Cum a reuşit un român să transforme o plantă într-o afacere profitabilă. Această plantă este folosita pentru a trata unele dintre cele mai îngrozitoare boli existente

Postat la 25 ianuarie 2023 263 afişări

Cum a reuşit un român să transforme o plantă într-o afacere profitabilă. Această plantă este folosita pentru a trata unele dintre cele mai îngrozitoare boli existente

Cu piaţa produselor bio în plină expansiune şi sesizând noile preocupări ale consumatorilor asupra sănătăţii, Ciprian Stancu, fondatorul brandului Republica Bio, a analizat potenţialul pe care îl au plantele asupra organismului uman şi a decis să creeze o gamă de produse care foloseşte ca substanţă activă canabidiolul (CBD), extractul fitoactiv extras din planta de cânepă. Rezultatul a fost brandul HempAID, dezvoltat de Ciprian Stancu în colaborare cu Viviana Corneţeanu, o tânără antreprenoare cu experienţă în marketing şi vânzări, care activează acum ca COO al companiei.

Potrivit reprezentanţilor companiei, eficienţa CBD a fost analizată în decursul a peste 20 de ani de experţi de pe întreg globul în mai bine de 3.000 de studii, care s-au concentrat pe demonstrarea efectelor benefice în relaţie cu diverse afecţiuni precum anxietate, depresie, insomnie, ADHD, autism, epilepsie, Alzheimer’s, Parkinson’s şi tratamentele oncologice pentru bolnavii de cancer.

Investiţia iniţială pentru lansarea HempAID în România, respectiv în dezvoltarea reţetelor, studiile şi analizele preliminare şi punerea pe piaţă a depăşit 200.000 de euro, iar expansiunea la nivel european planificată pentru 2023 şi deja începută pe direcţiile de distribuţie şi integrare cu marketplace-urile va creşte această investiţie până la circa 400.000 de euro.

În 2023, doar pentru România, Ciprian Stancu şi Viviana Corneţeanu, fondatorii brandului european HempAID, estimează vânzări de 250.000 de euro, iar pentru export încă minim 100.000 de euro pentru 6 luni începând din iunie, lună până la care estimează că vor dura listările în celelalte ţări).

„Există parteneri din industria farma care sunt în permanentă căutare de inovaţie, care îşi asumă rolul de formatori şi educatori ai pacienţilor şi care adoptă imediat noile trenduri. Astfel, Grupul Tei (Farmacia Tei şi Bebe Tei) a listat brandul HempAID în prima săptămână de la lansarea acestuia în România. Acum, la 3 luni de la lansare, discuţiile sunt avansate cu mulţi alti parteneri care înţeleg macro trendurile pieţei.”

Primele pieţe pe care compania le vizează sunt statele din Europa de Vest (Germania, Franţa, UK, Italia, Spania), precum şi Europa Centrală (Cehia, Polonia). „Am angajat deja agentul responsabil cu expansiunea în primele şapte ţări.”

Ciprian Stancu spune că piaţa pe care a lansat noul brand este una cu multe particularităţi, „aşa că trebuie să lucrezi cu veteranii, nu te bagă nimeni în seamă dacă nu ai diferenţiatori clari ai produselor şi dacă nu te duci de mână la discuţii cu cineva care ştie bine piaţa”.

Potrivit lui, în Vest această piaţă e deja foarte dezvoltată, „însă aproape inexistentă la noi, în România. Împreună cu medici, farmacişti, asociaţii şi comunităţi creştem în fiecare zi gradul de conştientizare al potenţialului imens pe care îl au instrumentele medicinei alternative”.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
brand,
antreprenori,
afectiuni

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.