Cum a reuşit librăria Cărtureşti din centrul istoric să devină o destinaţie în sine, în timp ce H & M şi Adidas au închis magazinele din aceeaşi zonă
Librăria Cărtureşti Carusel de pe strada Lipscani din centrul istoric al Bucureştiului are anual vânzări de circa 2 milioane de euro, numărându-se printre cele mai puternice unităţi ale reţelei.
La vârf, alături de această librărie se mai află Cărtureşti Verona – o unitate stradală de pe Bulevardul Magheru, şi două spaţii din malluri, respectiv cele din centrele comerciale Băneasa Shopping City şi AFI Cotroceni, spune Nicoleta Iordan, unul dintre fondatorii businessului.
„Vânzările librăriei din centrul istoric al Bucureştiului cresc în linie cu reţeaua în ansamblul său. În anul deschiderii (2015) a avut loc evenimentul de la Colectiv şi în primele şase luni businessul a fost afectat, dar a fost o situaţie generală în zonă. Apoi, treptat, am revenit pe un trend ascendent, au revenit turiştii şi interesul clienţilor a fost resuscitat”, spune antreprenoarea.
Compania operează în prezent nouă librării în Capitală, iar 16 în provincie, în Timişoara, Cluj, Iaşi, Constanţa, Arad, Ploieşti, Braşov şi Suceava (câte un magazin). Ca cifră de afaceri, oficialii companiei estimau recent un business total de 28 de milioane de euro, plus 12% faţă de 2017.