Cum poţi să teleînchiriezi o locuinţă?

Postat la 09 aprilie 2020 358 afişări

Cu doar o lună în urmă, transformarea digitală era considerată opţională de cele mai multe dintre companii. Acum, chiar şi domeniile cel mai puţin predispuse la tehnologizare trebuie să găsească soluţiile digitale prin care să facă afacerea să meargă mai departe. Un exemplu este platforma Milluu, care permite închirierea locuinţelor fără ca utilizatorii să le treacă pragul înainte.

Platforma a fost dezvoltată de start-up-ul local cu acelaşi nume, scopul său fiind de a digitaliza procesul de închiriere a apartamentelor oferind totodată şi servicii complementare - precum asigurări sau administrarea proprietăţii. Ideea dezvoltării unei astfel de platforme, care azi funcţionează ca aplicaţie mobilă, a apărut în urmă cu doi ani, investiţia iniţială fiind de 300.000 euro. „Milluu şi-a dorit de la bun început să aducă o nouă abordare în tot ce înseamnă piaţa de închiriere a apartamentelor. Am simţit şi credem în continuare că domeniul imobiliar este învechit ca tehnologie. Cum în toate celelalte industrii, cea alimentară, de transport şi aşa mai departe, tehnologia a ajuns undeva, în real estate lucrurile sunt destul de învechite, vorbim de site-uri şi platforme de zeci de ani care oferă aceleaşi lucruri şi am simţit că putem să aducem o nouă abordare pe această piaţă”, a povestit în cadrul emisiunii ZF IT Generation Florin Stoian, fondatorul Milluu. El a explicat că Milluu este un instrument complet digital care automatizează toate procesele care apar la închirierea unui apartament, de la a încerca să-i aducă la aceeaşi masă pe proprietari şi pe chiriaşi până chiar la închiderea contractului de la distanţă în câteva minute.

„Oferim şi instrumente de management al acelei proprietăţi astfel încât să aibă tot ceea ce este necesar în procesul acesta de a închiria şi de a gestiona ulterior acea chirie, indiferent că eşti proprietar sau chiriaş. Noi credem că închirierile de apartamente nu pot rămâne doar atât, trebuie să aibă şi o componentă fintech, trebuie să aibă şi o componentă de asigurare, trebuie să fie un pachet total.”

Ca atare, pe lângă digitalizarea procesului de închiriere de locuinţe, Milluu oferă şi instrumente de management şi asigurări pentru apartamentele sau casele închiriate prin intermediul platformei.

Totodată, în contextul actual al crizei cauzate de răspândirea noului tip de coronavirus, start-up-ul lucrează la dezvoltarea unor funcţionalităţi noi care să simplifice şi mai mult închirierea proprietăţilor de la distanţă, reducând interacţiunea directă între proprietari şi chiriaşi.

„Tratăm situaţia creată (de COVID-19 - n. red.) cu foarte mare responsabilitate. Soluţia noastră se pretează pentru astfel de situaţii, avem în dezvoltare inclusiv un instrument care permite realizarea unor vizualiări ale apartamentului în mod digital“, a menţionat Florin Stoian, adăugând că start-up-ul se poate plia rapid pe schimbările din piaţă.

„Putem face acest lucru pentru că avem echipa in-house, avem nişte parteneri solizi pe platformă, precum cele două fonduri de investiţii (Early Game Ventures şi Roca X – n. red.), avem Groupama, avem Banca Transilvania, avem parteneri care vin şi ne susţin în toată construcţia. Cu toţii înţelegem că tehnologia va ajunge la un moment dat să schimbe vieţile noastre, deja o face, inclusiv partea aceasta de închirieri.“

Criza provocată de pandemie, care a dus la închiderea centrelor comerciale, a restaurantelor şi la o digitalizare forţată a muncii şi a diferitelor activităţi ale companiilor private şi ale statului, se resimte totuşi în business, în condiţiile în care şi proprietarii şi chiriaşii sunt panicaţi. „Cu siguranţă anul acesta va fi mai greu, există o reticenţă în piaţă, este o panică pe care o vedem atât în rândul chiriaşilor cât şi al proprietarilor pentru că nu am mai trecut printr-o astfel de situaţie. Cu o comunicare bună, cu un produs care aduce lucruri noi dedicate situaţiei cred că vom reuşi să ne situăm bine. Eu chiar cred că produsul nostru în comparaţie cu alte produse care sunt complet offline la momentul acesta are nişte avantaje destul de mari. Suntem şi în perioada în care nu vrem să monetizăm nimic, suntem în perioada în care încercăm să aducem conţinut de calitate. Un alt atu foarte important al nostru ca şi platformă este faptul că noi validăm fiecare individ, fiecare proprietate şi fiecare chiriaş, în aşa fel încât când spun că acesta este apartamentul Milluu garantează pentru asta“, a spus Florin Stoian. El are o experienţă de peste zece ani în antreprenoriat, printre cele mai cunoscute proiecte în care s-a implicat numărându-se Star Taxi şi Yellow.Menu.

Anul acesta, start-up-ul Milluu se va axa pe dezvoltarea în România, în circa 2-3 oraşe – Bucureşti, Cluj, Timişoara, Iaşi, ţinta fiind de a ajunge la aproape 10.000 de tranzacţii în platformă.

„Vrem să fim prezenţi în marile centre universitare, pentru că acolo este o cerere foarte mare şi este locul în care mişcă piaţa de închirieri. Ne dorim să facem câteva mii de tranzacţii – 7.000 - 10.000 de tranzacţii prin platformă”, a punctat el.

În ceea ce priveşte partea de monetizare, fondatorul Milluu a precizat că în prezent start-up-ul se află în perioada în care totul este gratuit.

El şi-a propus ca într-un interval de doi ani Milluu să ajungă la 20% din numărul de închirieri ce au loc într-un oraş. „Spre exemplu, dacă în Bucureşti au loc între 8.000 şi 10.000 de tranzacţii pe lună, noi vrem să luăm 20% din acele tranzacţii după un an de zile, începând de acum”, a explicat antreprenorul.


Milluu

Ce face? Platformă online care digitalizează procesul de închiriere al locuinţelor

Investiţia iniţială: 300.000 euro

Evaluare proiect: 2 milioane euro

Invitat: Florin Stoian, fondatorul Milluu


Plant an App

Ce face? Platformă pentru crearea de aplicaţii dedicată companiilor

Necesar de finanţare: 1,5-2 mil. euro

Venituri 2019: 500.000 euro

Invitat: Bogdan Liţescu, CEO al Plant an App


Vatis Tech

Ce face? Platformă de procesare a conţinutului audio/video

Invitat: Adrian Ispas, fondator Vatis Tech


Keez

Ce face? Platformă online pentru servicii de contabilitate

Investiţii totale atrase până acum: 1,2 mil. euro

Necesar de finanţare: minimum 650-700.000 euro

Invitat: Daniel Mateescu, CEO şi cofondator al Keez


Rungutan (Netbears)

Ce face? Platformă de testare a interfeţelor web

Necesar de finanţare: 500.000 euro

Invitat: Costina Mitrofan, manager dezvoltare şi marketing şi cofondator al Netbears.


ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF împreună cu Banca Transilvania şi casa de avocatură Stratulat & Albulescu, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. În cadrul emisiunii sunt invitaţi şi antreprenori sau investitori care îşi povestesc experienţa în business şi dau sfaturi start-up-urilor.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.