipreţioase în timp ce a făcut un master în business. "Voiam să creeze o linie de produse de înfrumuseţare şi să o aduc în India. Chiar am realizat un business plan pentru asta în cursurile mele de marketing antreprenorial", a declarat ea pentru india.com

Vadhera şi-a început cariera ca un makeup artist pentru NBC news, apoi a fost promovată la emisiunea "The Tonight Show with Jay Leno", iar la scurt timp a început să se ocupe de machiajul actorilor din emisiuniile "The Bold and the Beautiful" şi "Dancing with the Stars"

Vadhera a rămas fascinată de tehnici de înfrumuseţare de peste tot din lume şi voia să strângă secrete de la femei de pe tot globul. A început cercetarea de tratamente nonconvenţionale şi ingrediente care le-ar permite femeilor să aibă un păr bogat sau o piele foarte frumoasă.

Acest lucru s-a materializat sub forma unei cărţi "Passport2Beauty", în care dezvăluie trucuri de frumuseţe din toată lumea. În acelaşi timp a lansat şi linia de produse de frumuseţe  Global Goddess Beauty. Potrivit Forbes  brandul ei Passport to Beauty a ajuns la o valoare de 21 de milioane de dolari.

Deşi afacerea sa mergea bine încă întâmpina dificultăţi în a găsi investitori şi mulţi o tratau doar ca pe o tipă frumoasă şi "veneau cu texte ca - hai la mine în avion şi rezolvăm afacerea mâine dimineaţă sau altul mi-a zis că dacă lovesc mingea de ping-pong cu fundul o să se gândească dacă o să-mi finanţeze afacerea".

Nu se afla într-o situaţie bună. "Nu puteam avea grijă singură de toate magazinele. Simţeam că o să mor, eram pur şi simplu epuizată. Creşteam prea repede. Fie ne prăbuşeam fie găseam finanţare pentru a acoperi cererea", mărturiseşte ea pentru Forbes.

A cedat o parte din afacere pentru o finanţare de 6 milioane de dolari, însă lucrurile s-au înrăutăţit. Noi proprietari au schimbat viziunea companiei. "Imediat cum am primit banii mi-am dat seama că nu mai deţin propria companie. Brandul a fost copilul meu şi mi-am petrecut ani de zile să-l cresc la o valoarea de 21 de milioane de dolari. A fost o tragedie, dar uitându-mă în spate ar putea fi cel mai bun lucru care mi s-a întâmplat ca antreprenor. Am învăţat foarte multe", mai spune ea. Într-un final a decis să iasă din compania pe care a pornit-o în propriul garaj. 

Din această experienţă a apărut şi următorul ei proiect. A lansat platforma Power Beauty Living în septembrie 2014 prin intermediul căreia ajută tinerele să aibă succes în afaceri şi cum să găsească o balanţă între viaţa de familie şi afaceri.

 

Urmărește Business Magazin

0 seconds of 1 minute, 7 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:07
01:07
 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.

www.zf.ro
Impactul real al tarifelor preşedintelui Trump: La ce preţ ar putea ajunge un iPhone dacă tarifele rămân în picioare? Costurile urcă de până la 10 ori