Cum a redat Elon Musk măreţia Germaniei de Est
Grunheide nu este un nume cunoscut, nici măcar în Germania, însă anunţul lui Elon Musk de acum patru ani privind construirea primei gigafabrici europene a Tesla în apropierea sa a pus orăşelul est-german pe hartă, notează Politico.
„Timp de peste 16 ani la rând, am fost nevoit să-mi cer scuze pentru bilanţul orăşelului nostru la sfârşitul fiecărui an fiscal şi pentru eşecul în a aduce joburi de calitate în regiune. Vremurile acelea au apus“, spune Arne Christiani, primarul Grunheide.
Grunheide nu este un nume cunoscut, nici măcar în Germania, însă anunţul lui Elon Musk de acum patru ani privind construirea primei gigafabrici europene a Tesla în apropierea sa a pus orăşelul est-german pe hartă, notează Politico.
Acum, preşedintele francez Emmanuel Macron, premierul italian Giorgia Meloni şi preşedintele turc Recep Tayyip Erdogan întind covorul roşu pentru a obţine propria uzină Tesla. În schimb însă mogulul din sectorul maşinilor electrice se va extinde în Germania şi va dubla capacitatea la 1 milion de maşini pe an, ceea ce va face din Grunheide cea mai mare uzină auto din Europa.
„Timp de peste 16 ani la rând, am fost nevoit să-mi cer scuze pentru bilanţul orăşelului nostru la sfârşitul fiecărui an fiscal şi pentru eşecul în a aduce joburi de calitate în regiune. Vremurile acelea au apus“, spune Arne Christiani, primarul Grunheide.
Aflat la 30 de kilometri est de Berlin într-o zonă rurală cu păduri şi lacuri, orăşelul a devenit un magnet pentru cei care vor să scape de agitaţia din Berlin. Acest lucru a creat tensiuni cu Tesla, activiştii protestând cu privire la exploatările forestiere necesare pentru construirea fabricii şi consumul ridicat de apă al constructorului auto.
Însă pentru politicienii locali, important este să atragă joburi care vor ajuta la dezvoltarea regiunii şi în acest scop încearcă să convingă oamenii că Grunheide nu va fi transformat într-un hub industrial ca Wolfsburg, sediul VW şi că tinerii vor avea un motiv solid să rămână.
Decizia din 2019 a lui Musk de a construi o gigafabrică în Brandenburg marchează o schimbare dramatică de la industriile care formau baza statului. Până de curând, cele mai importante companii erau o companie de gaze, Wingas, deţinută de Gazprom, şi centrala pe lignit Janschwalde. Gazele nu mai sunt, iar Janschwalde ar urma să fie închisă în 2028.
Graţie Tesla, Grunheide dispune de o nouă autostradă şi de legături feroviare mai bune cu Berlinul.
Şi au scăzut preocupările legate de bugetul municipal. Politicienii se mândresc cu schimbările.
„Instalarea Tesla creează o imagine complet nouă a Brandenburg şi este un punct important pentru reindustrializarea statului“, subliniază premierul acestuia, Dietmar Woidke.
Efectele sunt vizibile. BASF construieşte o fabrică de catozi în acest stat, iar compania germano-canadiană Rock Tech intenţionează să deschidă cea mai mare fabrică de litiu din Europa în Bandenburg. Porsche şi filiala sa de baterii Cellforce s-ar putea instala de asemenea în regiune.
Investiţiile sunt vitale pentru o regiune, ca restul vechii Germanii de est, care se străduieşte să prindă din urmă vestul mai bogat. Din 2015, acest proces a stagnat, însă acest lucru se schimbă acum graţie investiţiei Tesla.
Însă nu toată lumea este încântată de transformarea regiunii. Steffen Schorcht şi Manu Hoyer conduc o mişcare a cetăţenilor locali care se opune iubirii necondiţionate pentru Tesla. Iar lista plângerilor este una lungă.
Nici în interiorul fabricii lucrurile nu stau prea bine. Aproximativ 1.000 de angajaţi au protestat recent cu privire la condiţiile precare de muncă.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro